26

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

Goed georganiseerd evenement! Prettige locatie, snel (technisch) parcours en een mooie accommodatie. Ik zat zelf in de laatste Startwave, om 16.00 uur. Ben er volgend jaar zeker weer bij! Puntje van verbetering: Een klein aandenken zou wel leuk zijn.

Zwemmen: 11.59
T1: 02:19
Fietsen: 42.36
T2: 00:52
Lopen: 26:41
Totaal: 1.24.26

Ben er zelf heel tevreden mee. Mijn vorige triathlon (oud-gastel) heb ik heel veel tijd in moeten leveren met lopen, doordat ik steken in mijn zij kreeg en helemaal kapot was. Daarna heb ik een medische sporttest gedaan en mijn hartslagzones nauwkeurig laten berekenen. Met deze gegevens ben ik de wedstrijd van afgelopen zaterdag ingegaan. Ik heb de hele race in D3 afgewerkt en daardoor kwam ik fit van de fiets en heb ik super lekker kunnen lopen voor mijn doen! Leuke dag gehad dus!

27

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

Compliment voor de organisatie: mooie overzichtelijke locatie, goed georganiseerd en supervriendelijke en behulpzame vrijwilligers.
Uiteraard hielp het weer ook erg mee!

Zwemmen (550 m): 10.00 => 11.24 (volgens gps 640 meter)
T1: 2.00 => 2.11
Fietsen: 37.00 => 38.55 (bochten ben ik nog niet zo goed in)
T2: 2.00 => 1.13
Lopen: 24.00 => 23.46
Totaal: 1:15.00 => 1.17.28

Best wel tevreden. 17e in categorie 40+.

28

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

Bla1ke schreef:

Erg goed georganiseerde wedstrijd, enige opmerking is de waterpost al na 1km lopen. Die mag van mij op 2/3km staan, daar heb ik vooral warm. Uitslag:

Zwemmen 550mtr: 08:00 --> 9:23 (gok op 650m)
T1:                          01:00 --> 1:15
Fietsen 22.8km:      36:00 --> 36:24 (helaas)
T2:                          01:00 --> 0:40
Lopen 5km:           <19:00 --> 19:13 (maar het was dan ook 5100m smile )
-----------------------------
Totaal:                  1:06:53

3e in mn serie en 8e overall, prima resultaat voor mn eerste wedstrijd van 2015. Het ging allemaal wat moeizaam, zeker op het fietsen hoop ik nog wat beter te kunnen de komende tijd.

Nette tijd mstyz, volgende keer de goede chip om ;-)

Het heeft wat berichtjes gekost, maar dan sta ik wel in de uitslag. ;-) http://www.triathlon226.nl/2015/08/eers … oorsprong/ nr-tje zes!

29 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (23-06-16 11:41:24)

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

LindaRotterdam schreef:

Ik heb 'm ook ingepland, als 'oefeningetje' tussendoor en omdat m'n vriend zou meedoen. Helaas is hij afgehaakt, maar het lijkt me een leuk evenement en het is in de buurt.
Heb nooit eerder een 1/8 gedaan en ben benieuwd hoe snel ik ben.

Ik richt me ongeveer op:
Zwemmen 550mtr: 11:00
T1:                         02:00
Fietsen 22.8km:      45:00
T2:                          01:30
Lopen 5km:             25:00
-----------------------------
Totaal:                  ~1:25:00

Ik ga ook om 11h van start.

Binnenkort mogen we weer.
Ik start in de eerste serie ditmaal en ga voor:

Zwemmen 550mtr:  12:00
T1:                         02:00
Fietsen 21.2 km:      40:00
T2:                          02:00
Lopen 5.5km:           26:00
-----------------------------
Totaal:                  ~1:22:00

30

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

Deze Triathlon wordt mijn ontmaagding! Begin langzaamaan de kriebels te krijgen. Wil de komende 1,5 week nog wat oefenen met het wetsuit uittrekken en nog 1 of 2 keer open water zwemmen. Tevens nog een wissel fietsen/lopen oefenen en dan moet ik er maar aan geloven!

Tijden per onderdeel of per wissel durf ik niets over te zeggen, ik ben dik tevreden als ik onder de 1:30 totaal finish.

31

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

Ik doe zelf niet mee, dit jaar, dat krijg ik niet gecombineerd met de Ironmantraining, maar ik ben er wel om manlief aan te moedigen. Die doet de kwart, zaterdag om 6 uur, beetje gekke tijd.

