1 Laatst bewerkt door Benn (03-07-16 12:36:26)

Onderwerp: Nieuwe Belg

Ik volg al een tijdje passief het forum maar wou me nu toch ook eens registreren.
Lopen en vooral fietsen zijn al jaren een hobby, en ongeveer een jaar geleden deelgenomen aan mijn eerste (sprint)duathlon.
Sindsdien aan een 10 tal wedstrijden deelgenomen en ik heb de smaak wel te pakken. Jammer dat er in België niet meer duathlons worden georganiseerd!

2

Re: Nieuwe Belg

In het verleden waren er idd meer. In west-vlaanderen leeft het nog wel een beetje.

3

Re: Nieuwe Belg

De meeste wedstrijden waaraan ik heb deelgenomen zijn inderdaad in west & oost vlaanderen.
Gisteren een top organisatie in Kortrijk, ik begrijp niet waarom niet meer organisaties een triatlon combineren met een duatlon zoals gisteren in Kortrijk.

4

Re: Nieuwe Belg

Damme doet dit nog. Verder weet ik niet. Zoals ik al vermelde was het vroeger meer zoals in Viersel enz maar tja.. Duathlon is de laatste jaren erg bergaf aan het gaan hier bij ons daarom heb ik ook de stap naar triatlon gezet. Een aantal jaren terug waren er zelfs nog 2 powerman wedstrijden hier en èèn net over de grens in Nederland.

5

Re: Nieuwe Belg

Yes, eindelijk nog eens een Belg!

Duatlons hebben we hier idd wel niet echt... Enkel Damme weet ik ook. Soms vind je wel nog iets in de vorm van cross-duatons, bv. eerst lopen op het strand en dan mountainbiken.


Jorrit

6

Re: Nieuwe Belg

Lange afstanden zijn er idd amper.
Maar van het type sprint duatlons zijn er nog wel hier en daar. En inderdaad, cross duatlon's zijn er nog vrij veel in vergelijking met gewone duatlons, maar mijn MTB techniek is echt rampzalig.

Dit jaar heb ik deelgenomen in
Nossegem (cross duatlon)
Geel ( cross duatlon)
Frasnes - Les - Anvaing
Elsegem
Pittem
En dit weekend Kortrijk.

Volgende op het programma is Loenhout op 21/07

7

Re: Nieuwe Belg

Jorw ik denk dat jij de Iduatlon in Knokke bedoeld? Die heeft dus dit jaar zijn laatste editie gehad en word niet meer georganiseerd. Toen ik een 10tal jaar geleden begon met duatlon kon je in de winter bijna wekelijks zo een cross duatlon doen, vooral in de kempen en Limburg waren er verschillende.

8

Re: Nieuwe Belg

Welkom! En wil je niet erbij gaan zwemmen dan ook?

Louise

9

Re: Nieuwe Belg

Ja, idd, maar ze beginnen allemaal uit te sterven... Ik ging dit jaar ook nog een crosstriatlon doen, maar bleek die ook dit jaar niet meer georganiseerd te worden... Spijtig.

Jorrit

10

Re: Nieuwe Belg

Welkom!
In Almere is ook een leuke duathlon in juni... stukje reizen, maar dat doe ik ook wel eens voor een wedstrijd. Of je maakt er een weekendje weg van.

11

Re: Nieuwe Belg

Louise schreef:

Welkom! En wil je niet erbij gaan zwemmen dan ook?

Louise

Misschien in de toekomst, maar dan moet ik eerste les (techniek) gaan volgen.