1

Onderwerp: De sleur van Sleur

Hoi allemaal,

Ik ben Jeroen uit Beverwijk, bijnaam Sleurhutje (da's een lang verhaal hoe en wat, hahaha) en 46 jaar jong belegen. Na 25 jaar te druk bezig te zijn geweest met jong en wild zijn, brommers, vrouwen, eigen bedrijven, huisje, kindertjes etc. door een toezegging vorig jaar na de Amsterdam City Swim weer intensief aan het sporten gegaan om dit jaar ook aan de ACS mee te doen.

Dat viel natuurlijk na zo lang niet intensief bewegen en een kantoorbaantje niet mee. Maar... Na gedisciplineerd Start to Run afgerond te hebben en twee of drie keer per week sportschool voor de extra krachttraining, is het hardlopen van met moeite 43 minuten op 5 kilometer teruggebracht naar 28 minuten op 5 kilometer. Bijkomend voordeel is 17 kilootjes armer en een bloeddruk van ernstig te hoog naar gezond. Sinds maart dit jaar ook begonnen om de zwemprestaties te verbeteren in het zwembad, ook dat lukt redelijk.  En dan sinds een paar weken in open water aan het trainen. Doelstelling is en blijft uiteindelijk de 2016 meter van de ACS binnen een uur te zwemmen.

Van het een komt ook het ander, aangewakkerd door de kick/verslaving om met de week verbetering te zien in prestaties, hoe klein dan ook. Elke keer weer trots op mijzelf wat ik in zo'n relatief korte tijd bereikt heb. Met zwemmen en hardlopen kan fietsen er ook wel bij straks. Ik ben dan ook gevraagd volgend jaar met de Alpe d'HuZes mee te doen. Dan is de stap naar een eerste triathlon natuurlijk zo klein geworden dat ik binnenkort wel ergens aan de start sta voor een eerste 1/8 of 1/4 triathlon.

Ondertussen lees ik vrolijk met jullie mee en zal her en der misschien wat vragen stellen of mijn ervaringen als rookie delen met andere starters. Genoeg beren op de weg tegengekomen en overwonnen.


Jeroen

2

Re: De sleur van Sleur

Jeroen welkom! Mooi dat je het licht hebt gezien dat een gezonde levensstijl eigenlijk ook best leuk kan zijn ;-)

3

Re: De sleur van Sleur

Maca944 schreef:

Jeroen welkom! Mooi dat je het licht hebt gezien dat een gezonde levensstijl eigenlijk ook best leuk kan zijn ;-)

Dat het leuk was, dat wist ik wel. Vroeger al veel aan hardlopen gedaan (10k tot halve marathons) en niet onverdienstelijk wedstrijden geschaatst. Maar helaas vergen sommige dingen in het leven meer tijd dan soms wenselijk is. wink

4

Re: De sleur van Sleur

Tja zoals bij veel mensen die een beetje ambitie in het leven hebben krijg je eigenlijk op latere leeftijd pas echt de tijd om een hobby naar behoren uit te oefenen. Triatlon is altijd wel een serieuze uitdaging al is het zwemonderdeel voor veel mensen toch wel een probleem. Succes alvast en ben je al ingeschreven voor een triatlon?

5

Re: De sleur van Sleur

Zwemmen kan je wel leren. Snel zwemmen is een ander verhaal. Dat duurt erg lang, en misschien lukt dat wel nooit. Gelukkig kan je dan een hoop mensen inhalen tijdens het fietsen.

Welkom op het forum!

-- M

6

Re: De sleur van Sleur

17 kilo afvallen, wauw, respect hoor! In een jaar tijd dan ook nog jezelf klaarstomen voor de Alpe d'HuZes, dan denk ik wel: pas op dat je de zweep er niet te hard overheen legt. Ik bedoel: blijf ook goed rusten/herstellen. Tenminste, ga je 'm echt 6 keer op volgend jaar dan, die alp?

Wordt de ACS elk jaar één meter langer?

Louise

7

Re: De sleur van Sleur

Met het zwemmen komt het wel goed. Dat ging me altijd wel goed af. Ik heb een analyse laten doen en daarmee veel verbeterpunten om aandacht aan te besteden. Via vele forums goede tips gekregen en her en der ook een keer meegetraind met ervaren lopers. En deze week ook een keertje met een ervaren open water zwemmer. Ik zie noch het zwemmen, noch lopen en fietsen als een "lastig" iets. Als je vanaf 0,0 komt, zijn er alleen maar uitdagingen, geen obstakels. Sommige vergen alleen wat meer inspanning en volharding dan andere. wink

Overtrainen doe ik zeker niet. Rust is belangrijk. Nu met het intensiever zwemmen, zijn er bepaalde spiergroepen die ik in de sportschool met rust laat omdat die de dag ervoor al flink op hun donder hebben gehad. Op de sportschool ook supergoede begeleiding als het aankomt op informatie of na melding dat een bepaald iets meer pijn heeft opgeleverd dan de verwachte spierpijn. Kost een paar stuivers meer, maar voor het behoud van het lichaam een must. En een paar weken terug een drukke week op het werk met lange dagen, dus even geen intensief gesport.

En om nu gelijk 6x de AD6 te doen is wel erg ambitieus. Eerst maar eens 2x de helling op zien te halen als doelstelling. Kan het altijd nog meevallen. Los van de sportieve prestatie is het mij ook te doen om het doel van het evenement. Ik steun diverse goede doelen waar ik ook echt betrokken bij ben, het zij door toedoen van vrienden/familie of gewoon omdat het eervol is en een trots gevoel geeft (naast ALS en KWF ook (financieel) actief voor Stichting Opkikker en Cliniclowns).

En ja, elk jaar wordt de ACS een meter langer. Genoeg grachten om het evenement nog 12.000 jaar vol te houden. tongue

8 Laatst bewerkt door Louise (31-05-16 12:56:47)

Re: De sleur van Sleur

Sleurhutje schreef:

En ja, elk jaar wordt de ACS een meter langer. Genoeg grachten om het evenement nog 12.000 jaar vol te houden. tongue

lol En: twee keer die berg op is wel een ander verhaal dan 6, ja.

Louise

9

Re: De sleur van Sleur

Louise schreef:
Sleurhutje schreef:

En ja, elk jaar wordt de ACS een meter langer. Genoeg grachten om het evenement nog 12.000 jaar vol te houden. tongue

lol En: twee keer die berg op is wel een ander verhaal dan 6, ja.

Louise

Klein beginnen hè. Reden te meer om het jaar er op nog een keer te gaan. big_smile

Gisteren lekker intervallen gedaan met zwemmen. In totaal 2 kilometer in net iets meer dan 1 uur. Was pas de tweede keer in open water met een wetsuit. Duidelijk andere manier van zwemmen maar wel mijn slag nu gevonden. Nu een kwestie van gewoon vaak gaan zwemmen. In tegenstelling tot velen zie ik meer op tegen het fietsen dan het lopen of zwemmen. Binnenkort maar een fiets regelen. roll