1

Onderwerp: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Komende zondag is het de Triathlon van Vlaanderen.
Vorig jaar heb ik hier ook aan meegedaan.
Zijn er nog leden die hier aan zullen deelnemen?

Heb net briefing gekregen en blijkbaar heel wat wijzigingen.
Andere plaats voor inschrijving, wisselzone, finishzone, loopparcours, parking....

2

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Dag Nico,

Ja ik hoop zondag ook deel te gaan nemen! Voor mij de eerste keer Vlaanderen, zeker het fietsparcours ben ik heel benieuwd naar!
De klimmetjes die in het parcours zitten zijn weliswaar niet lang, maar op sommige plekken wel 11-14%, mag ik vragen wat voor cassette jij rijdt?! wink
Ik rijd zelf normaal 53-39 met 11-23, heb nu maar een oude 11-28 gemonteerd maar heb eigenlijk geen flauw idee wat 'normaal' is voor dit soort ritjes roll Ik kan normaal goed meekomen op de fiets en ben ook zeker niet als laatste bovenop een viaductje, maar dit is nét ff iets langer en stijler dan een doorsnee viaductje tongue
Zie trouwens in de filmpjes van vorige edities héél veel racers vs. TT's, wat doen jullie!?

Maargoed, veel zin in, het gaat ook nog eens (eindelijk..) mooi weer worden, wie is er nog meer in Herderen!? big_smile

3

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Toen ik meedeed in Oudenaarde was er welgeteld 1 iemand met een TT fiets. Klimmetjes zijn idd niet heel lang maar sommige zijn toch net te lang voor op kracht te doen en heb je een kleiner verzet nodig. Maar ik ben zowiezo niet zo een klimtype dus mischien lukt het jou wel. Succes alvast daar.

4

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Ikzelf rij met een racefiets om de eenvoudige reden dat ik geen TT fiets heb.
Maar voor Oudenaarde is dit niet bepaald een nadeel.
Constant op en af, draaien en keren. Ik denk dat je maar op een paar stroken voordeel zou hebben van een TT fiets.
Cassette 11-28.
Vooraan: 52-36

Idd, korte steile hellingen die je moeilijk tot boven op de kracht kan oprijden

5

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Dank Ronnyke en Nico!

Dan houd ik het ook simpel, lekker op de racer! smile
Gaat trouwens wel een warme dag worden zondag! Mijn weerapp geeft 28 graadjes op, gaat een zware worden..

6

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Iemand een idee hoe warm het water is tegenwoordig?

7 Laatst bewerkt door Nico0105 (11-07-16 11:24:35)

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Warm genoeg dus voor een wedstrijd zonder wetsuit (mijn eerste)
Zwemtijd was duidelijk trager als met wetsuit: 25:52
Na een veel te lange wisselzone (die 400m verder lag) op de fiets gesprongen waar ik redelijk wat volk kunnen inhalen heb.
Prachtig parcours met uitzondering van de kasseistroken: 1:24:39
Lopen was 2x een ronde van 5,5km en hier kwam ik uit op 51:30
Laatste kilometers gingen moeizamer (teveel gegeven op de fiets of beetje last van de warmte gekregen)
Eindtijd: 2:44:59 goed voor een 54ste plaatst algemeen

8

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Mooie eindtijd voor toch wel een zwaar parcours. Zwemmen al zonder wetsuit? Straf na 1 dag mooi weer :-) hoop volgende week in Aarschot toch met het pakje aan te mogen zwemmen het is daar 2000m

9

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

ronnyke schreef:

Zwemmen al zonder wetsuit? Straf na 1 dag mooi weer :-)

Zoiets dacht ik ook, ja. Ik heb vorige week een zwemtraining in wetsuit nog ingekort omdat ik dode vingers kreeg. Het was nog royaal onder de 20 graden hier. In juli, urgh!

Louise

10

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Idd zolang is het toch nog niet warm. Dat meertje daar in Oudenaarde is nu wel erg ondiep dus tja.. Maar dan nog. Tja ze zullen het wel nagemeten hebben. Zoals ik al zij hoop ik die 2000m met pak te doen want anders gaat het een zware dag worden voor mij.

11 Laatst bewerkt door ronzwijnenburg (11-07-16 15:18:33)

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Nico0105 schreef:

Warm genoeg dus voor een wedstrijd zonder wetsuit (mijn eerste)

Voor mij ook de eerste zonder wetsuit gisteren! Volgens mijn Suunto was het ook haast 150m meer dan de beloofde 1000m, maar de temperatuur was goed, een brutozwemtijd van 23:48, na 21:15 stapte ik het water uit; ging best lekker.
Dan inderdaad lekker 450m op blote voeten over het asfalt naar T1 sad, op de fiets en binnen een paar kilometers al op het kleinste verzet flink klimmen. Ik ben het fietsonderdeel aardig doorgekomen, maar mijn parcours is het niet.. ik had 1:26:07 nodig om de 45km af te leggen. Helaas door het zware parcours niet genoeg kunnen drinken onderweg en dat speelde me wel parten bij het lopen.
Bij elke drinkpost rustig 2 bekertjes gedronken en wat over het hoofd gegooid, met als resultaat een looptijd van 54:07. Niet wat ik ervan had gehoopt, maar gezien de hitte wel het hoogste haalbare voor die dag..

Eindtijd 2:46:52 goed voor plek 65.

Leuke triathlon, goed georganiseerd ook. Wel jammer dat T1 zo ver van de zwem-exit vandaag ligt! Voor mij was dit eens en nooit meer; ik zoek de vlakke wedstrijden wel op smile