1

Onderwerp: Triathlon Weert - 11/06/2016

Komende zaterdag de tweede triathlon van het jaar: Weert.

De voorspelling is redelijk voorzichting, aangezien ik de afgelopen week al niet erg fit ben geweest en nog maar weinig heb kunnen trainen. Zolang ik hem finish heb ik technisch gezien een PR tongue , aangezien dit pas m'n tweede kwart is en vorig jaar die niet gefinished heb vanwege twee lekke banden..

Zwemmen:   18.30
T1:                 1.30
Fietsen:     1.12.00
T2:                 1.00
Lopen:          52.00
Totaal:       2.25.00

We gaan het zien.. Nog andere deelnemers?

2

Re: Triathlon Weert - 11/06/2016

Voor mij wordt dit sowieso een PR als ik finish aangezien het mijn eerste 1/4 is. De temperatuur van het water gaat redelijk snel omhoog, al boven 21 graden en bij 22 en hoger zijn wetsuits verboden. Heb zin om in een wetsuit te zwemmen dus ik hoop dat de temperatuur vrijdag en zaterdag weer iets daalt. Afgelopen anderhalve week met veel gereis nauwelijks gefietst, en verschillende looptrainingen moeten laten lopen, en ook maar 2x gezwommen.
Zwemmen in wetsuit in buitenwater voelt snel, maar ik heb geen idee hoe snel aangezien ik dat nog nooit gemeten heb. Verder ook geen idee hoe ik met de ervaring van de wasmachine om zal gaan.
De wisselzone lijkt me redelijk lang dus die tijden neem ik ook maar wat ruimer. Op zich wel redelijk getraind op T2, maar niet op T1 met een wetsuit.
Het fietsen moet ik ook zien hoe het gaat. Ik heb mijn fiets uit de VS niet meegenomen, maar leen er een van een oom. Vandaag kennisgemaakt met de fiets en ik zou willen dat ik zo'n goede fiets in de VS had!
Lopen is mijn zwakste onderdeel.

Zwemmen: 18:00
T1: 3:00
Fietsen: 1:15
T2: 2:00
Lopen: 50:00
Totaal: 2:28:00

Met een tijd onder de 2,5u zou ik blij zijn. Maar het zou ook 'zomaar' 10 minuten sneller kunnen zijn. Nou ja, niet zomaar natuurlijk, moet er wel behoorlijk wat voor doen dan!

3

Re: Triathlon Weert - 11/06/2016

Ik doe dit jaar in Weert een keer de sprint, heb geen idee aan wat voor een tijd ik moet denken want heb vorig jaar de 1/4 gedaan...

mijn tijden van vorig jaar waren

Zwemmen 16:15
T1 2:32
Fietsen 1:10:04
T2 1:41
Lopen 42:23

Totaal 2:12:53

4

Re: Triathlon Weert - 11/06/2016

Kan er iemand meer info geven over de westrijd?
Ik doe er voor de eerste keer mee, zijn de afstanden op de site correct?
Info over de verschillende parcours?
dank!

5

Re: Triathlon Weert - 11/06/2016

Het wordt voor mij ook de eerste keer in Weert, dus ik kan je niet verder helpen..
En het fietsen stel ik alvast even bij naar 1:20.. mijn hoofd kon niet rekenen toen ik dacht aan +/- 30 km/h voor het fietsgedeelte lol

In welke startserie zit jij MontanaMan? Met die tijden zouden we elkaar wel eens tegen kunnen komen als we tegelijk gaan smile Ik zit 's middags, 14:15.

6

Re: Triathlon Weert - 11/06/2016

Ik zit ook 's middags, en ik dacht precies hetzelfde!
De afstanden op de site zijn redelijk precies weergegeven (fietsen 38.4 en lopen 9.7) dus ik ga ervan uit dat ze redelijk precies zijn. Maar je zult wel op iets anders uitkomen als niet de ideale lijn volgt. Vooral met fietsen met 150+ man op een parkoers van +/-6km lijkt me dat het redelijk druk wordt en er veel ingehaald zal worden. Ze hebben ook gpx en tcx files voor ze op de site gezet.

