1

Onderwerp: voorstel thom

Goedendag,

Ik ben 32 jaar geworden en heb me dumbells ingeruild voor de duurloop. Ik heb vanaf kleinsafaan tot me 15e wedstrijd zwemmen gedaan. Verder altijd klein beeetje bijgehouden. Heel klein beetje. Hardlopen heb ik al die jaren wel tussen door gedaan. Was me langste afstand de damloop 16,1 km.

Nu heb ik een racefiets gekocht en wil ik de triathlon gaan doen. Ik.heb mij ingeschreven vorige maand voor de halve in almere.

Nu ga ik komende zondag de sprint triathlon duin doen.

Ik vind het super leuk om te trainen voor de drie sporten. Wel moeilijk kwa plannen, om geen blessures te krijgen.

Kwa materiaal denk ik dat ik er elke keer ben, maar toch loop ik weer tegen wat anders aan.
nu deze zondag de sprint. 750m zwemmen gaat denk ik zwaar worden om constant borstcrawl te zwemmen. De wissel heb ik moeite mee met duizeligheid merk k.nu elke keer als k buiten zwem. Nu 3 x met wetsuit in open water gezwommen. Valt me.nog best zwaar. Dus ben benieuwd hoe die duizeligheid zal zijn met de wissel. 20km fietsen ga ik lekker van genieten en dan afsluiten met 5 km rennen.  Bben ook benieuwd hoe dat zal gaan die wissel. Hoor er de meeste verhalen over dat dat zwaaar valt.

Deze sprint triathlon is spontaan gekomen en ga kijken waar ik sta en lekker van genieten. Ook ben ik benieuwd hoe ik de wissels ga ervaren.

Als er nog tips en trucs zijn hoor.ik het graag. Alvast bedankt.

2

Re: voorstel thom

Aangezien jij wedstrijdzwemmer geweest bent kunnen wij beter aan jou tips vragen ;-)

3

Re: voorstel thom

Welkom Thom,
Wel gewaagd om je voor een halve triathlon op te geven als je nog geen ervaring hebt met enige triathlon afstand. Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.
Succes!

4

Re: voorstel thom

Succes Thom, die duizeligheid herken ik... probeer vooral geen sokken aan te doen na het zwemmen. Stap met bloe voeten in he fietsschoenen (evt talkpoeder erin) dat werkt prima!
En alvast veel succes...