Louise

32

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

Ik heb het gevoel dat ik over 1.5 week weer kan knallen, en daar heb ik ook wel zin in. Mijn TT fiets is dan weer gemaakt, dus dan kan ik lekker aan de bak. Hierbij mijn ambitieuze voorspelling met wat rare afstanden en bijbehorende tijden.

Zwemmen 1000mtr:  16:30
T1:                           01:00
Fietsen 42.6km:      1:04:00
T2:                           01:00
Lopen 10.8km:          44:30
----------------------------------
Totaal:                  ~2:07:00

33 Laatst bewerkt door jandb (14-07-16 08:10:26)

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

Ik doe zaterdag ook mee aan de kwart om 18.00 uur.
Gisteren het parcours verkend en dat is prima te rijden, mooie gladde stukken asfalt.
Bochten vallen mee en ruim voldoende.

34

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

jandb schreef:

Ik doe zaterdag ook mee aan de kwart om 18.00 uur.
Gisteren het parcours verkend en dat is prima te rijden, mooie gladde stukken asfalt.
Bochten vallen mee en ruim voldoende.

Was er gisteren ook, dus misschien hebben we elkaar gezien? De bochten zijn in mijn ogen niet echt ruim, er zijn een aantal bochten waarbij je flink moet aanzetten nadat je ze hebt genomen. Na 4 rondes zal dat er wel inhakken. Wat voor fietstijd heb je voor ogen?

Btw, mijn TT fiets is helaas na 3 weken nog steeds niet gemaakt. Electronica en fietsen.... nooit aan beginnen ;-) Dus dat betekent dat ik met mijn oude fietsie aan de slag moet. Ambitie voor een podiumplek zal nu wat lastiger worden. Grmpf....

-- M

35

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

mstyz schreef:

Ik heb het gevoel dat ik over 1.5 week weer kan knallen, en daar heb ik ook wel zin in. Mijn TT fiets is dan weer gemaakt, dus dan kan ik lekker aan de bak. Hierbij mijn ambitieuze voorspelling met wat rare afstanden en bijbehorende tijden.

Zwemmen 1000mtr:  16:30
T1:                           01:00
Fietsen 42.6km:      1:04:00
T2:                           01:00
Lopen 10.8km:          44:30
----------------------------------
Totaal:                  ~2:07:00

TT fiets niet gemaakt. Daarmee zal ik deze fietstijd niet gaan halen. Echt jammer.

36

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

Da's pech, mstyz. Start jij ook morgen om 6 uur? Wat is je startnummer? Ik hoef zelf niet aan de bak, dus ik heb alle tijd voor supporteren.

Ik herinner me het parcours van vorig jaar ook als behoorlijk technisch: smal pad, boel krappe bochtjes.

Louise

37

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

mstyz schreef:
jandb schreef:

Ik doe zaterdag ook mee aan de kwart om 18.00 uur.
Gisteren het parcours verkend en dat is prima te rijden, mooie gladde stukken asfalt.
Bochten vallen mee en ruim voldoende.

Was er gisteren ook, dus misschien hebben we elkaar gezien? De bochten zijn in mijn ogen niet echt ruim, er zijn een aantal bochten waarbij je flink moet aanzetten nadat je ze hebt genomen. Na 4 rondes zal dat er wel inhakken. Wat voor fietstijd heb je voor ogen?

Btw, mijn TT fiets is helaas na 3 weken nog steeds niet gemaakt. Electronica en fietsen.... nooit aan beginnen ;-) Dus dat betekent dat ik met mijn oude fietsie aan de slag moet. Ambitie voor een podiumplek zal nu wat lastiger worden. Grmpf....

-- M

Balen dat je fiets niet klaar is, dat is toch wat je hoopt.
Er zijn inderdaad een aantal bochten waarbij je flink aan moet zetten en een paar echt haaks de hoek om. Ik ben benieuwd hoeveel ruimte er blijft op het gedeelte waar je langs elkaar moet en of die rode paal blijft staan. Ik had van de week ook best last van die ganzen die op de paden liepen en zaten.

