2,151

Re: prestaties van de dag

Gefeliciteerd, Dennis, mooie tijd! De omstandigheden waren zondag zeker niet makkelijk. Ik had 120 km fietsen op het programma, Omloop van Rotterdam dus nooit heel ver van huis, en toen ik na 70 de tweede bui-met-ijswater over me heen kreeg en ongeveer stilstond in de tegenwind dacht ik 'ik wil naar huis'. Maar ik geef het niet zomaar op en heb toch de 120 (nouja, 119) volgemaakt.

Louise

2,152

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Gefeliciteerd, Dennis, mooie tijd! De omstandigheden waren zondag zeker niet makkelijk. Ik had 120 km fietsen op het programma, Omloop van Rotterdam dus nooit heel ver van huis, en toen ik na 70 de tweede bui-met-ijswater over me heen kreeg en ongeveer stilstond in de tegenwind dacht ik 'ik wil naar huis'. Maar ik geef het niet zomaar op en heb toch de 120 (nouja, 119) volgemaakt.

Louise

Dank je Louise,
Dapper van je om toch de rit af te maken, hier ga je in een wedstrijd nog eens aan denken waar je het allemaal voor doet. Karakter tonen!!!!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

2,153

Re: prestaties van de dag

Ja, dat wel, alleen... ik ben wel erna behoorlijk verkouden geworden. Nouja, dat was misschien toch wel gekomen, en inmiddels is het leed weer geleden. Het was wel al de derde keer in 5 weken, het virus-venijn van dit seizoen zit voor mij erg in de staart!

Louise

2,154

Re: prestaties van de dag

Niet helemaal vandaag, want het was gisteravond. Maar gisteren meegelopen met de city run by night in Alkmaar.
Voor mij wel een toptijd gelopen volgens mijn Garmin de 5km in 23.07 minuten. Wel balen van die 7 seconden dan, maar aangezien ik nog niet onder de 25 minuten gelopen heb toch heel tevreden. Mooi evenement en natuurlijk topweer

2,155

Re: prestaties van de dag

Gister 137 km gefietst, waarvan een kleine 100 gezellig met mede-forumlid TumTumTum. Rondje vanuit Rotterdam via Dordrecht en de Moerdijkbrug over Willemstad (appeltaartpauze) en de Haringvlietbrug, terug door de Hoeksche Waard. Stralend weer, dat was heerlijk. Wel draaide de wind ongunstig en hadden we hem dus meer tegen dan mee.

Louise

2,156

Re: prestaties van de dag

Vandaag mijn toerfiets gepakt en fietstraining nr1 van de site van de triathlonbond (sprinttriathlon voor beginners) afgewerkt, en toen dat gebeurd was terug naar huis gefietst. In totaal 23 km onder een stralende zon weg gepeddeld, viel me niks tegen voor iemand die al jaren niet meer verder had gefietst dan 8 km. per ritje. Volgende week training nr.2

2,157 Laatst bewerkt door marcelca (17-05-16 13:21:59)

Re: prestaties van de dag

Nogal een apart pinksterweekend

Zondag had ik mijn eerste 1/8 triathlon van dit seizoen in Enschede, het was een zeer natte en koude editie dit jaar, op de fiets continue regen gehad waardoor mijn voeten bij het lopen de eerste 1,5km volledig tintelden door de kou, wel tevreden met het resultaat, iets sneller dan vorig jaar 1:02:19 en omdat er geen categorieën waren een 10de plek van de 104 heren ( elk jaar weer een beetje strijd met mijn dochter maar zij was 20 seconden sneller en had de eerste plek bij de dames ).

maandag had ik me opgegeven voor een 28km loop die was georganiseerd door een kennis van me ( 70 deelnemers )kleinschalig en gezellig, aangezien ik geen geweldige loper ben en eigenlijk nooit lange afstanden train besloten dat ik dit moest gaan doen als training, maar als je in zo`n groep bent kan je je toch niet beheersen dus ben lekker mee gaan lopen, resultaat een 7de plek in een tijd van 2:06:11

Ok nu wel spierpijn, dus maar even 2 daagjes rust, volgende triathlon word sprint Duin en de week erna Weert

2,158

Re: prestaties van de dag

Vandaag nogal in m'n  nopjes: ik heb een tussentijdse maximaaltest gedaan, om te kijken of ik op de goede weg ben richting Ironman. Welnu: volmondig ja. Progressie sinds de vorige test (eind januari) over de hele linie, en vooral in de duurzones, en dat moet ook natuurlijk. Beste test in jaren ook, da's ook wel lekker. Training slaat dus goed aan, ben ik blij mee, en ik ga zo door! En die lage gemiddeldes die ik af en toe fiets in de D1-trainingen, dat ligt dus echt aan de wind en niet aan mij!

