1

Onderwerp: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Bevestiging en info zijn inmiddels binnen,  dus het begint te kriebelen. Een triathlon in mn hometown!

Ik ga start zondag (vroeg!) op de OD en richt me op:
Zwemmen 1500 m 35 min
T1 3 min
Fietsen 40 km 80 min
T2 2 min
Lopen 10 km 52 min
Totaal ruim binnen de 3 uur, hopelijk 2h50.

2

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Ik ga samen met mijn dochter starten op de sprint afstand, geen idee wat voor een tijd het gaat worden, vergelijken is lastig..

afgelopen week deed ik in utrecht de sprint in 1:11, 800m/22km/5km..

zal zoals altijd een strijd worden tussen vader en dochter :-)




ben wel benieuwd naar de wedstrijd, ik ben er totaal niet bekend en heb de deelnemersinformatie nu een keer door gelezen maar word er nog niet veel wijzer van en heb ook geen idee hoever alles uit elkaar zit

3

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

marcelca schreef:

Ik ga samen met mijn dochter starten op de sprint afstand, geen idee wat voor een tijd het gaat worden, vergelijken is lastig..

afgelopen week deed ik in utrecht de sprint in 1:11, 800m/22km/5km..

zal zoals altijd een strijd worden tussen vader en dochter :-)




ben wel benieuwd naar de wedstrijd, ik ben er totaal niet bekend en heb de deelnemersinformatie nu een keer door gelezen maar word er nog niet veel wijzer van en heb ook geen idee hoever alles uit elkaar zit

Ja, wordt even goed organiseren met twee wisselzones. Registratie en T2 liggen aan de noordkant van de Maas, en dan kan je via de Erasmusbrug oversteken naar de Whilhelminapier waar T1 is en je fiets inchecken.

Ik zag dat je daar niet meer terugkomt en al je zwemspullen in een tas gooit die je na de wedstrijd weer bij de registratie op kunt halen.

Ik ga het wel vrijdag al eens goed bekijken wink

4 Laatst bewerkt door Jvermond (14-07-16 14:17:49)

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

marcelca schreef:

Ik ga samen met mijn dochter starten op de sprint afstand, geen idee wat voor een tijd het gaat worden, vergelijken is lastig..

afgelopen week deed ik in utrecht de sprint in 1:11, 800m/22km/5km..

zal zoals altijd een strijd worden tussen vader en dochter :-)




ben wel benieuwd naar de wedstrijd, ik ben er totaal niet bekend en heb de deelnemersinformatie nu een keer door gelezen maar word er nog niet veel wijzer van en heb ook geen idee hoever alles uit elkaar zit

Kleine off-topic: Volgens mij zag ik je nog op het podium staan daar Marcel, of niet? Ik deed in Utrecht met de 3e divisie mee.

5

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Jvermond schreef:
marcelca schreef:

Ik ga samen met mijn dochter starten op de sprint afstand, geen idee wat voor een tijd het gaat worden, vergelijken is lastig..

afgelopen week deed ik in utrecht de sprint in 1:11, 800m/22km/5km..

zal zoals altijd een strijd worden tussen vader en dochter :-)




ben wel benieuwd naar de wedstrijd, ik ben er totaal niet bekend en heb de deelnemersinformatie nu een keer door gelezen maar word er nog niet veel wijzer van en heb ook geen idee hoever alles uit elkaar zit

Kleine off-topic: Volgens mij zag ik je nog op het podium staan daar Marcel, of niet? Ik deed in Utrecht met de 3e divisie mee.

Yep, dat klopt was 2de in categorie en 4de overall in Utrecht, dus idd weer een keertje op podium

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13600136_1258979427486912_5708333214456432484_n.jpg?oh=97e5f82e2ea875f34d12b391a58eb8b0&oe=57EB4B4E

6

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Ik ga ook in alle vroegte deelnemen. Waarschijnlijk is het dan nog niet zo druk qua publiek, zodat ik gewoon overal kan doorrijden op het fietsparcours haha.
Ik vind het niet erg om vroeg op te staan voor een lange afstand en voor deze speciale OD heb ik dat er ook voor over. Hopelijk wordt het een schitterend evenement.