7

Re: Triathlon Weert - 11/06/2016

Tof! Tot zaterdag dan wink Ik heb startnr 624  en loop in een geel met blauw trisuit van Triathlon Vereniging Breda (Ik geloof als enige, volgens mij geen clubleden daar zaterdag tongue), dus zou te herkennen moeten zijn tongue

8

Re: Triathlon Weert - 11/06/2016

Ook daar dicht bij elkaar, ik heb nr 622 smile. In een zwart-rood triathlon suit. Voor de wedstrijd waarschijnlijk met een blauw/paars t-shirt met oranje opdruk van de triathlon club at MSU. Succes en misschien tot zaterdag!

9 Laatst bewerkt door stallon_007 (09-06-16 13:34:07)

Re: Triathlon Weert - 11/06/2016

Ik start in de wave van 11:00,
een 50-tal starters zo vroeg op de dag.
Hopen op een tijd rond de 2u, wie weet misschien kan ik eronder duiken :-)
Aan allen veel succes!

10

Re: Triathlon Weert - 11/06/2016

Ik gooi mijn voorspelling er nog even bij, 2de divisie dames starten morgen pas (om 9:30 al!) Dit is een OD, volgens mij is op zaterdag de kwart, of jullie zijn allemaal super goede zwemmers.

Zwemmen: 29 min
T1            : 3 min
Fietsen     : 75 min
T2:           : 2 min
Lopen       : 55 min

Totaal       : 2 uur 44

Dat zou een PR zijn.... Misschien iets te ambitieus ingeschat, we zullen het morgen zien smile

11

Re: Triathlon Weert - 11/06/2016

Zaterdag was inderdaad een kwart smile Succes!

Zwemmen: 18:00 --> 20:29
T1: 3:00 --> 3:44
Fietsen: 1:15 --> 1:10:57
T2: 2:00 --> 1:46
Lopen: 50:00 --> 50:11
Totaal: 2:28:00 --> 2:25:30

Zwemmen was van een begin tot eind een wasmachine voor me. Probeerde in het begin wel mensen voorbij te komen maar ik kwam telkens obstakels tegen. Rechts langs iemand, kwam ik vast tussen 2, dan maar terugzakken en links er langs zwom ik tegen een boei aan, uiteindelijk er langs zwom ik tegen iemand aan (zicht was heel slecht) die zijn bril goed moest doen. Zelfs in de laatste 150m nog een elleboog op mijn bril. Tweede helf rustig gezwommen en een beetje uit de meute proberen te blijven meer in het midden van het water, en dus tegen de stroming in. En ik bleef er ook niet mee uit de meute.
T1 ging ook niet lekker, m'n chip schoot af en chip viel uit het bandje, kreeg kramp in allebei m'n hamstring bij het uittrekken van m'n wetsuit.
Fietsen ging niet heel verkeerd, maar begon na 2 rondjes goed te merken dat ik die fiets leende. Zadel was killing. Maar al met al viel het fietsen wel mee en kon ook mooi mijn hartslag hoog houden. Had me voorgenomen om mijn laatste rondje rustig aan te doen om de benen een beetje rust te geven, maar er zat telkens iemand voor me die ik dacht ik wel ik kon halen, dus lekker doorgefietst. Niet veel mensen zien stayeren, en er werd scherp op gelet. Een keer een groep van ongeveer 10 man zien stayeren, maar ik hoorde dat die stilgezet werden.
De derde ronde in het lopen was zwaar. Hartslag ging omlaag, tempo ging omlaag. Toch nog een gel genomen en mezelf opgepept voor de laatste ronde. Hartslag weer omhoog en tempo omhoog. Onder mijn voorspelde tijd, en gemotiveerd om het volgende keer beter te doen! Voor de grote zwem meute blijven! Meer oefenen op T1, meer fietstraining (sommige kwamen me wel erg hard voorbij!).