Louise

2,159

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Vandaag nogal in m'n  nopjes: ik heb een tussentijdse maximaaltest gedaan, om te kijken of ik op de goede weg ben richting Ironman. Welnu: volmondig ja. Progressie sinds de vorige test (eind januari) over de hele linie, en vooral in de duurzones, en dat moet ook natuurlijk. Beste test in jaren ook, da's ook wel lekker.

Top dit! En dat ondanks de lange gedwongen rust qua lopen dit voorjaar. Of misschien wel juist daarom?

/Herman

2,160

Re: prestaties van de dag

Ik denk dat die rust wel in mijn voordeel heeft gewerkt bij zo'n test, want ik heb weliswaar 8 weken niet kunnen lopen maar in die tijd wel wat meer gefietst dan het plan was, en die maximaaltest is op de fiets.

En misschien heb ik ook wel profijt gehad van relatief veel hersteltijd in die periode? Want of de training 'aanslaat' naar verwachting is vooral een balanskwestie natuurlijk, tussen trainen en rust/herstel. Als het nu was tegengevallen, was dat een indicatie geweest van te veel doen, niet van te weinig. Maar die balans is dus goed, en juist ook mijn 'score' voor herstel (teruglopen van hartslag na beëindigen test, dus na bereiken maximum).

Louise

2,161

Re: prestaties van de dag

Vandaag lekker 36 gefietst daarna even kort gelopen (kleine 3 km)

Was heerlijk weer

2,162

Re: prestaties van de dag

180 km gefietst vandaag, grote ronde eilanden c.q. grote dammen, dijken en bruggen (heen via Haringvliet- en Brouwersdam, noordkant Schouwen, terug via Grevelingendam, Haringvlietbrug en Heinenoordtunnel). Heen wind tegen en wat regen, dat was wel lekker om m'n Brexit-chagrijn weg te trappen. Het weer en mijn humeur klaarden samen op, en toen kreeg ik ook nog wind mee. Lekker tochtje!

Louise

2,163

Re: prestaties van de dag

Na een 2-tal weekjes wat blessureleed gisteren eindelijk voor het eerst me eens aan een koppeltraining gewaagd.
Na een korte opwarming op de fiets - in de gietende regen - 3x 4.2km gefietst gevolgd door 1.75km lopen.
De pauze bestond telkens uit ongeveer 30 seconden (om mijn fiets vast te hangen aan een paaltje).

Doordat ik pas vanaf volgende week een koersfiets leen van iemand moest ik nog fietsen op een gewone (maar wel sportieve) fiets.

De tijden:

Fiets 1: 8'18 - 30.4km/u
Loop 1: 6'24 - 16.5km/u - 3'38"min/km
Fiets 2: 8'46 - 28.7km/u
Loop 2: 6'25 - 16.5km/u - 3'38"min/km
Fiets 3: 8'44 - 28.9km/u
Loop 3: 6'17 - 16.8km/u - 3'34"min/km

Over de looptempo's ben ik wel tevreden en deze moet ik denk ik wel makkelijk 5km kunnen volhouden. Het fietsen viel in de tegenwind (was 2km meewind, 180° draaien, 2km tegenwind) toch wel aardig tegen! Ik hoop dat een koersfiets nog een aardig positief effect zal hebben.

Nog 16 dagen tot D-Day! big_smile
Hopelijk wil het weer wat positief evalueren zodat ik toch nog eens in het open water kan gaan zwemmen.

2,164

Re: prestaties van de dag

Als je dat loop tempo "makkelijk" kan aan houden op 5 km zal je in ieder geval bij de beter lopers horen.

2,165

Re: prestaties van de dag

Benn schreef:

Als je dat loop tempo "makkelijk" kan aan houden op 5 km zal je in ieder geval bij de beter lopers horen.

