1

Onderwerp: Triathlon Amsterdam Nieuw-West

Er is een wedstrijd sprint 2e Divisie Noord en het NK OD voor de Eredivisie. Dus de wedstrijd serie sprint zal lekker rustig zijn en perfect om te kijken waar ik sta na 3 weken vakantie.

Nog niet in open water gezwommen dit jaar en de TT is 1 keer naar buiten gegaan, dus een beetje conservatief:

Zwemmen 750 m: 18 min
Fietsen 20 km: 40 min
Lopen: 24 min

1:25 moet dus te doen zijn!

2

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw-West

Ik doe de OD. Zag het fiets parcour... voorgaande jaren een L vorm, dit jaar een F vorm. Ik denk dat mijn tijdritsfiets thuis blijft, ben sneller op de normale racefiets met al die bochten.

3

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw-West

Ha, bedankt voor de waarschuwing. Ik had het parcours wel gezien (elk rondje 3 90 graden en 3 180 graden bochten), maar er nog niet zo over nagedacht.

Ik heb veel geoefend op dat soort bochten, maar inderdaad nog niet op de TT. Morgenavond eens naar buiten en dan de afweging maken.

4

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw-West

in voorgaande jaren had je een soort file vorming voor de bochten, omdat iemand erg afremt voor de bocht en het niet handig is om dan in te halen. Dus ik denk dat de bocht zelf nemen niet eens het grootste probleem is.

Ik denk dat het snel weer opgang komen en dan inhalen voor de volgende bocht je het meest oplevert. Dan werkt het sneller kunnen schakelen in mijn geval mee.

5

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw-West

Nog even nagekeken, rechte stukken zijn 2400 en (2 keer) 1200 m. Dat lijkt me de moeite toch wel.
En ik moet juist met deze fiets en houding oefenen, dus daar dit soort wedstrijdjes op rijden.

Jij doet mee met het NK? Dan zou het me inderdaad wat meer uitmaken wink

6 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (05-06-16 22:27:13)

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw-West

Alles netjes binnen verwachting, alleen erg lang gewisseld. Moest helemaal achteraan in de zone zijn:
00:17:33 00:03:09 00:39:06 00:03:45 00:24:10, totaal: 01:27:42