Het kan best dat ik je tegen ben gekomen, ik weet niet wat voor fiets je had. Ik heb in ieder geval een Canyon en een Sensa gezien.
Ik hoop rond de 1.10 - 1.12 te zitten qua fiets tijd, maar het hangt er vanaf hoe de wind staat en hoe de beentjes zijn.
Overal hoop ik rond de 2.20 te finishen maar in de praktijk zal het wel 2.25 worden ivm langere afstanden. 42,8 km fietsen en bijna 11 lopen.

38

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

En meerdere bruggetjes he, volgensmij 3 of 4 per ronde. Die zaten er vorig jaar maar een enkele keer in.

Ganzen zullen wel weg zijn als er een paar series van 120 man langskomen big_smile

39 Laatst bewerkt door jandb (15-07-16 15:22:27)

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

Inderdaad ook bruggetjes, op zich niet erg maar er zijn er een paar die onderaan verzakt zijn waardoor je een klap krijgt omdat je door een kuil rijdt.
Die ganzen laten trouwens ook zat vallen, kan flink glad worden als het nat is.

40

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

Louise schreef:

Da's pech, mstyz. Start jij ook morgen om 6 uur? Wat is je startnummer? Ik hoef zelf niet aan de bak, dus ik heb alle tijd voor supporteren.

Ik herinner me het parcours van vorig jaar ook als behoorlijk technisch: smal pad, boel krappe bochtjes.

Louise

Hi Louise,

Ik start met nummer 6040. Met een zwart / rood fusion trisuit aan, en dit keer als experiment een nieuwe helm. Een zwart / rood giro TT helm. En dit keer - door een beetje pech - op mijn witte Rose. Ik steek er nog wel mijn dichte wiel in. Volgens mij wordt het op deze manier een mooie retro TT fiets. Ik ben nu al benieuwd naar de foto's. ;-)

Na het eerste rondje beslis ik of ik echt doorknal, of dat ik het laat gaan. Deze week heb ik 1 testrondje gedaan met 40kmh, als dat lekker gaat, ga ik door.

Misschien wordt het wel het podium. Maar je weet nooit tegen wie je rijdt. Vorig jaar 6de op de sprint, nr 1-4 zijn er niet, nr 5 wel. Maar ook dat zegt weinig. We zien wel....

-- M

41

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

mstyz schreef:

Ik ben nu al benieuwd naar de foto's. ;-)

Ik zal m'n best doen om je erop te krijgen!

Louise

42 Laatst bewerkt door mstyz (16-07-16 13:27:32)

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

Retro bike... Maak er maar iets leuks van zonder echte TT fiets. ;-)

43

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

Dat ging best prima! Ondanks de wind. Ik haat wind wink

Wat lange wissels omdat ik mn bidon thuis op tafel had laten staan en toch wat wilde drinken.

Elk rondje fietsen in 10 min, steady volgehouden. Zwemmen weer onderschat. Lopen 4:50/km, was leuk met wat andere vrouwen in zicht big_smile

00:13:35
00:02:24
00:40:15
00:02:06
00:26:44
01:25:02

44 Laatst bewerkt door Louise (17-07-16 12:18:22)

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

Leuke avond gehad, het is een goeie publiekswedstrijd want er is de hele tijd wat te zien: je kunt het hele zwemparcours overzien en nog voordat  de laatste gaat fietsen komt de kop van de wedstrijd alweer voorbij. Manlief vond het zwaar fietsen, voor zijn gevoel de wind de hele tijd schuin tegen. Maar verder wel okee ook, zeker het lopen: hij is 59 en had bij de 40+'ers de 3e looptijd!

Heb ik je goed geïdentificeerd, mstyz?

http://www.lhcornelis.nl/wp-content/uploads/2016/07/mstyz.jpg

In dat geval kwam je de eerste keer net iets te snel voorbij wink :

http://www.lhcornelis.nl/wp-content/uploads/2016/07/msytz2.jpg

Als je trouwens goed kijkt op de bovenste foto zie je dat het wel degelijk in 010 is. Ik bedoel: het is hier via de kortste route (fiets) zeker 20 km vandaan en met de auto nog een stukje verder, het adres is Zevenhuizen en je bent totaal niet in de stad, maar dat is echt de Wilhelminapier en het Weena op de achtergrond. Later lichtte het NN-gebouw nog mooi op in de lage zon.

Louise

45

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

Als je trouwens goed kijkt op de bovenste foto zie je dat het wel degelijk in 010 is.