Als loper mag dat ook wel en er zal meer dan genoeg inhaalwerk zijn na het zwemmen. ;-)

2,166

Re: prestaties van de dag

Met zo een looptijd zal je er nog een hoop kunnen inhalen in ieder geval.
Met de tijden die je voor ogen hebt moet je top 10/15 kunnen halen.

Succes in ieder geval.

2,167

Re: prestaties van de dag

Vandaag mijn eerste zwemtraining in zee gedaan, en het viel veel mee alleen veel kwallen hier. Was een officiële training van im Gdynia en de sfeer was lekker ontspannen.

2,168

Re: prestaties van de dag

Vandaag een looptraining van 11,33km met een gemiddeld tempo van 10,9km/h. Omdat ik onderweg geplaagd werd door stoplichten heb ik tussentijds een paar keer kort gesprint (15km/h is sprint voor mij). Zeer tevreden, 10,9 gemiddeld heb ik nog niet gehaald op de 10k

2,169

Re: prestaties van de dag

Mimi91 schreef:

Vandaag een looptraining van 11,33km met een gemiddeld tempo van 10,9km/h. Omdat ik onderweg geplaagd werd door stoplichten heb ik tussentijds een paar keer kort gesprint (15km/h is sprint voor mij). Zeer tevreden, 10,9 gemiddeld heb ik nog niet gehaald op de 10k

Stevige training!
Pas wel een beetje op met die duurtrainingen (boven) wedstrijdtempo.. Mag er uiteraard soms wel eens tussen zitten maar vergeet zeker en vast de rustige T2 (Aerobe drempel) tempo's niet.. Die zullen je waarschijnlijk nog meer helpen.

Hier gisteren laatste koppeltraining voor mijn triathlondebuut. De specifieke voorbereiding was heel kort maar ik heb er in ieder geval enorm veel zin in.

De training:
- 20km rustig fietsen (Met 2x2' wedstrijdtempo (37km/u) in).
- Snelle wissel in 1'06" => Schoenen en kousen (zodat ook die beweging voor na het zwemmen er in zit) wisselen, helm en bril af en weer weg.
- 1km wedstrijdtempo (3'34"/km)
- 2km rustig uitlopen (4'40"/km)

Vanaf nu enkel nog een beetje loslopen en dan komen we zondag fris aan de start!

2,170

Re: prestaties van de dag

ruben_vandenberghe schreef:
Mimi91 schreef:

Vandaag een looptraining van 11,33km met een gemiddeld tempo van 10,9km/h. Omdat ik onderweg geplaagd werd door stoplichten heb ik tussentijds een paar keer kort gesprint (15km/h is sprint voor mij). Zeer tevreden, 10,9 gemiddeld heb ik nog niet gehaald op de 10k

Stevige training!
Pas wel een beetje op met die duurtrainingen (boven) wedstrijdtempo.. Mag er uiteraard soms wel eens tussen zitten maar vergeet zeker en vast de rustige T2 (Aerobe drempel) tempo's niet.. Die zullen je waarschijnlijk nog meer helpen.

Uiteraard, ik doe niet alleen duurtrainingen op hoog tempo, ik wissel het vaak af met kortere afstanden en een rustig tempo en mijn loopgroep zorgt wekelijks voor een goede en gevarieerde intervaltraining (ook regelmatig crossloop trainingen). De 10,9 is kennelijk niet mijn wedstrijdtempo, gezien ik de 18de op de 10k debuteerde met een tempo van 11,8 yikes Daarna wel heel goed geslapen, maar toch weer fris een hersteltraining gedaan. Verwacht overigens niet weer zo snel zo'n tempo te halen. Dit parcours was aardig snel tov wedstrijdjes die ik eerder dit seizoen heb gedaan, het weer was perfect en ik had ook een drietal heren voor mij met een tempo waar ik me redelijk aan kon optrekken de 2de helft.

