1

Onderwerp: Triathlon Stiens 25 juni 2016

Veel divisie geweld aan de start daar, maar ook de gewone 1/8e en 1/4e series. Ik doe de 1/8e, lekker snel weer klaar (hopelijk). Wie doet er nog meer mee?

Nieuw fietsparcours zag ik, nu 3 rondes ipv 2. Mijn voorspelling:

Zwemmen (750m): 12:00
T1: 1:30
Fietsen (18,5km): 27:30
T2: 1:00
Lopen (5,2km?): 22:00

Totaal 1:04

Lopen beetje laten verwateren in training de laatste tijd, zal daar veel plaatsen verliezen zoals gewoonlijk wink Maargoed, kan hopelijk een redelijke buffer opbouwen met fietsen.

2

Re: Triathlon Stiens 25 juni 2016

Ik doe ook de sprint, mooie training voor OD Holten de week erop.

Zwemmen: 13.00
T1: 1.30
Fietsen: 30.00
T2: 1.00
Lopen: 22.00

Totaal: 1.07.30

3 Laatst bewerkt door thomass (25-06-16 18:19:57)

Re: Triathlon Stiens 25 juni 2016

Nou hij zit erop. Ik gebruik even mijn eigen tijdswaarneming want de organisatie meet de wisseltijden niet apart wat toch wel een beetje karig is...

Zwemmen: 12:00 werd 13:29, was een stuk langer dan 750m... horloge zegt ~850m wat wel aardig klopt denk ik gezien de toptijden van rond de 11:30. Niet geheel ontevreden, redelijk aan de rechterkant gestart ondanks dat de eerste bocht links was, daar vielen namelijk alle klappen en per saldo zwem je misschien 1 meter extra.

T1: 1:30 werd 1:32. Qua tijd wat ik had verwacht maar was toch net iets te lang aan het hannessen met helm, bril, schoenen, nummer, etc. Hier kan ik nog wel 20s op winnen.

Fietsen: 27:30 werd 26:44. Ik was al iets voorzichting met m'n inschatting maarja zo vaak fiets ik niet 40+ op een triathlon. Het ging eigenlijk niet eens heel goed, had vooral de eerste ronde een stuk minder power dan ik wilde, maar ik heb me maar niet doodgestaard op een nummertje en doorgereden. Tweede en derde ronde werd het wat drukker op het parcours maar was wel een fijne route voor de hardrijder. Jammer dat het maar 18,5km was wink Een van de snelste tijden (afgezien van de stayer-serie) van de dag, mooizo.

T2: 1:00 werd 0:41. Niets op aan te merken.

Lopen: 22:00 werd 23:03. Wist al dat de loopvorm er niet was maar kreeg na amper een kilometer steken in de zij...gvd... klein stukje moeten lopen en langzaam weer opgebouwd. Laatste km ging wel weer goed maar de benen nu zijn eigenlijk niet zo moe als ze hadden kunnen zijn. Toch beter mee leren omgaan. Probleem ligt niet echt bij te hard fietsen, dat was niet over de limiet.

Finish: 1:05:30

Overall wel tevreden met de 9e tijd overall, gezien de geringe training, zwem/fiets combo houdt me aardig van voren, nu nog leren lopen en dan proberen te consolideren.

4

Re: Triathlon Stiens 25 juni 2016

Mooie prestatie tomass!

Ik had dit topic over het hoofd gezien, dus  vooraf geen voorspelling van mij dtit keer. Ik heb vandaag aan de OD afstand meegedaan.
Indedaad jammer dat er alleen bruto zwem en fietstijden werden geklokt, maar goed..
zwemafstand was exact 1500 m. Na 21:35 het water uit en daarna een matige wissel van bijna 2 min op de fiets voor 4 ronden van ruim 10 km en totaal 42.8 km in een tijd van 1:07:51 en redelijke wissel rond de minuut en tenslotte 10.6 km lopen, net onder de 43 min.
Totaal 2:14:49 en 8e overall

@ tomass: jij fietste een ander parcours dan ik. Afgesloten en stayerwedstrijd?

5

Re: Triathlon Stiens 25 juni 2016

Netjes hoor Ynsnits!

Ja er was voor de sprint een nieuw parcours, je slaat eigenlijk na de eerste bocht rechts na het parc fermee weer rechts ipv links de weg volgen. Dan snijd je eigenlijk een heel stuk af, laatste stuk is weer hetzelfde als de OD. Parcours was voor de sprint en 3e divisie niet afgesloten en ook niet stayer, alleen de 1e divisie was stayer en daarom afgesloten. Op zich prima route al wel wat korter nu dan voorheen toen je de twee oude rondjes deed. 18,5 om iets van 21,5?

6

Re: Triathlon Stiens 25 juni 2016

Dat zijn mooie tijden heren. De omstandigheden waren ook perfect, ik had het gevoel dat ik niet kapot kon.

Zwemmen was idd langer, maar prima te doen. Beter ook om direct in het parc ferme aan te komen. Heb voor het eerst geworsteld met iemand tijdens het zwemmen, wat ga je daar kapot van zeg. Kon bijna niet meer in mijn slag komen.

Fietsen ging heerlijk, zelden zo snel gefietst. Alleen na het eerste rondje wel veel langzame fietsers op het parcours, Alberto Tomba was er niks bij.

Lopen ging voor het eerst in Stiens lekker. Voorgaande 4x moest ik mezelf na de finish ondersteunen op de dranghekken om niet om te vallen, nu kwam ik in sprint over de finish en was bijna meteen hersteld. Een heerlijk gevoel.

Uiteindelijk in 1.07.21 over de finish, erg tevreden. Op naar Holten!