1

Onderwerp: Triatlon Terheijden 12-6-2016

Dit jaar in Terheijden op een nieuw parcours de halve triatlon bestaande uit 2500m zwemmen, 80km fietsen en 20km lopen.

Loopparcours lijkt wat saai maar we zullen het zien. Hopen dat de weergoden ons gezind zijn. Afgelopen weekend tijdens duintriatlon 3e divisie zuid prima toeven alleen tijdens lopen wat warm. Vorig jaar eerste halve gedaan en geëindigd met 5:11 over exacte halve afstand NK Klazienaveen. Hoop dat het nu wat minder pijn doet. 

Mijn voorspelling

Zwemmen 2500m; 45 min
t1; 3 min
fietsen; 80km; 2 uur 25
t2; 3 min
lopen 20km; 1 uur 40

Totaal; 4:56

GR

2

Re: Triatlon Terheijden 12-6-2016

Succes!

Mocht je je startnummer weten en willen delen zal ik je extra aanmoedigen als je langskomt wink Ik sta als verkeersregelaar op het fietsparcours smile

3

Re: Triatlon Terheijden 12-6-2016

ik heb nummer 747

4

Re: Triatlon Terheijden 12-6-2016

Sta aan de start voor de kwart triathlon.
Voorspelling:
Zwemmen 1k: 18:30
T1: 2:00
Fietsen 40k: 1.14:00
T2: 2:00
Lopen 10k: 50:00
Eindtijd: 2.26:30

Zou mooi zijn als het wat sneller was hmm

5

Re: Triatlon Terheijden 12-6-2016

Altijd lastig, pas mijn tweede 1/4 maar toch een poging. Ik ben ook benieuwd hoe het fietsparcours in praktijk gaat met die keerlus erin. Ook het zwemmen starten met erg veel mensen lijkt me lastig, en ik hoop dat ik daar niet teveel onrust van krijg, maar snel in mijn ritme kan komen.

Zwemmen 1k: 22:00
T1: 3:00
Fietsen 40k: 1.07:00
T2: 3:00
Lopen 10k: 49:00
Eindtijd: 2.24:00

Uiteraard hoop ik sneller te zijn, maar dat hangt een beetje af hoe het loopt.

6 Laatst bewerkt door HermanB (09-06-16 16:43:31)

Re: Triatlon Terheijden 12-6-2016

De eerste triathlon van dit jaar voor mij, ik heb me ingeschreven voor de kwart afstand.

Aardig wat gefietst de laatste tijd, wat minder gezwommen en vooral eerder in het voorjaar veel gelopen. De laatste paar weken een beetje wisselend getraind door een zere rug (nu gelukkig over) en een steeds terugkerende verkoudheid (nu voor de derde keer in anderhalve maand). De fietsbenen voelen wel goed in elk geval, maar ik maak me zorgen om die verkoudheid.

Voorspelling daarom toch een beetje aan de voorzichtige kant:

Zwemmen 1.00 km - 0:17:00
Fietsen 40 km - 1:07:00
Lopen 10 km - 0:44:00
T1+T2 - 0:05:00
Totaal 2:13:00

Startnummer 184, ik loop/fiets in een voornamelijk oranje (met zwart en rood-wit-blauw) tri-suit van RTC Den Haag (maar daarmee zal ik niet de enige zijn).

/Herman

7

Re: Triatlon Terheijden 12-6-2016

Na een aantal jaar de halve te hebben gedaan doe ik nu mee aan de kwart in Terheijden.
Ik ben ook benieuwd hoe het nieuwe parcours is.
Ik vind het eigenlijk wel jammer dat het knusse haventje niet meer fungeert als 'triathloncentrum'.
Ook vond ik de vele rondjes fietsen en lopen eigenlijk wel lekker en ook leuk voor mijn support crew :-)
Maar goed, we geven het een eerlijke kans en zien het morgen.
Hopelijk blijft het droog, dan is het super weer.

8

Re: Triatlon Terheijden 12-6-2016

Ja, ik las ook dat het een nieuw parcours is. Maakt voor mij niet uit, want dit is de eerste keer dat ik daar mee doe.

Wel veel straatklinkers op het fietsparcours als ik af ga op Google Streetview. Dat is dan weer minder...

/Herman

9

Re: Triatlon Terheijden 12-6-2016

Ik moet zeggen dat de nieuwe parcoursen mij toch erg goed zijn bevallen.
We hadden vandaag ook schitterend triathlon weer.
Mijn wedstrijd zelf verliep prima.
Met fietsen en lopen weer lekker veel mensen ingehaald. Dat geeft toch altijd wel een boost.
Uiteindelijk 11e op de kwart in een tijd van 2.07.
Volgend jaar ben ik we zo goed als zeker weer bij.

10

Re: Triatlon Terheijden 12-6-2016

HermanB schreef:

Voorspelling daarom toch een beetje aan de voorzichtige kant:

Zwemmen 1.00 km - 0:17:00
Fietsen 40 km - 1:07:00
Lopen 10 km - 0:44:00
T1+T2 - 0:05:00
Totaal 2:13:00

Toch niet voorzichtig genoeg...

- Zwemmen 0:19:11 - Met 600 man (!) tegelijk in een tamelijk smal riviertje (de Mark) was nogal overleven. Geen grote klappen gehad en ook niet hoeven pauzeren, maar lekker zwemmen doe ik toch niet in een wasmachine van een kilometer.
- T1 - 0:03:41 - Vrij lange aanloop van zwemsteiger naar fietsen, tja.
- Fietsen 40,4 km - 1:05:34 - Daar ben ik wel tevreden over, bijna 37 km/h gemiddeld. Er stond wel aardig wat wind op het parcours en er zaten ook flink wat bochten in, maar die waren goed aangegeven en meestal was er genoeg ruimte gecreëerd om ze ruim te kunnen nemen. Niet alles was geasfalteerd, er zat ook nog een lange straat met klinkers in. Maar dat was goed te rijden allemaal.
- T2 - 0:02:51 - Ik was zo ver met mijn gedachten dat ik T2 alweer bijna uit was (met fiets en al) voor ik door had dat ik mijn plek voorbij gelopen was. Tja.
- Lopen 10,1 km - 0:47:04 - Dit ging gewoon slecht: Ik heb in jaren niet meer zo lang over de 10 km gedaan...
Eindtijd 2:18:18.

Het slechte lopen komt denk ik door een combinatie van verloren vorm door nogal wisselend (loop-)trainen de afgelopen tijd (drie keer verkouden geweest in een dikke maand, en nog steeds snotterig, af en toe moeten skippen door werk), en te weinig eten onderweg. Normaal eet ik in totaal 2-3 gels tijdens een kwart of OD en misschien nog wat sportdrank, maar deze keer had ik alleen een bidon sportdrank op: Nog geen 100g maltodextrine/fructose-mengsel is blijkbaar echt te weinig. Verkeerd ingeschat.

Geen record en ook geen supertijd. Wel een erg leuke dag gehad met veel clubgenoten. Het enthousiasme in het dorp deed ook veel smile

/Herman

11

Re: Triatlon Terheijden 12-6-2016

HermanB schreef:
HermanB schreef:

Voorspelling daarom toch een beetje aan de voorzichtige kant:

Zwemmen 1.00 km - 0:17:00
Fietsen 40 km - 1:07:00
Lopen 10 km - 0:44:00
T1+T2 - 0:05:00
Totaal 2:13:00

Toch niet voorzichtig genoeg...

- Zwemmen 0:19:11 - Met 600 man (!) tegelijk in een tamelijk smal riviertje (de Mark) was nogal overleven. Geen grote klappen gehad en ook niet hoeven pauzeren, maar lekker zwemmen doe ik toch niet in een wasmachine van een kilometer.
- T1 - 0:03:41 - Vrij lange aanloop van zwemsteiger naar fietsen, tja.
- Fietsen 40,4 km - 1:05:34 - Daar ben ik wel tevreden over, bijna 37 km/h gemiddeld. Er stond wel aardig wat wind op het parcours en er zaten ook flink wat bochten in, maar die waren goed aangegeven en meestal was er genoeg ruimte gecreëerd om ze ruim te kunnen nemen. Niet alles was geasfalteerd, er zat ook nog een lange straat met klinkers in. Maar dat was goed te rijden allemaal.
- T2 - 0:02:51 - Ik was zo ver met mijn gedachten dat ik T2 alweer bijna uit was (met fiets en al) voor ik door had dat ik mijn plek voorbij gelopen was. Tja.
- Lopen 10,1 km - 0:47:04 - Dit ging gewoon slecht: Ik heb in jaren niet meer zo lang over de 10 km gedaan...
Eindtijd 2:18:18.

Het slechte lopen komt denk ik door een combinatie van verloren vorm door nogal wisselend (loop-)trainen de afgelopen tijd (drie keer verkouden geweest in een dikke maand, en nog steeds snotterig, af en toe moeten skippen door werk), en te weinig eten onderweg. Normaal eet ik in totaal 2-3 gels tijdens een kwart of OD en misschien nog wat sportdrank, maar deze keer had ik alleen een bidon sportdrank op: Nog geen 100g maltodextrine/fructose-mengsel is blijkbaar echt te weinig. Verkeerd ingeschat.

Geen record en ook geen supertijd. Wel een erg leuke dag gehad met veel clubgenoten. Het enthousiasme in het dorp deed ook veel smile

/Herman

Hoi Herman,

Jammer van het lopen (en zwemmen), maar je hebt wel lekker gefietst, toch!
Het zwemmen gebeurde trouwens met 274 man, de rest van de deelnemers deed mee aan de halve en achtste die eerder gestart waren. Ik heb de drukte grotendeels kunnen vermijden, maar druk was het wel, ja :-)
En over de afstand van het lopen: jij kwam op 10,1 uit? Volgens mijn beleving was het nog langer. Voor mijn gevoel liep ik ook wel een stukje harder dan de 15 km/u..

12

Re: Triatlon Terheijden 12-6-2016

jandb schreef:

Altijd lastig, pas mijn tweede 1/4 maar toch een poging. Ik ben ook benieuwd hoe het fietsparcours in praktijk gaat met die keerlus erin. Ook het zwemmen starten met erg veel mensen lijkt me lastig, en ik hoop dat ik daar niet teveel onrust van krijg, maar snel in mijn ritme kan komen.

Zwemmen 1k: 22:00
T1: 3:00
Fietsen 40k: 1.07:00
T2: 3:00
Lopen 10k: 49:00
Eindtijd: 2.24:00

Uiteraard hoop ik sneller te zijn, maar dat hangt een beetje af hoe het loopt.

Heerlijke wedstrijd gehad gisteren en gelukkig ook nog prima weer.
Het zwemmen ging voor mijn doen goed, wel massaal maar kon vrij snel in mijn ritme komen.
Het wisselen ging vrij langzaam, het was ook een pokke eind lopen na het parc fermée, stond nog voorbij de uitgang.
hier heb ik wel tijd verloren ivm te langzaam/voorzichtig lopen met pak op heupen en blote voeten.
Fietsen ging prima, kon ook tegenwind lekker doorrijden.
Wissel fietsen naar lopen, ging aardig.
Het lopen viel ondanks dat het wat benauwder was geworden niet tegen, kon voor mijn doen prima tempo vasthouden. Wel bij iedere drinkpost even stilgestaan en rustig de beker water leeggedronken en eentje over het hoofd.
Overal ben ik dik tevreden met uiteraard weer wat leermomenten in het achterhoofd.

Zwemmen 1k: 19:58
T1: 5:01
Fietsen 40k: 1.04:38
T2: 2:12
Lopen 10k: 46:52
Eindtijd: 2.18:39

13

Re: Triatlon Terheijden 12-6-2016

jandb schreef:
jandb schreef:

Altijd lastig, pas mijn tweede 1/4 maar toch een poging. Ik ben ook benieuwd hoe het fietsparcours in praktijk gaat met die keerlus erin. Ook het zwemmen starten met erg veel mensen lijkt me lastig, en ik hoop dat ik daar niet teveel onrust van krijg, maar snel in mijn ritme kan komen.

