1

Onderwerp: Wedstrijd riem

Momenteel gebruik ik een wedstrijd riem (voor nummer) uit de decathlon, maar tijdens het lopen wil die nog al eens omhoog kruipen.
Welke zijn goede riemen die op hun plek blijven zitten ?

2

Re: Wedstrijd riem

Benn schreef:

Momenteel gebruik ik een wedstrijd riem (voor nummer) uit de decathlon, maar tijdens het lopen wil die nog al eens omhoog kruipen.
Welke zijn goede riemen die op hun plek blijven zitten ?

Veel triathleten, inclusief ikzelf hebben hier last van. Vaak zie je ook dat atleten ze riem onder hun billen doen zodat hij niet omhoog kruipt. Ik heb ook meerdere banden gebruikt.

Voor de marathon van Rotterdam had ik een Flipbelt van een clubgenoot geleend en die beviel eigenlijk heel goed. Het is een elastische band waarin je ook van alles kan verbergen zoals gels en sleutels, zonder rits, maar het valt er niet uit.
Ze zijn niet goedkoop maar zeker het geld waard! Je nummer kan je er gewoon opspelden.

3

Re: Wedstrijd riem

Elk elastieke bandje zit een beetje het zelfde volgens mij. Ik zou er gewoon één bestellen in een web winkel waar je toch al wat van plan was te kopen. Of bij een wedstrijd worden ze soms verkocht. In mijn geval heb ik er één van dare2tri.

Als ik er ooit één zie met drukkers in plaats van kleine elastiekjes om het startnummer vast te maken neem ik die.

4

Re: Wedstrijd riem

Die flipbelt bleef wel heel goed om mijn heup zitten en kroop niet omhoog terwijl mijn andere banden dat wel doen.

5

Re: Wedstrijd riem

roojoo schreef:

Als ik er ooit één zie met drukkers...

De riem die ik heb van bij Decathlon is er zo één met drukkers
http://nl.decathlon.be/riem-met-houder- … 00372.html

Deze is nu net binnen.
https://www.futurumshop.nl/zone3-nummer … kjes.phtml

Hij is breder en lijkt daardoor iets beter positie te houden.

6

Re: Wedstrijd riem

Ik heb ook die zone3. Ik steek normaal mijn riem onder mijn bil dan kan deze niet omhoogkruipen.

7

Re: Wedstrijd riem

Volgens mij kruipen ze allemaal naar waar het het smalst is. Als ik hem om mijn heup doe, kruipt hij naar mijn taille. Ik heb er een van Arena.

8

Re: Wedstrijd riem

ronnyke schreef:

Ik heb ook die zone3. Ik steek normaal mijn riem onder mijn bil dan kan deze niet omhoogkruipen.

Zakt ie dan ook niet af??
Ik ie ze vaak lopen met de belt ergens rond de knieen, dat lijkt me ook niet erg handig.

9

Re: Wedstrijd riem

Hedcandy schreef:
ronnyke schreef:

Ik heb ook die zone3. Ik steek normaal mijn riem onder mijn bil dan kan deze niet omhoogkruipen.

Zakt ie dan ook niet af??
Ik ie ze vaak lopen met de belt ergens rond de knieen, dat lijkt me ook niet erg handig.


Volgens mij komt dat doordat dagelijkse broeken laag worden gedragen en mensen denken dat het zo hoort. Zo'n riem hoort op je taille te zitten. Of je hebt (nog) geen taille, dat kan natuurlijk ook.

10

Re: Wedstrijd riem

1 bil he zowat schuin zeg maar, 1 kant over de heup en andere kant onder de bil zodat de nummer tegen mijn dij hangt en niet hangt te wapperen of in de weg zit.