Vandaag weer wat kilometers op de fiets gemaakt. Fijn om de vooruitgang te zien (minder zadelpijn, makkelijker hoog rpm aanhouden, ietwat langere afstanden)

2,171

Re: prestaties van de dag

Het is ondertussen alweer de training van gister, maarre... erg leuke zwemtocht gedaan, gister, de Branderszwemtocht in Schiedam (3 km). Ik heb nog niet eerder ergens gezwommen waar dat ook echt een beetje sightseeing is: je zwemt door de havens en grachten in de oude binnenstad langs schepen met van die grote zwaarden, kademuren, onder bruggetjes door, door een sluis, erg leuk. Ik ken Schiedam goed, het is hier eigenlijk vlakbij, maar zo zie je het toch weer vanuit een ander perspectief.  Het zijn daar nu sowieso feestdagen, de Brandersfeesten, dus druk en gezellig in de stad, zeker met dat prachtige weer van gister. En je start en finisht, heel toepasselijk, bij een distilleerderij. Lekker gezwommen ook, en prima organisatie.

Aanrader, alleen was het water nu natuurlijk wel uitzonderlijk lekker. Ik wilde 'm eigenlijk vorig jaar al doen, maar toen was het mij al veel te koud, iets van 5 graden kouder ofzo, wat dan weer uitzonderlijk koud was.

Louise

2,172

Re: prestaties van de dag

Ik ga nog weer even verder, nog een gisteren: het is mij gister net gelukt om de Kustmarathon op m'n palmares bij te schrijven, ik had nog een paar minuten over tot de tijdslimiet van 6 uur. Het was loodzwaar, want het was springvloed, dus het stuk over het strand, de eerste dikke 6 kilometer op Walcheren (km. 20-26), was ploeteren door het mulle zand, ik vond wandelen daar zelfs zwaar. Daarna was de fut eruit maar dan volgen nog heel wat hoogtemeters door de duinen. De laatste kilometers waren dan ook niet echt heel fijn meer. Maar verder heb ik een leuke middag gehad. Het weer viel heel erg mee, ze voorspelden regen, maar ik heb nu zelfs een rode kop van de zon.

Ik had de Kustmarathon al twee keer gewandeld (dat is vandaag) en ook al een heel aantal keren manlief erbij gesupporterd, dus het was wel bijzonder om nu mee te doen, ook omdat het een soort van thuiswedstrijd is in die zin dat ik een paar kilometer van de finish ben opgegroeid. Het is een fantastisch parcours, maar je bent dus wel behoorlijk overgeleverd aan de omstandigheden.

Ik wilde die Branderszwemtocht (vorige post) en de Kustmarathon volbrengen op de 'naweeën' van de Ironmanconditie, en dat is dus allebei gelukt, erg leuk! Maar nou mag het gas er wel echt af.

Louise

2,173

Re: prestaties van de dag

Wouw mooi gedaan Louise! 6 uur vind ik nog best een strenge limiet voor zo'n zware marathon. Staat ook nog op mijn lijstje als Zeeuw, maar eerst maar eens een gewone marathon volbrengen...

2,174

Re: prestaties van de dag

Sandra86 schreef:

Wouw mooi gedaan Louise! 6 uur vind ik nog best een strenge limiet voor zo'n zware marathon. Staat ook nog op mijn lijstje als Zeeuw, maar eerst maar eens een gewone marathon volbrengen...

Dank je! En ja, bij omstandigheden zoals gister is de limiet vrij straf, er moeten er een heel wat buiten tijd zijn geraakt want ik had er meer achter me dan in de uitslagenlijst. Mijn man liep 'm voor de 5e keer en dit was z'n langzaamste.

Er zijn er sowieso zo'n 400 niet gestart of niet gefinisht (van de 1750 deelnemers). Ik heb er ook wel uit zien stappen en op het strand heeft iemand tegen me aan lopen mopperen omdat die z'n streeftijd niet ging halen, die zou ook gaan stoppen. Ik dacht nog bij hem: zet de knop om en geniet van je strandwandeling. Maar het is typisch zo'n evenement waarbij je niet te hoge verwachtingen moet hebben over je eindtijd en het moet nemen zoals het komt.

Als je het niet erg vindt om er lang over te doen is het ook wel een fijne marathon vanwege de afwisseling in de ondergrond. Ik heb vandaag niet heel erg zere benen bijvoorbeeld.

Louise

2,175

Re: prestaties van de dag

Rustig hardgelopen gedurende een uur in zone 1 voor 67% en zone 2 voor 23%. Voel me weer helemaal fit.