Zwemmen 1k: 22:00
T1: 3:00
Fietsen 40k: 1.07:00
T2: 3:00
Lopen 10k: 49:00
Eindtijd: 2.24:00

Uiteraard hoop ik sneller te zijn, maar dat hangt een beetje af hoe het loopt.

Heerlijke wedstrijd gehad gisteren en gelukkig ook nog prima weer.
Het zwemmen ging voor mijn doen goed, wel massaal maar kon vrij snel in mijn ritme komen.
Het wisselen ging vrij langzaam, het was ook een pokke eind lopen na het parc fermée, stond nog voorbij de uitgang.
hier heb ik wel tijd verloren ivm te langzaam/voorzichtig lopen met pak op heupen en blote voeten.
Fietsen ging prima, kon ook tegenwind lekker doorrijden.
Wissel fietsen naar lopen, ging aardig.
Het lopen viel ondanks dat het wat benauwder was geworden niet tegen, kon voor mijn doen prima tempo vasthouden. Wel bij iedere drinkpost even stilgestaan en rustig de beker water leeggedronken en eentje over het hoofd.
Overal ben ik dik tevreden met uiteraard weer wat leermomenten in het achterhoofd.

Zwemmen 1k: 19:58
T1: 5:01
Fietsen 40k: 1.04:38
T2: 2:12
Lopen 10k: 46:52
Eindtijd: 2.18:39

Ook een goede wedstrijd gedraaid dus!
Wij hadden ongeveer dezelfde fietstijd. Was lekker gas geven met wind mee he :-)

14

Re: Triatlon Terheijden 12-6-2016

Ik heb ook een prima wedstrijd gehad. Doel was om een mooie tijd neer te zetten en niet helemaal kapot te gaan. T1 en T2 vrij uitgebreid en lopen was volgens mij wat langer. In ieder geval tov de acht rondjes vorig jaar. Zwemmen ging niet erg best. Fietsen daarentegen wel. ongeveer 34 gemiddeld.

Zwemmen 2500m; 45 min (48 min)
t1; 3 min (4 min)
fietsen; 80km; 2 uur 25 (2 uur 22)
t2; 3 min (3,5 min)
lopen 20km; 1 uur 40 (1 uur 42
Totaal; 4:56 (5:02)

15

Re: Triatlon Terheijden 12-6-2016

MartijnT schreef:

Jammer van het lopen (en zwemmen), maar je hebt wel lekker gefietst, toch!

Zeker! smile En jij ook zo te zien, mooie tijden!

MartijnT schreef:

Het zwemmen gebeurde trouwens met 274 man, de rest van de deelnemers deed mee aan de halve en achtste die eerder gestart waren.

Ja, je hebt gelijk natuurlijk. Die 600 was het getal dat ik bij aankomst hoorde rondzingen. Maar zeker vanuit het water zag het er wel uit als 600... wink

MartijnT schreef:

En over de afstand van het lopen: jij kwam op 10,1 uit? Volgens mijn beleving was het nog langer. Voor mijn gevoel liep ik ook wel een stukje harder dan de 15 km/u..

Ja, vanaf de eerste mat aan het eind van T2 tot de finish. Ik had per ongeluk mijn Garmin al ingedrukt op het moment dat ik in T2 langs de plek liep waar je in T1 op de fiets mocht springen. Maar de meetmat lag toch nog een stuk verder, waar je de straat op draaide. Dat scheelt 100 meter die eigenlijk in T2 zit. Ik had dus 10.2 km gemeten vanaf het indrukken van de knop, maar in werkelijkheid was het 10.1 km voor het officiële loopgedeelte.

