1

Onderwerp: Leiderdorp

Ik ben nog op zoek naar een leuke middenafstand in augustus, om een snelle tijd neer te zetten.

Leiderdorp is betaalbaar, in de buurt en ook snel. Maar het fietsparcours, 7(!) ronden, lijkt me echt stomvervelend. En ik heb mezelf na Klazienaveen beloofd me daar niet meer mee te kwellen. big_smile
In oude topics lees ik er echter niets over terug, dus ik ben erg benieuwd hoe het anderen bevallen is.

2

Re: Leiderdorp

Ik heb in 2015 meegedaan. Volledig afgesloten fietsparcours. Ik ben ook niet zo van de rondjes rond de kerk, maar in dit geval vond ik het niet zo vervelend. Langs het gehele parcours was wat publiek aanwezig en je kon continue je medestanders in de gaten houden, omdat je elkaar bij de keerpunten in het zicht hebt. Dat werkte wel motiverend. 90 km in je eentje rijden op een min of meer verlaten parcours is ook niet altijd alles....Het fietsparcours is inderdaad snel. En in Leiderdorp zwem je 2500 m... smile

3

Re: Leiderdorp

Dankjewel!

Dat zag ik inderdaad. Maar wel 3 km minder fietsen en 1 km minder lopen. Is met mijn tempo dus redelijk inwisselbaar.

4

Re: Leiderdorp

Ik heb hem in 2014 gedaan en toen was er niet veel publiek bij het fietsparcours. Het weer was ook niet best. Ik vond het wel saai om 7 rondjes te rijden in windkracht 5 op mijn wegracer, maar ik zou hem nog wel een keer willen herhalen op mijn nieuwe fiets bij betere weersomstandigheden want het asfalt is wel heerlijk.

5

Re: Leiderdorp

Vorig jaar was het mooi weer en geen wind. Helaas niet op bestelling verkrijgbaar.. wink

6

Re: Leiderdorp

Jvermond schreef:

Ik heb hem in 2014 gedaan en toen was er niet veel publiek bij het fietsparcours. Het weer was ook niet best. Ik vond het wel saai om 7 rondjes te rijden in windkracht 5 op mijn wegracer, maar ik zou hem nog wel een keer willen herhalen op mijn nieuwe fiets bij betere weersomstandigheden want het asfalt is wel heerlijk.

Hmmm toen was ik er ook, en er viel dacht ik een regenbuitje tijdens het lopen, maar in mijn beleving waren de omstandigheden juist ideaal...

Klein beetje wind, en het op en neer parcours was lang niet zo vervelend als ik vooraf bang voor was. Elke keer lekker liggen tot het viaduct, even staan op de "klim" en dan weer lekker liggen naar het keerpunt op perfect asfalt en ondertussen de "concurentie" peilen... Publiek bij het fietsen was er alleen op het keerpunt in Leiderdorp zelf inderdaad.

Lopen was wel een echt leuk parkoers, een beetje slingeren langs de huizen, het water en het finish gebied, met een paar bruggetjes en dan 4 rondjes...

Goed georganiseerde wedstrijd en zeer betaalbaar. Wel zelf je drinken en eten verzorgen! alleen tijdens het lopen zijn er drinkposten.

7

Re: Leiderdorp

Vanzella schreef:
Jvermond schreef:

Ik heb hem in 2014 gedaan en toen was er niet veel publiek bij het fietsparcours. Het weer was ook niet best. Ik vond het wel saai om 7 rondjes te rijden in windkracht 5 op mijn wegracer, maar ik zou hem nog wel een keer willen herhalen op mijn nieuwe fiets bij betere weersomstandigheden want het asfalt is wel heerlijk.

Hmmm toen was ik er ook, en er viel dacht ik een regenbuitje tijdens het lopen, maar in mijn beleving waren de omstandigheden juist ideaal...

Klein beetje wind, en het op en neer parcours was lang niet zo vervelend als ik vooraf bang voor was. Elke keer lekker liggen tot het viaduct, even staan op de "klim" en dan weer lekker liggen naar het keerpunt op perfect asfalt en ondertussen de "concurentie" peilen... Publiek bij het fietsen was er alleen op het keerpunt in Leiderdorp zelf inderdaad.

