1

Onderwerp: Net begonnen - smaakt naar meer

Als hardloopsters dachten we in januari ' triathlon , toch s proberen ' zwemles genomen, fiets geleend en afgelopen zondag in Cuijk aan de kwart triathlon meegedaan.
Super sfeer, fantastische dag.
Dik onder de indruk van hoe georganiseerd de ervaren triatlonners hun spullen klaar leggen. Leuk dat zwemmen, gaaf de prachtige route fietsen en toen! Als een dweil die 10 km gelopen....
Wat ik dacht t beste te kunnen, ging t minste. Alsof er havermout in mijn benen zat en mijn voeten afwikkelen was niet echt soepel tot km 5...
Kortom : dit moet geoefend worden en gaan we vaker doen!
( op t werk gezien dat we een fietsplan hebben. Een eigen fiets gaat er komen )

2

Re: Net begonnen - smaakt naar meer

Hi Nikkie,

Welkom hier op het forum. Als ik het goed lees heb je voor het eerst gesnuffeld aan de tiathlon en heb je het virus te pakken. Geniet er van, het is een heerlijk virus. Stel je vragen als je meer wil weten, er zijn voldoende ervaren atleten aanwezig. Maar het belangrijkste is.... genieten en alles zelf ontdekken. Het is een flinke puzzel.

Oh ja, houd ons op de hoogte over je ontwikkelingen, dat werkt erg inspirerend.

-- M

3

Re: Net begonnen - smaakt naar meer

Welkom Nikkie

Hardlopen na het fietsen is in het begin idd zwaar en moet geoefend worden
Weet nog dat ik bij mijn eerste duatlon de tweede keer lopen dacht niet vooruit te komen ..
Mijn spieren stonden zo strak het eerste stuk .
Nu tijdens trainingen al vaker de wissels geoefend een dat gaat met de tijd echt beter .

Leuk fietsplan ..wilde dit jaar ook via het plan mijn racefiets aanschaffen .
Helaas woon ik 1,5 km te ver weg ...dat was balen .

4

Re: Net begonnen - smaakt naar meer

Als eerste tri meteen een kwart, goed gedaan hoor!
Welkom hier en stel gerust al je vragen...

5

Re: Net begonnen - smaakt naar meer

Ik was ook in Cuijk op de 1/8. Vond het ook een mooie route. Ik zoek triatlons daarop uit. Ik kom voor de lol.

Ik ga nog Renkum en Nuenen doen. In Nuenen had ik me ingeschreven voor de vierdaagse tour, maar die gaat niet door vanwege wegopbrekingen. Tot mijn grote schrik bestaat het parcours nu uit een heen en weer parcours. Nou ja, het is niet anders.

Hardlopen lijkt vaak ook langzaam te gaan, omdat de snellere fietssnelheid nog in je hersens hebt zitten is mijn indruk. Ik denk vaak 'Oh, ik loop waardeloos', maar dan gaat het best nog wel goed blijkt achteraf uit de tijd. Ik loop zonder horloge, dus heb geen referentiekader onderweg.

6

Re: Net begonnen - smaakt naar meer

Nikkie schreef:

Dik onder de indruk van hoe georganiseerd de ervaren triatlonners hun spullen klaar leggen.

Vooral de kunst afkijken, en vragen! Ik vind dat een van de leuke dingen aan triathlon, meteen vanaf het begin: hoe men elkaar in het parc fermé helpt. Ik stond bij mijn tweede triathlon naast een enorme 'crack' (o.a. NTB-jurylid) en daar heb ik in één keer heel veel van geleerd. En nu, een paar jaar verder, vind ik leuk om op mijn beurt mijn 'buren' te helpen, zeker bij triathlons met veel debutanten.

En verder: welkom!

Louise

7

Re: Net begonnen - smaakt naar meer

Welkom! Ik kom ook van het hardlopen. Kon slecht zwemmen en heb ook lessen genomen. Nu ga ik, na een half jaartje zwemmen, met de middenmoot mee. Fietsen had ik ook nooit gedaan, tenminste niet op een racefiets, ook dat vind ik erg leuk. Het hardlopen vind ik nu het minste geworden big_smile

Ik heb ook in Cuijk meegedaan. Er waren veel mensen die voor de eerste keer meededen daar. Dat maakt het voor onervaren atleten (waar ik mijzelf ook toe reken) een stuk leuker. Immers je haalt ook nog wat mensen in bij alle onderdelen.
Qua organisatie heeft Cuijk nog wel wat verbeterpuntjes, vooral in route-aanduiding, drinkposten (1 op de hele rit), etc. Desalniettemin was het een mooie route, goede sfeer en een leuk evenement waar men hard voor gewerkt heeft. Ik doe volgend jaar zeker weer mee.

8

Re: Net begonnen - smaakt naar meer

In Nederland heb je precies nog wel verschillende laagdrempelige organisaties voor recreanten en beginners. Dat is hier in Belgie niet meer te vinden overal is het niveau enorm hoog.... spijtiggenoeg.

9

Re: Net begonnen - smaakt naar meer

ronnyke schreef:

In Nederland heb je precies nog wel verschillende laagdrempelige organisaties voor recreanten en beginners. Dat is hier in Belgie niet meer te vinden overal is het niveau enorm hoog.... spijtiggenoeg.

Er zijn er in België ook wel, maar niet de grotere wedstrijden van bijv. Sportevents. Je moet de echte kleintjes hebben.

10

Re: Net begonnen - smaakt naar meer

Mja ik probeer er wat op te letten maar toch staan er tegenwoordig toch vaak heel snelle jongens/vrouwen aan de start hoor. Ofwel ben ik gewoon veel te traag natuurlijk :-)

11

Re: Net begonnen - smaakt naar meer

ronnyke schreef:

Mja ik probeer er wat op te letten maar toch staan er tegenwoordig toch vaak heel snelle jongens/vrouwen aan de start hoor. Ofwel ben ik gewoon veel te traag natuurlijk :-)


Maar je kunt ook voor jezelf meedoen en proberen jezelf te verbeteren op een leuk parcours.

12

Re: Net begonnen - smaakt naar meer

Dat is wel waar maar het is een feit dat je natuurlijk elk jaar een jaartje ouder word en vanaf een bepaalde leeftijd speelt dit niet meer in je voordeel en de omstandigheden zijn ook niet altijd hetzelfde. Vorig jaar deed ik bv een kwartje in stralend weer waar ik dit jaar een zwaar onweer over me kreeg.

13

Re: Net begonnen - smaakt naar meer

Als je maar plezier hebt Ronny. Ik zelf ben bijna 40, heb kinderen, een vrouw, drukke baan, best wat vrienden, studeer nog wat bij, etc. Ik train twee keer in de week twee uur. Meer zit er niet in. Maar goed, dat is goed genoeg voor mij. Ik heb in ieder geval plezier!

14

Re: Net begonnen - smaakt naar meer

Amen to that ic3d!
Zelf ga ik er ook niet vanuit ooit ergens op een podium te staan oid. Maar plezier hebben onderweg en finishen is het belangrijkste. En als ik mezelf nog iets verbeter ben ik zeker tevreden.

15

Re: Net begonnen - smaakt naar meer

Is ook te zien waar je voor kiest natuurlijk. Als je voor de korte afstanden kiest hoef je ook geen +10u te trainen wekelijks maar voor de langere..... En ook ik zelf bv ben graag veel met mijn hobby bezig dus train ik ook wel redelijk wat.