7

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Voor mij wordt dit een wedstrijd voor de aardigheid, niet eens een C-wedstrijd, zeg maar. Volgende week is mijn rust-en-herstelweek tussen de twee laatste trainingsblokken voor de Ironman, dus dat is helemaal geen wedstrijdmoment eigenlijk, maar ik wil dit evenement in mijn stad en op zo'n mooi parcours niet missen! Ik ben vooral met fietsen in bloedvorm, maar het parcours is wel erg technisch en ik ben verder alleen maar bezig met veel langere afstanden. Ik ga zeker geen enkel risico nemen. Geen idee dus wat ik ervan terecht ga brengen, maar dat maakt me niet uit, ik ga er een mooie ochtend van maken.

De vroege ochtend lijkt me wel even doorbijten. 'Kom met het OV' stond er in de wedstrijdinformatie, en daar moesten wij hier erg om lachen, want we zien ons al met onze fietsen in stadsbus 33 stappen, dat is het enige OV van Overschie. Dus dan maar fietsen met het zootje achterop, in alle vroegte, en de logistiek van die twee ver uit elkaar liggende wisselzones aangaan. Lijkt me typisch zo'n wedstrijd waar ik blij zal zijn als ik 'gewoon' kan gaan starten!

Louise

8

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Ik ga inderdaad ook fietsend naar de start. Vriend komt later wel en zorgt voor de logistiek, want anders zit je toch weer met een tas etc. in de wisselzone.

Startnummer 318! Ik ga vooral genieten, maar aanmoediging is altijd welkom.

9

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Ik zal dus ook maar een fiets voor mijn vriendin meenemen :-)
Iemand al enig idee van starttijden voor Age groupers?

Dit staat op de website:
*Deze tijden zijn richttijden en onder voorbehoud. De precieze starttijden van de agegroup wedstrijden worden na 14 juli bekend gemaakt. De races starten in bovenstaande volgorde.

Het is na 14 juli, dus van mij mag het wel bekend worden gemaakt.

10

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Je had je startnummer en tijd van de week per mail moeten krijgen, dus dan is daar iets misgegaan, Martijn. Wij hadden 'm gister en ik zag een tweet voorbijkomen van @rotterdamtri dat ze ze allemaal hadden verstuurd. Ik start om 9u20. Gelukkig kan je je spullen de dag ervoor al ophalen, dat scheelt gedoe.

Louise

11

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Louise schreef:

Je had je startnummer en tijd van de week per mail moeten krijgen, dus dan is daar iets misgegaan, Martijn. Wij hadden 'm gister en ik zag een tweet voorbijkomen van @rotterdamtri dat ze ze allemaal hadden verstuurd. Ik start om 9u20. Gelukkig kan je je spullen de dag ervoor al ophalen, dat scheelt gedoe.

Louise

Bedankt voor je reactie. Ik heb een e-mail in mijn spam map gevonden. Ik mag al om 8:30 starten.

12

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

MartijnT schreef:
Louise schreef:

Je had je startnummer en tijd van de week per mail moeten krijgen, dus dan is daar iets misgegaan, Martijn. Wij hadden 'm gister en ik zag een tweet voorbijkomen van @rotterdamtri dat ze ze allemaal hadden verstuurd. Ik start om 9u20. Gelukkig kan je je spullen de dag ervoor al ophalen, dat scheelt gedoe.

Louise

Bedankt voor je reactie. Ik heb een e-mail in mijn spam map gevonden. Ik mag al om 8:30 starten.

Dat is trouwens wel apart, want met 31 jaar voel ik me geen master..
Ik ga maar eens een mail sturen naar de organisatie..

13

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Goedzo wink En even herstel: mijn starttijd is 8u20. Wens is meester van de gedachte, zeg maar.
8u30 is toch gewoon individuele OD?

Louise

14 Laatst bewerkt door marcelca (17-07-16 16:53:49)

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Ik heb een mailtje gestuurd naar de organisatie

mijn dochter heeft wel email gekregen met startnummer en wave, we zijn allebei geregistreerd met hetzelfde emailadres maar ik heb zelf geen email ontvangen met startnummer en tijd ( heb wel de registratie email gekregen )

er staat ook niets in de spam box

altijd weer jammer dat je erachter aan moet gaan..

15

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Louise schreef:

Goedzo wink En even herstel: mijn starttijd is 8u20. Wens is meester van de gedachte, zeg maar.
8u30 is toch gewoon individuele OD?

Louise

Is dat zo?
Ik ging twijfelen, omdat even verderop in de mail een tijdschema stond wat verwarrend is afgebeeld..

