1

Onderwerp: Flits triatlon 2016

Vanavond is de Flits triatlon in Nijkerk met een volledig nieuw parcours en locatie. Zwemmen in open water ipv zwembad en fietsen op een (volgens mij) strak parcours in de polder. Hopelijk blijft het een beetje droog ...

500m zwemmen in de arkervaart, alles onder de 10min ben ik tevreden mee tongue
18,5km fietsen, 3 rondjes in de polder met 1 viaduct en 4 scherpe bochtjes, alles onder de 30-32 min?
5km lopen, 2 rondjes van 2,5km langs de vaart, alles onder de 20min ben ik tevreden mee ...
1 wisselzone die niet al te lang lijkt, dus snelle wissels.

profi filmpje trouwens van het parcours; https://www.youtube.com/watch?v=ZcCTFVUpXRo

Moet lukken om in een uurtje weer klaar te zijn...

Ik heb eigenlijk wel weer hoge verwachtingen van deze triatlon, vorig jaar was ik er niet bij, maar toen was het zwemmen in het binnenbad ... met dit nieuwe parcours wordt het volgens mij weer een mooie wedstrijd! Het is nog altijd een tijdrit, dus niet met z'n allen tegelijk de fiets op, dus hopelijk niet veel stayer-gedoe

2

Re: Flits triatlon 2016

Ik vond het erg leuk parcours! Weer was gelukkig goed en heb erg lekker gesport (PR gelopen op de 5km smile dan is het al snel leuk)

4e geworden, heb jij me van het podium gehouden Monkeloor?

3 Laatst bewerkt door VDH (16-06-16 12:23:34)

Re: Flits triatlon 2016

Ik begreep dat het zwemmen ondanks een eenvoudig uit te meten parcours toch een stuk langer was dan de toegezegde 500 meter, mijn buurman het het over 700 meter vanaf de start tot aan de mat uit het water, hoe hebben andere dat ervaren.

Wat een geluk dat het droog was, bij mij ging alles goed op de wissels na, daar verlies ik gewoon 10 plekken. Lopen ging, ondanks een flinke krampaanval bij het van de fiets afstappen goed, heb een pr gelopen, dat had ik echt niet verwacht. Leuk parcours, leuke opzet en een verbetering tov de oude locatie.

4

Re: Flits triatlon 2016

paultje555 schreef:

Ik vond het erg leuk parcours! Weer was gelukkig goed en heb erg lekker gesport (PR gelopen op de 5km smile dan is het al snel leuk)

4e geworden, heb jij me van het podium gehouden Monkeloor?

Nou, ik was iets te enthousiast met het inschatten van m'n tijden ... ik heb al 3 maanden niet gezwommen, dus die 10 minuten zat er niet in.
00:10:43 (maar als het inderdaad waar is wat VDH zegt, vind ik het prima smile )
00:01:36 niet heel snelle wissel, ik mis de routine een beetje
00:30:40    36,5 gemiddeld, lekker gefietst, super parcours! (ook al 3 maanden niet gefietst trouwens)
00:01:17    had ook sneller gekund ...
00:19:19 13e looptijd, met alleen marathon trainingen de afgelopen maanden, vond ik het prima big_smile
01:03:34 mooie tijd waar ik volgend jaar wel wat vanaf ga halen

Ik had op het lopen exact 5,00km overigens smile (vanaf de mat), kan ook bijna niet anders met zo'n heen en weer parcours. Erg leuke wedstrijd!

5

Re: Flits triatlon 2016

VDH schreef:

Ik begreep dat het zwemmen ondanks een eenvoudig uit te meten parcours toch een stuk langer was dan de toegezegde 500 meter, mijn buurman het het over 700 meter vanaf de start tot aan de mat uit het water, hoe hebben andere dat ervaren.

Wat een geluk dat het droog was, bij mij ging alles goed op de wissels na, daar verlies ik gewoon 10 plekken. Lopen ging, ondanks een flinke krampaanval bij het van de fiets afstappen goed, heb een pr gelopen, dat had ik echt niet verwacht. Leuk parcours, leuke opzet en een verbetering tov de oude locatie.

700m zal wel wat overdreven zijn, de snelste zwemtijd was net onder de 7 min! Maar zwemafstanden zijn vaak notoir onnauwkeurig, wat een beetje onbegrijpelijk is op een simpel heen en weer parcours.

6

Re: Flits triatlon 2016

Wat een leuke wedstrijd alsik het zo lees... jammer dat ik er niet van wist, het is nog in de buurt ook.
Volgend jaar maar in de gaten houden...

Gefeliciteerd met je 4e plek paultje!