1

Onderwerp: HELP: Eerste 1/4 Triathlon met wielrenbroek onder wetsuit?

Beste triathlonexperts,

Ik ben Fabio en een nieuw lid. Aankomende zaterdag en het weekend daarna ga ik voor het eerst een 1/4 triathlon doen. Ik weet niet zo goed wat ik het beste aan kan trekken en ik zou jullie mening hierin zeer waarderen.

Wat heb ik niet?

- trisuit

Wat heb ik wel?

- wetsuit
- sportzwembroek
- wielrenkleding
- Thermosportshirt
- hardloopkleding

Wat denk ik wat het beste is?

1. Starten (zwemmen) met een wielrenbroek en thermosportshirt met daarboven een wetsuit. 2. Wetsuit uit en gaan fietsen met de wielrenbroek en thermosportshirt. 3. Schoenen verwisselen en met dezelfde wielrenbroek/thermoshirt gaan hardlopen.

Graag hoor ik jullie mening!

Groeten,

Fabio

2

Re: HELP: Eerste 1/4 Triathlon met wielrenbroek onder wetsuit?

Mij lijkt gaan fietsen met een kletsnatte, volgezogen zeem tussen m'n benen zo onaangenaam dat ik daar het omkleden wel voor over zou hebben!

Louise

3

Re: HELP: Eerste 1/4 Triathlon met wielrenbroek onder wetsuit?

Ik zou een hardloopbroekje onder je wetsuit dragen. Fietsen zonder zeem moet best lukken.. zoveel zeem zit er niet in n trisuit.

In elk geval succes gewenst!

4

Re: HELP: Eerste 1/4 Triathlon met wielrenbroek onder wetsuit?

Er vanuit gaande dat het een strak hardloopbroekje is...

5

Re: HELP: Eerste 1/4 Triathlon met wielrenbroek onder wetsuit?

Als de zwembroek een jammer is zou ik die aandoen en daarin fietsen en hardlopen. Evt kun je een short eroverheen doen met hardlopen als je dat beter vindt.

6 Laatst bewerkt door elderenbosch (14-07-16 23:18:45)

Re: HELP: Eerste 1/4 Triathlon met wielrenbroek onder wetsuit?

Ik zou zonder fietsbroek gaan. Een natte volgezogen fietsbroek lijkt mij niet optimaal en het loopt daarna sowieso waardeloos. Dan maar 40km fietsen met iets minder comfort. Moet lukken. Maar.... de meeste mensen krijgen de smaak te pakken na de eerste keer. Mijn advies: probeer alsnog ergens een trisuit te kopen wink

7

Re: HELP: Eerste 1/4 Triathlon met wielrenbroek onder wetsuit?

Hardlopen in een fietsbroek ..horror , en al helemaal volgezogen met water ...
Heb zelf nog niet zo heel lang een tri-suit ...maar wat een heerlijk ding om te dragen .

8

Re: HELP: Eerste 1/4 Triathlon met wielrenbroek onder wetsuit?

Of alleen een duathon/triathlon-broekje. Een sneldrogend hemd heb je misschien al in je hardloopcollectie.

9

Re: HELP: Eerste 1/4 Triathlon met wielrenbroek onder wetsuit?

Thanks guys!

Ik heb een test gedaan, gezwommen met een wielrenbroekje. Ik had verwacht dat hij heel nat zou worden, maar dit viel mee. Toch heb ik door jullie tips een trisuit gekocht. Kijken of dit morgen tijdens de Perskindol triathlon goed helpt!!

Groeten,

Fabio

10

Re: HELP: Eerste 1/4 Triathlon met wielrenbroek onder wetsuit?

FabioBrito schreef:

Thanks guys!

Ik heb een test gedaan, gezwommen met een wielrenbroekje. Ik had verwacht dat hij heel nat zou worden, maar dit viel mee. Toch heb ik door jullie tips een trisuit gekocht. Kijken of dit morgen tijdens de Perskindol triathlon goed helpt!!

Groeten,

Fabio

Nou Fabio, tot morgen!! Ik doe ook mee aan de 1/4 afstand.
Geniet er van.... een eerste triathlon is een enorme ervaring.

-- M

11

Re: HELP: Eerste 1/4 Triathlon met wielrenbroek onder wetsuit?

Heel veel succes met je eerste triathlon. Uiteraard Matthijs en andere deelnemers ook en tot vanmiddag.