1

Onderwerp: wetsuit

Heb ik een wetsuit nodig voor 100 meter zwemmen in een zwembad of is het dan overbodig mij is namelijk verteld dat het dan makkelijk is om een wetsuit te hebben zo dat of je te is uit of andere kleding niet bat wordt en is een wetsuit dan ook 100 procent waterdicht???

2

Re: wetsuit

Voor 250 meter, en zeker in een zwembad, is een wetsuit totaal overbodig. De winst die je eventueel behaal door sneller te zijn verlies je dubbel doordat je het wetsuit weer uit moet trekken tijdens de wissel. Voor de warmte hoef je het uiteraard in een zwembad ook niet te doen.
Verder wordt je kleding onder een wetsuit echt wel nat, doordat er altijd water via de hals naar binnen komt.

3

Re: wetsuit

Waarschijnlijk zul je zelfs in een zwembad niet mogen zwemmen met wetsuit.

4

Re: wetsuit

Ik zou zelfs zeggen voor onder de <500m is een wetsuit overbodig, alhoewel ik eerlijk moet toegeven dat ik niet eens 250m haal zonder... In een zwembad (de meeste althans) is een wetsuit van 5mm ook echt te warm. Daarnaast aan- en uittrekken gaat je relatief veel tijd kosten.

5

Re: wetsuit

Het lukt overigens inmiddels om 3 KM zonder wetsuit aan één stuk te borstcrawlen. Het verschil met en zonder is bij mij ongeveer 10%. Kortom, de 3KM zwem ik met wetsuit in een uur. Zonder in 66 minuten. Ik ben een amateur, hoe beter je bent, hoe minder een wetsuit het verschil maakt. Op 100m zou je, in het beste geval, een paar seconden winst maken. Het uittrekken duurt een veelvoud daarvan. Kortom, niet doen.

6

Re: wetsuit

Heb wel gedaan en ben als 12e van de 24 meiden binnen gekomen en als 42ste van de 58 deelnemers in het algemeen

7

Re: wetsuit

Mooi! Ga je ergens nog een verslagje schrijven hier? Ben wel benieuwd hoe t ging, je had vooraf zoveel vragen..

8

Re: wetsuit

Gefeliciteerd, ik ben ook erg benieuwd naar je verslag? En ga je het nu ook vaker doen, of was het 1x en nooit meer?

9

Re: wetsuit

ic3d schreef:

Het lukt overigens inmiddels om 3 KM zonder wetsuit aan één stuk te borstcrawlen. Het verschil met en zonder is bij mij ongeveer 10%. Kortom, de 3KM zwem ik met wetsuit in een uur. Zonder in 66 minuten. Ik ben een amateur, hoe beter je bent, hoe minder een wetsuit het verschil maakt. Op 100m zou je, in het beste geval, een paar seconden winst maken. Het uittrekken duurt een veelvoud daarvan. Kortom, niet doen.


Je bent in enkele weken van nog geen 250 m naar 3 km gegaan? Serieuze progressie!

10

Re: wetsuit

LindaRotterdam schreef:
ic3d schreef:

Het lukt overigens inmiddels om 3 KM zonder wetsuit aan één stuk te borstcrawlen. Het verschil met en zonder is bij mij ongeveer 10%. Kortom, de 3KM zwem ik met wetsuit in een uur. Zonder in 66 minuten. Ik ben een amateur, hoe beter je bent, hoe minder een wetsuit het verschil maakt. Op 100m zou je, in het beste geval, een paar seconden winst maken. Het uittrekken duurt een veelvoud daarvan. Kortom, niet doen.


Je bent in enkele weken van nog geen 250 m naar 3 km gegaan? Serieuze progressie!

Nou, inderdaad! Ik weet niet wat voor blik motivatie hier is open getrokken, maar dat moet ik ook hebben!

11

Re: wetsuit

Tja eens je vertrokken bent gaat de afstand opbouwen vrij makkelijk heb ikzelf ondervonden. De snelheid das een ander paar mouwen grrr.