Wat een skyline he smile Ik denk dt die op de foto's van volgende week nog beter tot z'n recht gaat komen. #zinin

46

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

Ik 10e in mn agegroup en 19e vd vrouwen overall! Op de zaterdag dan.

Lees trouwens dat t zwemmen 630 m is. Dat scheelt en ben ik toch erg tevreden. Had er voor mn gevoel ook best tempo inzitten.

Leuke foto's Louise. Je hebt mij niet gezien? Ik startte in de eerste serie,  maar had mn pakkie van Vrouwentriathlon aan. Goed reclame gemaakt, hoorde de speaker elk rondje

47

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

LindaRotterdam schreef:

Leuke foto's Louise. Je hebt mij niet gezien? Ik startte in de eerste serie,  maar had mn pakkie van Vrouwentriathlon aan. Goed reclame gemaakt, hoorde de speaker elk rondje

Nee, helaas niet, ik was er pas om 6 uur, precies toen de kwart startte. Ik heb verder alleen nog maar wat eredivisie-restantjes zien vertrekken.

En volgende week is pas écht in 010 natuurlijk!

Louise

48

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

Ik heb een vanaf de zijlijn kunnen bekijken deze triathlon omdat mijn dochter meedeed bij de eredivisie, vind een als publiek echt een super locatie, mooi compact en super overzichtelijk, ik denk als het uitkomt dat ik deze volgend jaar ook op mijn eigen agenda zet

de tijden van mijn dochter op de 1/8

zwemmen: 9:22
T1: 0:50
fietsen: 34:30
T2: 1:18
lopen: 22:16

totaal: 1:08:14

zeker gezien de afstanden die wat verder waren als normaal een goede tijd

49

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

Hi Louise,

That's me, op mijn retro bike. Met een aerodynamische houding van een strijkplank. Maar dat mag de vreugde niet drukken. Want tegen de verwachtingen in, toch een podium plek gewonnen. 4de overall, 3de bij de 24+.

Zwemmen ging precies volgens plan. Nu wat sneller gestart en later een steady tempo gepakt, met nauwelijks beenslag. Erg tevreden uit het water als 11de.

Daarna veel te snel weggegaan met de fiets. Dat was al mijn angst, maar ik kan het niet laten. Het eerste rondje nog boven de 39, maar uiteindelijk met een gemiddelde van 38.8 geëindigd. Maar ik voelde wel al de vermoeidheid. Te hard gegaan, met die wind en bij de bochtjes net weer aantrekken. Ik heb even 2de gelegen, maar ik kwam als 3de in T2. Ik was op sommige momenten aan het balen dat ik niet op mijn TT fiets zat, maar al met al, was dit ook een super prestatie.

Na 200 mtr werd ik al ingehaald door de uiteindelijke nr 1. Hij had mij vorig jaar ook ingehaald tijdens de politie triathlon (Spijkenisse), maar toen was ik veel sneller met fietsen. Daarna was het consolideren. Voor mij geen kans om in te halen, achter mij was een groot gat. En de benen waren al erg zwaar door het gesleur op de fiets.

Zwemmen 1000mtr:  16:30 - 16:30
T1:                           01:00 - 01:00
Fietsen 42.6km:      1:04:00 - 1:06:00
T2:                           01:00 - 01:10
Lopen 10.8km:          44:30 - 45:40
------------------------------------------
Totaal:                  ~2:07:00 - 2:10:20

Tevreden, maar toch met een "als dan" - gevoel. Volgende week tijdens de ITU heb ik het plan tijdens het fietsen wel rustiger aan te doen. Ik wil een keer beter lopen... En dan over 3 weken in Leiderdorp met mijn TT fiets, er volle bak tegenaan!

-- M

50

Re: Triathlon010 (Rotterdam)

mstyz schreef:

Ik heb even 2de gelegen, maar ik kwam als 3de in T2. <knip> Na 200 mtr werd ik al ingehaald door de uiteindelijke nr 1.

Dat had ik nog gezien, vanaf het bruggetje over het fietsparcours, en daar stond ik naast familie van die uiteindelijke winnaar. Ze zeiden toen al dat dat een goede loper was, en hij moet idd kogelhard hebben gelopen, want op dat moment was de nummer 1 nog ver vooruit. Ik had niet gezien hoe het was afgelopen want ik moest ondertussen 'even' heen en weer naar de auto (5 km lopen), maar gefeliciteerd met je podiumplek! En zeker een superprestatie!

Louise