12

Re: Triathlon Weert - 11/06/2016

Is geworden:

Zwemmen: 29 min -> 32.32
T1            : 3 min   -> 2:21
Fietsen     : 75 min  --> 70:12
T2:           : 2 min  -> 1:53
Lopen       : 55 min -> 46:34
Totaal       : 2 uur 44 -> 2 uur 33

Dikke PR op de OD dus, sneller dan mijn snelste kwart ooit volgens mij. Met de vorm zit het wel goed. Zwemmen valt me echt tegen, in de training laat ik zien dat ik harder ga dan vroeger, maar in wedstrijden komt het er nooit uit. Ik denk dat ik het 'gedoe' te veel ontwijk en maar rustig in de achterhoede blijf zwemmen, waar meer ruimte is.
Fietsen ging lekker, klokje zowat continu boven de 30. Met lopen veel vrouwen ingehaald, maar als ik zo naar mijn tijd kijk, kan het parcours niet veel langer dan 9 km geweest zijn want mijn PR op de losse 10 km is 49 minuten.

13

Re: Triathlon Weert - 11/06/2016

Volgens mijn gps was het loop parcours 8.7k...flink wat minder dan de 9.7k volgens de site.

14

Re: Triathlon Weert - 11/06/2016

Mijn gps gaf 8.9km. Inderdaad een flink stuk korter.. Al moet ik zeggen dat ik daar van het keer niet rouwig over was.

Zwemmen:   18.30  --> 18:58
T1:                 1.30 --> 2:48
Fietsen:     1.12.00 --> 1:09:06
T2:                 1.00 --> 00:02:10
Lopen:          52.00 --> 00:50:31 
Totaal:       2.25.00 --> 02:23:31

Al met al de wedstrijd qua tijd beter dan verwacht, maar de route was zo ongeveer ook korter dan verwacht.
Ik was al wel naar de wedstrijd gekomen met het idee van ik wil hem afmaken, zo mogelijk zonder te wandelen aangezien ik al 2 weken bijna niet heb kunnen trainen door drukte en ziek zijn.

Het zwemmen ging lekker, het was helder (genoeg) en niet smerig mocht je eens een guts water binnen krijgen. Ergens halverwege de groep begonnen en langs de zijkant redelijk naar voren gezwommen, door steeds bij degene voor me in de benen te gaan liggen en dan langszij te komen. Op de terugweg de tip van de organisatie gevolgd en lekker langs de rand van het water gebleven, wat inderdaad merkbaar scheelde.
Vervolgens naar de fiets, het eerste rondje op gevoel gereden, daarna eens naar de hartslag gekeken. 190 bmp.. oeps. Daarna de andere rondes iets rustiger aan gedaan, maar de laatste ronde begon ik wel te voelen dat het niet helemaal lekker zat.
Lopen, normaal het gedeelte waar ik naar uitkijk omdat ik daar nog wel wat goed kan maken. Deze keer dus niet, de eerste ronde ging nog, de tweede ronde kakte het tempo al wat in.. ronde 3 en 4 was gewoon op het tandvlees doorlopen.
Met dank aan MontanaMan dat ik hem iedere ronde iets dichterbij zag komen en ik tenminste wilde proberen voor hem te blijven, waardoor ik ben blijven rennen wink Nou ja.. rennen.. het ging sneller dan wandelen lol

15

Re: Triathlon Weert - 11/06/2016

Het was een lekkere wedstrijd, zwemmen ging niet zo lekker, lag bij de start iets te ver naar achter waardoor ik veel mensen heb in moeten halen tijdens het zwemmen, toen ik het water uitkwam en de fiets opging, voelde dit zeer goed, na 2,5 ronde nog steeds gemiddeld 40 per uur op de teller, laatste stukje snelheid iets laten zakken anders zou lopen helemaal lastig worden ( is al niet mijn sterkste onderdeel )

tot mijn verbazing hoor ik van de coach van mijn dochter dat ik 4de heer overall liep ( 12 seconde achter nummer 3 ). ik had werkelijk geen idee dat ik zo ver naar voren was geschoven, helaas door mijn lopen kwam ik niet dichterbij nummer 3 maar een 4de plek overall en 2de in categorie 40+ ben ik zeer tevreden over..

Mijn tijden op de sprint

zwemmen: 12:33
T1: 1:38
fietsen: 28:54
T2: 1:24
lopen: 19:00

totaal: 1:03:27