16

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

https://gallery.mailchimp.com/8d6a5180c … 73d6f9.jpg

OD Masters dus om 8:00 en 8:10
OD indiv. 8:20, 8:30, etc. t/m 9:20.
OD teams 9:30
Sprint indiv 10:10 en later

Gelukkig niet helemaal als eerste het water in dus, hopelijk kunnen we een beetje afkijken hoe de stroming staat wink

17

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Stroming zal toch wel meevallen? De Rijnhaven heeft een nauwe ingang.

Louise

18

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Vandaag toch maar even achter mijn startnummer aangebeld

ze begrepen er niets van bij de organisatie dat mijn dochter wel haar email had gekregen en ik niet, kreeg heel netjes een 06 nummer van iemand die over de inschrijvingen ging, hem gebeld en super sympathiek en goed te woord gestaan en heeft het ter plekke voor me opgezocht

we hebben ze, mijn dochter heeft 1323 en ik heb nummer 1400, we starten in startwave O om 10:26


Hebben er zin in, word de laatste wedstrijd voor mijn vakantie

19

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Ook alles ontvangen voor de wedstrijd van Zondag NK Mastera, 08:00 start.
En ik denk voor veel Rotterdamers met het mooiste start nummer.....................10

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

20

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Ik doe de OD, het NK Masters dus. Ik heb startnummer 53, start net als Dennis in de eerste wave om 8:00 (als ik dan wakker ben tenminste...).

Voorspelde tijden uitgaand van de officiële afstanden:

Zwemmen 1.5 km - 0:26
Fietsen 40 km - 1:04
Lopen 10 km - 0:44
T1+T2 - 0:07
Totaal - 2:21

Dat is best wel een scherpe tijd voor mijn doen trouwens, zeker met al die bochten en bruggen in het fietsparcours, en met die zakjes en lange loopafstand in T1. Dus als ik dit haal ben ik heel blij.

Vanwege de bochten en bruggen heb ik ook maar besloten om mijn racefiets te gebruiken, en niet de triathlonfiets (te zwaar, te rechtlijnig).

/Herman

21

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Dennis Florussen schreef:

En ik denk voor veel Rotterdamers met het mooiste start nummer.....................10

Ah, ja, mooi, ik ben jaloers!

Ik heb nummer 350 trouwens.

Louise

22

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Heb mij toch maar aangemeld voor de wk kwalificatie. Ik wilde het eigenlijk rustig aan doen, maar 15de in een agegroup van 5 jaar... Dat biedt mogelijkheden. Hebben jullie een bevestigingsmail ontvangen? En is er ergens een deelnemerslijst te vinden? Kan ik een beetje mijn kansen in schatten.

--M

23 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (19-07-16 21:24:30)

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

mstyz schreef:

Heb mij toch maar aangemeld voor de wk kwalificatie. Ik wilde het eigenlijk rustig aan doen, maar 15de in een agegroup van 5 jaar... Dat biedt mogelijkheden. Hebben jullie een bevestigingsmail ontvangen? En is er ergens een deelnemerslijst te vinden? Kan ik een beetje mijn kansen in schatten.

--M

Nee ik heb ook al gezocht, maar niets gevonden,
Jij mag je volgend jaar ook VETERAAN noemen?

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

24

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Dennis Florussen schreef:
mstyz schreef:

Heb mij toch maar aangemeld voor de wk kwalificatie. Ik wilde het eigenlijk rustig aan doen, maar 15de in een agegroup van 5 jaar... Dat biedt mogelijkheden. Hebben jullie een bevestigingsmail ontvangen? En is er ergens een deelnemerslijst te vinden? Kan ik een beetje mijn kansen in schatten.

--M

Nee ik heb ook al gezocht, maar niets gevonden,
Jij mag je volgend jaar ook VETERAAN noemen?

Ik noem het liever.... MASTER! .... maar verder niet zeggen he.

25

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

mstyz schreef:
Dennis Florussen schreef:
mstyz schreef:

Heb mij toch maar aangemeld voor de wk kwalificatie. Ik wilde het eigenlijk rustig aan doen, maar 15de in een agegroup van 5 jaar... Dat biedt mogelijkheden. Hebben jullie een bevestigingsmail ontvangen? En is er ergens een deelnemerslijst te vinden? Kan ik een beetje mijn kansen in schatten.

--M

Nee ik heb ook al gezocht, maar niets gevonden,
Jij mag je volgend jaar ook VETERAAN noemen?

Ik noem het liever.... MASTER! .... maar verder niet zeggen he.

hahaha!!!
Alvast welkom.
Maar dit jaar dan nog geen NK dan voor jouw?
Hoe laat moet jij starten?

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig