1

Onderwerp: Transition bags, wat doe je daar in?

Wie o wie kan helpen? Ik doe voor t eerst mee aan triathlon van grote organisatie, en dan krijg je drie transition bags. Maar wat doe je daar allemaal in? Voor fietsen je helm en bril, voor lopen je schoenen, en voor street (3e tas) een trui? En dan je wetsuit mee op de dag zelf?

Ik heb nooit zoveel bij me, weet niet wat ik in die zakken moet stoppen?

Wat vergeet ik?

2

Re: Transition bags, wat doe je daar in?

Het hangt er een beetje van af wat de regels van de triathlon zijn verder. Mag je je schoenen al aan je fiets (en heb je dit geoefend?) Zo nee, dan ook fietsschoenen in je fietstas, evenals je nummerband. Ik neem aan dat het een lange(re) triathlon is gezien de logistiek? Dan misschien ook wat zonnebrand (een spray kost maar een paar seconden extra).

In de looptas je schoenen, evt. sokken, wellicht een pet ofzo. Nogmaals zonnebrand kan geen kwaad. Je kunt in alle tassen ook voeding etc stoppen die je bijv in je tri-suit wilt steken (lijkt me niet heel handig om dit tijdens het zwemmen al mee te nemen). Ik deed vorig jaar een hele met 35 graden, toen had ik een bevroren fles met sportdrank gedaan inm'n looptas gedaan (al lopend uit bekertjes drinken gaat echt moeizaam bij mij). Die was uiteraard ontdooid tegen de tijd dat ik begon met lopen, maar t was nog geen thee geworden.

Streetwear zou ik wat slippers doen of gemakkelijke schoenen. Als je direct na de finish wilt douchen (wel zo fijn) dan ook de rest van de kleding die je erna aan wilt doen en wellicht een handdoek en wat douchegel.

Ben vast wat vergeten maar dit zijn de hoofdlijnen volgens mij.

3

Re: Transition bags, wat doe je daar in?

Dank voor je uitgebreide antwoord! Nog 2 vraagjes:

@bidon: handig! Mag je altijd met eigen bidon lopen? Ik vind die bekertjes ook niks.
@drinken: maak je dat dan allemaal dag vantevoren? Voelt n beetje als jus, waar dan de vitaminen uit zijn...;-)

4

Re: Transition bags, wat doe je daar in?

O, en nummerband kan toch gewoon onder wetsuit? Of mag dat bij die grote organisaties niet?

5 Laatst bewerkt door woes (21-06-16 21:59:34)

Re: Transition bags, wat doe je daar in?

Dat van die nummerband verschilt per race / organisatie. De een maakt het niet uit, maar ik heb ook al eens gelezen dat het tot diskwalificatie kan leiden.

Verder zou ik het startnummer gewoon over mijn helm leggen, dat is maar 1 seconde werk. Het gevaar dat je hem lostrekt met wetsuit uittrekken is volgens mij groter.

6

Re: Transition bags, wat doe je daar in?

Ja drinken maakte ik avond van tevoren, samen met de fietsflessen en een fles voor vóór de wedstrijd, kun je weer 5min langer slapen wink en die ijsfles moet toch een nacht lang vriezen. Qua smaak weet ik niet of t veel uitmaakt, beetje schudden misschien!  Ik gebruikte tijdens het lopen trouwens gewoon zo'n petfles met een sportdop, maar das een detail. Volgens mij mag dat prima hoor, zou niet weten waarom niet. Heb m niet aangereikt gekregen van iemand en enigszins netjes weggegooid toen ie leeg was smile bijvullen werkt natuurlijk niet echt. (Als je "snel" wilt zijn, anders wel)

7

Re: Transition bags, wat doe je daar in?

Mmm, nummerband dan maar onder helm inderdaad. Vind het vaak ook wel gedoe onder wetsuit. @drinken: ga ik doen. Sowieso vind ik het qua slapen wel fijn dat ik niks meer hoef te doen dan wakker worden, eten en naar de start toe. In plaats van nog 10 keer checken of ik alles heb, want dat heb ik nu de dag van tevoren al gedaan...;-)

Dank voor alle tips!