Lopen was wel een echt leuk parkoers, een beetje slingeren langs de huizen, het water en het finish gebied, met een paar bruggetjes en dan 4 rondjes...

Goed georganiseerde wedstrijd en zeer betaalbaar. Wel zelf je drinken en eten verzorgen! alleen tijdens het lopen zijn er drinkposten.

Hier dezelfde ervaringen in 2014. Sterker nog, was m'n snelste halve ooit smile Als je iemand kan vinden die bij het keerpunt kan staan, dan hoef je ook niet veel bidons mee te slepen.

Er was toen inderdaad niet veel publiek langs het fietsparcours. De koeien waren wel enthousiast gelukkig

8

Re: Leiderdorp

monkeloor schreef:
Vanzella schreef:
Jvermond schreef:

Ik heb hem in 2014 gedaan en toen was er niet veel publiek bij het fietsparcours. Het weer was ook niet best. Ik vond het wel saai om 7 rondjes te rijden in windkracht 5 op mijn wegracer, maar ik zou hem nog wel een keer willen herhalen op mijn nieuwe fiets bij betere weersomstandigheden want het asfalt is wel heerlijk.

Hmmm toen was ik er ook, en er viel dacht ik een regenbuitje tijdens het lopen, maar in mijn beleving waren de omstandigheden juist ideaal...

Klein beetje wind, en het op en neer parcours was lang niet zo vervelend als ik vooraf bang voor was. Elke keer lekker liggen tot het viaduct, even staan op de "klim" en dan weer lekker liggen naar het keerpunt op perfect asfalt en ondertussen de "concurentie" peilen... Publiek bij het fietsen was er alleen op het keerpunt in Leiderdorp zelf inderdaad.

Lopen was wel een echt leuk parkoers, een beetje slingeren langs de huizen, het water en het finish gebied, met een paar bruggetjes en dan 4 rondjes...

Goed georganiseerde wedstrijd en zeer betaalbaar. Wel zelf je drinken en eten verzorgen! alleen tijdens het lopen zijn er drinkposten.

Hier dezelfde ervaringen in 2014. Sterker nog, was m'n snelste halve ooit smile Als je iemand kan vinden die bij het keerpunt kan staan, dan hoef je ook niet veel bidons mee te slepen.

Er was toen inderdaad niet veel publiek langs het fietsparcours. De koeien waren wel enthousiast gelukkig


Haha ik had denk ik niet zo gemotiveerd was die dag. Het was mijn 2e halve waarbij ik Nieuwkoop dat jaar met een stel vrienden had gedaan en in Leiderdorp alleen stond. Kan me herinneren dat ik er bij de start al niet zo veel zin in had. En dan hadden ze ook nog eens niet die lekkere cola langs het loopparcours.

9

Re: Leiderdorp

Niet stomvervelend dus en geschikt voor een snelle tijd. En dat voor 45 euro.

Ik rijd waarschijnlijk alsnog wel in m'n eentje, gezien er meestal al gelopen wordt terwijl ik nog aan het fietsen ben, maar dat is overkomelijk. Ik ronsel nog wel wat supporters. wink

10

Re: Leiderdorp

Ik zie op ntbinschrijvingen trouwens wel dat de fietsafstand nu 80 km is. Toch een ander parcours?

De website is nog in het teken van 2015, dus levert weinig info.

11

Re: Leiderdorp

76 zelfs maar, en 4 rondes:

http://www.triathlonleiderdorp.nl/parkoers/

Fijn! Maar wel jammer als je je tijd op de middenstand wilt verbeteren. Dit is wat lastig vergelijken: 2500 m, 76 km en 20 km...

12

Re: Leiderdorp

LindaRotterdam schreef:

76 zelfs maar, en 4 rondes:

http://www.triathlonleiderdorp.nl/parkoers/

Fijn! Maar wel jammer als je je tijd op de middenstand wilt verbeteren. Dit is wat lastig vergelijken: 2500 m, 76 km en 20 km...

Dit is het oude parkoers volgens mij, vast een oude url ofzo. het nieuwe parkoers is deze: http://www.triathlonleiderdorp.nl/parcours-2016/
87 km!

13

Re: Leiderdorp

Oh haha, dankje! Verwachtingen toch weer bijstellen wink