Voor mijn beleving leek het ook langer hoor, maar dat kwam dus door het suikergebrek :-)

/Herman

16

Re: Triatlon Terheijden 12-6-2016

jandb schreef:

Zwemmen 1k: 19:58
T1: 5:01
Fietsen 40k: 1.04:38
T2: 2:12
Lopen 10k: 46:52
Eindtijd: 2.18:39

Grappig, we staan precies onder elkaar in het eindklassement van onze age group wink

Volgens mij zijn we elkaar op de fiets een keer tegen gekomen trouwens, kan dat? Ergens langs de Waterweg.

/Herman

17

Re: Triatlon Terheijden 12-6-2016

Gisteren in Terheijden m'n debuut gemaakt in de triathlon sport tijdens de halve afstand. Ik moet zeggen dat ik zeer positief terug kijk op het verloop. Alles was in mijn ogen goed en duidelijk geregeld. Het enige dat me een beetje tegenstond was de drukte op de weg op het moment de kwart triathlon en de halve marathon zich beide op het fietsparcours bevonden. Ik werd op gegeven moment ingehaald door een treintje van 4 personen die perfect bij elkaar in het wiel zaten. Aangezien de ruimte langs de N-weg ook miniem was, was het ook moeilijk om ergens anders te gaan fietsen en in de remmen knijpen is ook geen optie, maar toch klopte het niet helemaal. Echter waren deze extra mensen op het parcours ook wel weer een oppepper om het laatste rondje nog even flink door te trappen. Uiteindelijk ben ik ook erg tevreden over mijn tijden.

Zwemmen: richttijd 45:00, uiteindelijk: 42:00
Fietsen: richttijd 1.25:00, uiteindelijk: 1.21:00
Rennen: richttijd 1.40:00, uiteindelijk: 1.35:00
Wisselen: richttijd 10:00, uiteindelijk: 8:00

Maakt een totaal van 4.45:33

18

Re: Triatlon Terheijden 12-6-2016

@ Martijn T: Inderdaad lekkere wedstrijd gedaan het was pas mijn 2e kwart dus ben zeker tevreden. Het fietsen was id lekker van een redelijk windje tegen tot heerlijk zoeven op hoge snelheid.

19

Re: Triatlon Terheijden 12-6-2016

Zo te zien bij Tommasi wel, 1u 21min op 90km dan moet het wel snel gaan :-)

20

Re: Triatlon Terheijden 12-6-2016

HermanB schreef:
jandb schreef:

Zwemmen 1k: 19:58
T1: 5:01
Fietsen 40k: 1.04:38
T2: 2:12
Lopen 10k: 46:52
Eindtijd: 2.18:39

Grappig, we staan precies onder elkaar in het eindklassement van onze age group wink

Volgens mij zijn we elkaar op de fiets een keer tegen gekomen trouwens, kan dat? Ergens langs de Waterweg.

/Herman

Grappig dat we zo dicht onder elkaar staan ;-)

Zou zomaar kunnen, ik fiets met regelmaat langs de waterweg en omgeving. Hoe herken ik je dan maken we ff een praatje.

21

Re: Triatlon Terheijden 12-6-2016

ronnyke schreef:

Zo te zien bij Tommasi wel, 1u 21min op 90km dan moet het wel snel gaan :-)

Haha ging het maar zo snel, je hebt helemaal gelijk. Een uurtje erbij en 10 km eraf, maar toch nog steeds tevreden smile

22

Re: Triatlon Terheijden 12-6-2016

jandb schreef:

Zou zomaar kunnen, ik fiets met regelmaat langs de waterweg en omgeving. Hoe herken ik je dan maken we ff een praatje.

Zwart-wit-rode Quintana Roo triathlonfiets of een zwart-fluorgele Focus racefiets. Vaak met wieleroutfit van mijn triathlonclub (RTC Den Haag, veel oranje in het bovenstuk).

Volgens mij hadden we een keer een praatje gemaakt omdat we dezelfde kant op fietsten. Jij (als je het was dus) vertelde dat je ook wel eens triathlons deed. Ik herinner het me omdat je naderhand mijn Strava-activiteit geliked had, maar ik kon niet reageren omdat je account staat afgeschermd. Maar ik zie dat je me daar alweer gevonden hebt wink

/Herman