1

Onderwerp: Introductie

Hallo, ik ben Joop.
Ik ben nieuw hier en nieuw in de wereld van Triatlons.
Lopen en fietsen zijn bij mij op een redelijk niveau en zwemmen ben ik sinds kort aan het ontwikkelen.

Ik woon in het midden van het land, in de buurt van Utrecht.

Hopelijk biedt dit forum nuttige info en kan ik daar ook aan bijdragen.

Groeten,
Joop

2

Re: Introductie

Welkom jdek!

Al wat leuks op de planning staan?

3

Re: Introductie

dank je.
nog niets concreet op de planning. ik wil deze zomer wel een olympische afstand proberen.

4

Re: Introductie

Joop welkom! Er zijn voor beginners genoeg discussies te vinden hier, hopelijk heb je er wat aan. En laat tzt nog eens weten hoe het je vergaan is.

5

Re: Introductie

Als je je nu inschrijft, heb je echt iets om naar toe te leven.... dat helpt mij iig om gemotiveerd te blijven. Veel succes met het zwemmen en welkom op het forum!

-- M

6

Re: Introductie

mstyz schreef:

Als je je nu inschrijft, heb je echt iets om naar toe te leven....

Ja, plus dat de leukste triathlons soms al heel vroeg vol zijn. Dus ik zou ook zeggen: schrijf je in. Maar als je niet zo'n zwemmer bent, is een kwart dan niet leuker dan een OD?

Louise

7

Re: Introductie

Dit weekend mijn eerste OD gedaan en zeker niet de laatste. Ik vond het een prachtige ervaring.

8

Re: Introductie

jdek schreef:

Dit weekend mijn eerste OD gedaan en zeker niet de laatste. Ik vond het een prachtige ervaring.

tell us more! wink

9

Re: Introductie

musicmaestro schreef:

tell us more! wink

De start met zwemmen verliep vrij soepel, net als de rest van het zwemmen. Weinig last van aanvaringen met anderen. Af en toe een beetje naar links of rechts, maar het ging vrij natuurlijk.

Ik kwam wel met een hele hoge hartslag het water uit. nog 10 slagen onder mijn max. Het duurde op de fiets ook een tijd voor ik mijn hartslag weer een beetje onder controle kreeg. Daardoor kon ik niet de wattages trappen die ik had willen trappen. Het fietsen ging verder niet slecht en ik heb wel wat mensen kunnen inhalen.

De overgang naar het lopen was wel erg wennen. Ik had echt een paar kilometer nodig om aan het lopen te wennen. Tempo lag (voor mij) wel lekker op niveau. Voor mijn doen was het wel goed, maar vergeleken met de anderen was ik wel traag en ik ben dus veel ingehaald (door iedereen die ik tijdens het fietsen had ingehaald ;-)).

Al met al heel tevreden met mijn tijd. Ik hoopte op net onder de 3 uur het is iets meer dan 2,5 uur geworden.

10

Re: Introductie

jdek schreef:

Ik kwam wel met een hele hoge hartslag het water uit. nog 10 slagen onder mijn max.

Dat is normaal, hoor, dat heeft iedereen (in meer of mindere mate). Het heeft te maken met de aanpassing van je bloedsomloop van de plotselinge overgang van horizontaal drijven naar verticaal+zwaartekracht.

Maar verder natuurlijk mooi dat je eerste ervaring bevallen is! Wat wordt de volgende?

Louise

11

Re: Introductie

Louise schreef:

Wat wordt de volgende?

Louise

De volgende wordt een halve ergens eind augustus, begin september.
Heel misschien nog de OD n Rotterdam eind juli.

12

Re: Introductie

cool

:thumps: