1

Onderwerp: Sokken of niet?

Hoi iedereen,

ik vraag mij eigenlijk af of jullie sokken dragen bij een triathlon. Je komt natuurlijk met blote voeten het water uit, doe je dan sokken aan of gewoon in je fietsschoenen? Hetzelfde geldt voor het rennen?

2

Re: Sokken of niet?

Fietsen zonder sokken en lopen met sokken. Maar dat is erg individueel.

3

Re: Sokken of niet?

Livio Livius schreef:

Fietsen zonder sokken en lopen met sokken. Maar dat is erg individueel.

+1

Gok wel dat dit een van de meest voorkomende varianten is.

/Herman

4

Re: Sokken of niet?

Sprint geheel zonder sokken.
Verder fietsen zonder en lopen met sokken.

5

Re: Sokken of niet?

Hebben jullie geen last van blaren bij het fietsen zonder sokken? En dan met het lopen neem je gewoon even de tijd om sokken aan te doen en je veters te strikken?

6 Laatst bewerkt door ronnyke (12-06-16 07:42:42)

Re: Sokken of niet?

Veters strikken? Voor een halve gebruik ik wel sokken die halve minuut dat het me kost om ze aan te trekken geef ik graag. Maar sprint of kwart gewoon zonder. En doe wel in mijn schoenen (loop en fiets) talkpoeder

7

Re: Sokken of niet?

EB86 schreef:

Hebben jullie geen last van blaren bij het fietsen zonder sokken? En dan met het lopen neem je gewoon even de tijd om sokken aan te doen en je veters te strikken?

Talkpoeder in je schoenen.
En ook je trainingen zonder sokken doen... ik heb nooit last van blaren.

Veters strikken duurt te lang, je hebt speciale veters van elastiek met zo'n knijpklemmetje. Dat gaat veel sneller.
Evt doe je alleen zo'n klemmetje bij je gewone veters, dat scheelt ook al...

8

Re: Sokken of niet?

Wat is precies het voordeel om je sokken maar aan te doen bij het lopen? Als je ze dan toch moet aandoen kun je er toch evengoed mee fietsen?

9

Re: Sokken of niet?

Jorw schreef:

Wat is precies het voordeel om je sokken maar aan te doen bij het lopen? Als je ze dan toch moet aandoen kun je er toch evengoed mee fietsen?

Dan zijn je poten nog zeiknat van het zwemmen dus dan krijg je de sokken er niet met goed fatsoen overheen getrokken. Als je gefietst hebt is dat minder.

Hier ook fietsen met blote voeten en lopen mét sokken. Ik heb het een paar keer zonder geprobeerd maar het gedoe met blaren is me die 10 seconden niet waard. Het comfort echter wel, daar verdien ik die 10 seconden ruimschoots weer mee terug. Ik geloof het wel, doe toch niet mee om het podium.

10

Re: Sokken of niet?

Fietsen zonder, lopen met vanaf een halve of langer.

11

Re: Sokken of niet?

Ik ook fietsen zonder sokken (inderdaad dan drogere voeten), lopen meestal met, beetje afhankelijk van afstand en omstandigheden - bij van dat zweterige weer zeker vanaf de kwart. Ik was een keer bij de 1/3 van Oud Gastel m'n sokken vergeten klaar te leggen en dat heeft me toen zeker tijd gekost van de blarenpijn!

Ik heb bij fietsen nooit last van blaren.

Louise

12

Re: Sokken of niet?

Hedcandy schreef:
EB86 schreef:

Hebben jullie geen last van blaren bij het fietsen zonder sokken? En dan met het lopen neem je gewoon even de tijd om sokken aan te doen en je veters te strikken?

Talkpoeder in je schoenen.
En ook je trainingen zonder sokken doen... ik heb nooit last van blaren.

Veters strikken duurt te lang, je hebt speciale veters van elastiek met zo'n knijpklemmetje. Dat gaat veel sneller.
Evt doe je alleen zo'n klemmetje bij je gewone veters, dat scheelt ook al...

Aha toch weer iets geleerd, dan ga ik maar eens zoeken naar van die veters.

13

Re: Sokken of niet?

Ik haal meestal een stukje stoffen elastiek bij de stofwinkel á 0,50- per meter, en dan van die klemmetjes die ook op capuchon touwtjes zitten. Werkt ook prima! Heeft het nog nooit begeven.

14

Re: Sokken of niet?

Dat is inderdaad hetzelfde maar dan goedkoper... bij run2day vragen ze daar iets van 10 euro voor.
Toen dacht ik ook: dat maak ik zelf wel.
Die klemmetjes had ik nog over van mn startnummerband, die gebruik ik daar toch niet omdat ze nooit op de goede plek zitten.