1 Laatst bewerkt door Jeroenvd (01-06-16 10:29:42)

Onderwerp: Triathlon Hengelo GLD

Aanstaande zondag vindt deze plaats. Ik heb me ingeschreven voor de 1/4, mijn ruwe voorspelling:

Zwem: 15min (zwembad)
T1: 2min
Fiets: 68min
T2: 1min
Lopen: 40min

Eindtijd: 2 uur 6 minuten

Misschien is het lopen wat optimistisch, maar gezien ik vorige week 37:35 liep op een 10km loopwedstrijd hoop ik dit wel te kunnen halen.

Zijn er nog meer die zondag in Hengelo starten?

2

Re: Triathlon Hengelo GLD

Ik ben erbij op de achtste, maar geen idee wat de dag qua prestaties gaat brengen.

3

Re: Triathlon Hengelo GLD

Laat ik me er dan ook maar eens aan wagen, beetje druk op leggen om mijn best te doen smile

Zwemmen : 19minuten
T1 : 2 minuten
Fietsen : 59.30 minuten
T2   : 1.30 minuten
Lopen : 45 minuten

Doel onder 2u07.00

4

Re: Triathlon Hengelo GLD

Jeroenvd schreef:

Aanstaande zondag vindt deze plaats. Ik heb me ingeschreven voor de 1/4, mijn ruwe voorspelling:

Zwem: 15min (zwembad)
T1: 2min
Fiets: 68min
T2: 1min
Lopen: 40min

Eindtijd: 2 uur 6 minuten

Misschien is het lopen wat optimistisch, maar gezien ik vorige week 37:35 liep op een 10km loopwedstrijd hoop ik dit wel te kunnen halen.

Zijn er nog meer die zondag in Hengelo starten?

En dit is het geworden volgens Garmin (uitslagen op de site komen overseen, alleen zitten de wissels bij het zwemmen / fietsen in):

Zwem: 15:01 helaas niemand om achteraan te zwemmen
T1: 2:11 was aardig ver lopen vond ik
Fiets: 1:06:27 Parcours wat ik gemeten heb was 39km
T2: 0:50
Lopen: 42:35 Werd tegen deze tijd erg warm en het parcours was 10,4km. Desalniettemin had ik toch sneller verwacht.

Totaaltijd van 2:07:03 is een tijd om niet ontevreden over te zijn, zeker gezien de omstandigheden.
Als ik de uitslagen van de rest bekijk is wel duidelijk dat bij het fietsen nog wat te winnen valt.

5

Re: Triathlon Hengelo GLD

Wat een enorm snelle wissels, daar kan ik nog wat aan leren.
Veel op geoefend?

6

Re: Triathlon Hengelo GLD

Nee valt mee, hoewel ik ze in koppeltrainingen altijd wel zoveel mogelijk 'echt' simuleer. Niet dat ik met zwembrilletje onder de douche uitkom en dan op de fiets spring, maar verder doe ik alles eigenlijk wel exact na. Ik leg de spullen dan thuis op de oprit precies zo zoals ik ze ook in het PF zou neerleggen.

Daarnaast ben ik ook wel redelijk perfectionistisch in het klaarleggen van mijn spullen in de wisselzone, en loop ik voor de wedstrijd altijd even de in en uitgangen van het PF na om de weg naar mijn plekje te leren kennen.