26

Re: 1/2 Nieuwkoop

Mooi verhaal, mstyz, en gefeliciteerd met je PR! Mag je daar stayeren, begrijp ik dat goed? Het woei zondag fors, vond ik ook. En water van dik 19 graden, hoe komen ze daaraan? Hier in de buurt is het overal nog onder de 18, soms zelfs royaal daaroder. Zijn die plassen zo ondiep, dat het zaterdag snel opwarmde?

denyos ook gefeliciteerd, mooi voor een debuut! En nicov pech, zo'n lekke band. Misschien is antilekvloeistof een idee?

Louise

27

Re: 1/2 Nieuwkoop

Louise schreef:

Mooi verhaal, mstyz, en gefeliciteerd met je PR! Mag je daar stayeren, begrijp ik dat goed? Het woei zondag fors, vond ik ook. En water van dik 19 graden, hoe komen ze daaraan? Hier in de buurt is het overal nog onder de 18, soms zelfs royaal daaroder. Zijn die plassen zo ondiep, dat het zaterdag snel opwarmde?

denyos ook gefeliciteerd, mooi voor een debuut! En nicov pech, zo'n lekke band. Misschien is antilekvloeistof een idee?

Louise

Nee stayeren mag niet, maar 10 meter achter elkaar rijden wel. En dat scheelt ook met wind tegen. Al is het mentaal. Er werd trouwens enorm veel gestayerd. Ik heb contact met de organisatie over dat onderwerp. Hopelijk nemen ze het mee in de evaluatie, Bilzen heeft dat bijvoorbeeld veel meer op orde.

En ja, het is erg ondiep. Uitgegraven turfvelden. Dus je kan er staan, tenminste in de blubber. En dat is de reden waarom het zo snel warm is, maar ook zo ontzettend vies.

-- M

28

Re: 1/2 Nieuwkoop

En een verslagje van mijn kant:

De tijden:

Zwemmen: 00:32:03
T1:            00:05:44
Fietsen:     02:32:13
T2:            03:10:00
Lopen:       01:37:30
----------------------
Totaal:         04:49:23

Zwemmen:
Tevreden van de tijd. Bijna helemaal achteraan gestart, dus de eerste ronde continue mensen moeten inhalen tot ik min of meer tussen zwemmers van hetzelfde tempo lag. Misschien moet ik in het vervolg wat meer vooraan (durven) starten. Zeker bij de start is het water inderdaad compleet zwart en troebel wegens een omgewoelde bodem, na een paar honderd meter betert het wat, maar veel zicht is er nooit.
T1:
Redelijk ver lopen, maar nog steeds duizelig bij het aantrekken van de schoenen. Geef mij maar een wisseltent met een bankje. Wat last om mijn wetsuit uit te krijgen, waardoor mijn chip wat zakte en uiteindelijk in mijn sok terechtkwam (ik trek al mijn loopsokken aan in T1)
Fietsen:
Mooi parcours met stevige wind. Deze winderige en vlakke condities ben ik niet echt gewoon in een wedstrijd. Als het bergop en bergaf gaat heb je nog af en toe een rustpuntje, hier was het gewoon steeds doorbeuken. Achteraf gezien ben ik de eerste ronde wat te snel gestart. Ik heb toch ronde 2 en 3 nog redelijk constant kunnen afwerken. Misschien ook wat te weinig energie ingenomen, de 3 geplande bidons sportdrank uitdronken, maar de 2 voorziene gels niet gebruikt.
Ik had ook wel de indruk dat er redelijk wat gestayerd werd. In de 2de en de 3de ronde heb ik geen jury meer gezien.
T2: 
Wat gepruts om de ongebruikte fietsgels te vervangen door de aqua-loop-gels, kon dus wat sneller...
Lopen:
Goed (te snel?) gestart, maar na de eerste ronde (in iets minder dan 23 minuten)  gevoeld dat ik dat tempo niet kon volhouden. De volgende rondes moeten terugschakelen naar zo'n 25 minuten per ronde. Ik voelde steeds een lichte, maar draagbare  pijn aan mijn achillespees. Achteraf gezien was het de scherpe punt van de championchip die een mooi groefje in mijn achillespees aan het graven was. Niets ergs, maar volgende keer toch beter eens stoppen om te controleren wat het probleem is.

In het algemeen ben ik wel tevreden over de wedstrijd. Wat beter mijn eigen voedingsstrategie volgen en mij aan de tempo's houden hadden misschien een beter resultaat opgeleverd qua tijd. Ik had ook de indruk dat het niveau in het algemeen redelijk hoog lag...

Op naar de volgende!
Tom