1

Onderwerp: Kruitvat sportvoeding

Bij de kruitvat heb ik sinds kort eigen merk sportvoeding. Repen, isodrank, magnesium tabl. eiwitshakes ed. voor een scherpe prijs. Iemand ervaring hiermee? Zou het even goed zijn als bijvoorbeeld Born, multipower high5 of zo? Kruitvat timmert flink aan de weg.

2

Re: Kruitvat sportvoeding

Vind ik moeilijk om daarover te oordelen.
De meeste producten nogal smaak gebonden en tevens verdraagt de een het ene product beter dan de ander.
Verder kun je goed naar de ingrediënten kijken.
Ik probeer kunstmatige zoetstoffen zoveel mogelijk te vermijden.

Wiggle heeft naast een aantal grote merken bv ook nog haar eigen sportvoeding merk, ook deze is weer goedkoper dan bv High5.

Verder gebruik ik niet perse alles van 1 merk.
Whey koop ik het eigen merk van Body&Fit Shop, sportdrank en gels van High5
Magnesium tabletten heb ik ook weer van een ander merk. (Magnesium Citraat van NOW)

3

Re: Kruitvat sportvoeding

Over die gels van Wiggle zelf ben ik erg te spreken. Vandaag 80km gefietst en 11km gelopen na elkaar en met de gelletjes geen problemen of een dip gehad. natuurlijk wel 1,5l sportdrank van SIS erbij genomen.

4

Re: Kruitvat sportvoeding

Verschil in de iso drank kan zitten in de samenstelling. Maltodextrine + glucose is vaak goedkoper dan Maltodextrine + Fructose. De fructose combinatie wordt makkelijker opgenomen door je lichaam.

Als het je om het geld te doen is, koop 1kg fructose en 5kg maltodextrine voor een paar euro en ga mixen. Moet je wel iets verzinnen voor de smaak (citroen?)