1 Laatst bewerkt door musicmaestro (18-06-16 18:17:43)

Onderwerp: musicmaestro kan nog niet zwemmen :$

Naja, niet... Niet op niveau maar daar ben ik mee bezig.

Hallo iedereen,

Ik noem mij Musicmaestro, 43 jaar en sinds bijna 4 jaar redelijk tot fanatiek aan het sporten.

In eerste instantie om af te vallen en sinds 2,5 jaar meer fanatiek als wedstrijdloper.
Hardlopen dus.

Maar ook sportief (race)fietsen naar mijn werk met regelmatig een extra rondje, Spinning (zelf les geven) en sinds kort ben ik me aan het oriënteren voor de triatlon.

Doel: OD, dat vind ik uitdagend genoeg. Wellicht in 2018.

Eerst wil ik nog een marathon lopen eind 2017.

Ik heb reeds halve marathons gelopen en kortere afstanden.  Qua lopen loop ik zo'n beetje tussen regionale subtop en gemiddeld.

Zwemmen moet echt nog beter worden, dit is nu zwaar onder niveau. Ik probeer regelmatig te gaan zwemmen en wil na de zomer misschien zelfs lessen nemen.

Ik heb me reeds een leuke ouder type normale racefiets gekocht.

Ik kom hier gewoon wat info shoppen en als ik iets nuttigs kan bijdragen doe ik dit graag.

Locatie Zuid Zeeland big_smile

2

Re: musicmaestro kan nog niet zwemmen :$

Waarom wachten tot 2018 om een OD te doen? Verder veel succes.

3

Re: musicmaestro kan nog niet zwemmen :$

Welkom hier!
Ik vroeg me ook al af waarom je zo lang wil wachten met OD... kan echt al eerder hoor!
Mn trainingsmaatje zwemt max 50m borstcrawl en heeft 2 wkn geleden ook haar eerste OD gedaan. Schoolslag gezwommen, niet eens als laatste t water uit wink

4

Re: musicmaestro kan nog niet zwemmen :$

ronnyke schreef:

Waarom wachten tot 2018 om een OD te doen? Verder veel succes.

Om mij het zwemmen goed aan te leren en goed te informeren.
Maar als het goed aanvoelt dan wellicht volgend jaar eens proeven tongue

Ik wil wel eensdaags een wedstrijd bezoeken en kijken hoe het eraan toegaat.

5

Re: musicmaestro kan nog niet zwemmen :$

Hedcandy schreef:

Welkom hier!
Ik vroeg me ook al af waarom je zo lang wil wachten met OD... kan echt al eerder hoor!
Mn trainingsmaatje zwemt max 50m borstcrawl en heeft 2 wkn geleden ook haar eerste OD gedaan. Schoolslag gezwommen, niet eens als laatste t water uit wink

Ooh, echt?

Je maakt me nog enthousiast! wink

6

Re: musicmaestro kan nog niet zwemmen :$

What music do you like?

7

Re: musicmaestro kan nog niet zwemmen :$

Misschien een mooie opstart om dit jaar op 27 augustus in Middelburg mee te doen. Is een 1/8.
En in je eigen achtertuin :-)

8

Re: musicmaestro kan nog niet zwemmen :$

Maestro welkom! Gewoon een keer komen kijken, dan durf ik te wedden dat je je 's avonds meteen gaat inschrijven. En gewoon doen, zo hoog is de drempel niet, ook niet als het zwemmen nog voor verbetering vatbaar is.

Weet je al welke marathon je wilt gaan doen?

9

Re: musicmaestro kan nog niet zwemmen :$

djonn schreef:

What music do you like?

big_smile
eigenlijk vanalles: rock, metal, house; meestens wel wat extremere versies roll

10

Re: musicmaestro kan nog niet zwemmen :$

WJB schreef:

Misschien een mooie opstart om dit jaar op 27 augustus in Middelburg mee te doen. Is een 1/8.
En in je eigen achtertuin :-)

Ik weet het, maar dan ben ik op vakantie cool

in de buurt van Alpe d'Huez tongue

11 Laatst bewerkt door musicmaestro (20-06-16 11:57:47)

Re: musicmaestro kan nog niet zwemmen :$

Maca944 schreef:

Maestro welkom! Gewoon een keer komen kijken, dan durf ik te wedden dat je je 's avonds meteen gaat inschrijven. En gewoon doen, zo hoog is de drempel niet, ook niet als het zwemmen nog voor verbetering vatbaar is.

Weet je al welke marathon je wilt gaan doen?

Ik zit in gedachten met Amsterdam 2017.

mbt. (OD/kwart-)Triathlon: wellicht toch wel al volgend jaar hoor. Ik heb er veel zin in, dat zwemmen zal vast wel goed komen en gewoon lekker meedoen zonder ambities.

12

Re: musicmaestro kan nog niet zwemmen :$

Musicmaestro, welkom!
En idd die triathlon kan prima eerder. Ik heb paar weken terug ook mijn 1ste triathlon ervaring opgedaan, was ook een OD in Amsterdam nieuw west. Ik heb deze volledig schoolslag gedaan en was wel langzamer dan gemiddeld maar kwam zeker niet als laatste het water uit.
Gezien jouw loop ervaring en fiets moet de rest sowieso wel goedkomen met wat training.

Succes!

13

Re: musicmaestro kan nog niet zwemmen :$

thanks allen tot zover.

Op jullie aanraden ga ik er eentje uitzoeken voor volgend jaar voorjaar, een 1/4 met 1000 m. zwemmen. Dat is dan net een stukje korter als 1500 op de OD.

Nu nog mentaal voorbereiden tongue

14

Re: musicmaestro kan nog niet zwemmen :$

musicmaestro schreef:

Ik zit in gedachten met Amsterdam 2017.

Berlijn is ook in het najaar. wel verder weg natuurlijk, maar ik vond hem wel heel veel leuker dan Amsterdam.

15

Re: musicmaestro kan nog niet zwemmen :$

jdek schreef:
musicmaestro schreef:

Ik zit in gedachten met Amsterdam 2017.

Berlijn is ook in het najaar. wel verder weg natuurlijk, maar ik vond hem wel heel veel leuker dan Amsterdam.

ah, thanks.

Ook leuk natuurlijk! Vind ik wel wat ver weg....