51

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

MartijnT schreef:

Na bestudering van de uitslag denk ik dat ik 13e in mijn AG ben geworden. Ik houd nu stiekem hoop op plaatsing voor het WK volgend jaar, of droom ik nu teveel..

Welke age group ben jij Martijn? Ik sta 2 plekken achter je en zit volgend jaar in de 30-34 age group.

52

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

roojoo schreef:
MartijnT schreef:

Na bestudering van de uitslag denk ik dat ik 13e in mijn AG ben geworden. Ik houd nu stiekem hoop op plaatsing voor het WK volgend jaar, of droom ik nu teveel..

Welke age group ben jij Martijn? Ik sta 2 plekken achter je en zit volgend jaar in de 30-34 age group.

Ik ben (helaas voor jou) nog maar een broekie van 31..

53

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

MartijnT schreef:

Het begon helaas niet zo goed, omdat ik, Ajacied, het in mijn hoofd had gehaald om bij de Kuip te parkeren..
Gelukkig werd ik hierna weinig meer met Feye uh noord geconfronteerd.

Hahaha! Wij vonden het juist jammer dat ze van al die landmarks waar je langs fietste nou net de Kuip uit zicht hadden weten te houden! Terwijl je er toch vlak in de buurt langsreed en het bepaald geen klein gebouw is.

Over het zwemmen: als ik afga op het verschil in zwemtijd tussen mij en mijn man was ik 2-3 minuten langzamer dan in wetsuit: hij zwemt altijd zonder, tenzij het verplicht is, en ik ben normaliter 3-4 minuten/kilometer sneller dan hij, nu maar 1. Maar dat is dan maar zo, hoor - ik vind het veel lekkerder zwemmen zonder, sowieso, maar ook omdat het betekent dat het water eindelijk lekker is.

Ik had ook wel de indruk dat het zwemparcours iets langer was dan 1500 meter. GPS zegt 1438, maar die heeft aan het begin 1,5 minuut gemist en geeft meestal iets te weinig aan. Ik had fietsen 37,24 en lopen 9,74, maar met zulk extreem keren en draaien tussen bomen geeft elke GPS een onderschatting, lijkt me.

Ik vond het verder ook goed georganiseerd, knap gedaan - ik had me van tevoren afgevraagd waar ze de ruimte voor de wisselzones enzo hadden gevonden in de stad, zo ontdek je nog eens wat. Alleen dat met de zakjes achteraf was idd een beetje gehannes. Ik had ze meteen, maar manlief moest er lang op wachten. Ik hoorde van meer mensen dat ze dingen kwijt waren.

Ik heb vandaag spierpijn onder mijn voeten, dat heb ik anders nooit, da's vast van dat stuk hollen op blote voeten van de zwemfinish naar T1. Dat vond ik ook al best pittig voelen.

Louise

54

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

MartijnT schreef:
roojoo schreef:
MartijnT schreef:

Na bestudering van de uitslag denk ik dat ik 13e in mijn AG ben geworden. Ik houd nu stiekem hoop op plaatsing voor het WK volgend jaar, of droom ik nu teveel..

Welke age group ben jij Martijn? Ik sta 2 plekken achter je en zit volgend jaar in de 30-34 age group.

Ik ben (helaas voor jou) nog maar een broekie van 31..

Hoezo helaas voor mij? Als het klopt dat je 13e bent dan ben ik 15e toch? Of komen er nog andere 29 jarigen tussen? In dat geval zijn er ook weer mensen van 34 die uit die uitslag zullen vallen toch?

55

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Louise schreef:

Ik heb vandaag spierpijn onder mijn voeten, dat heb ik anders nooit, da's vast van dat stuk hollen op blote voeten van de zwemfinish naar T1. Dat vond ik ook al best pittig voelen.

big_smile Check!  Niet eens meer aan gedacht dat dat daar door komt.

56

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

roojoo schreef:
MartijnT schreef:
roojoo schreef:

Welke age group ben jij Martijn? Ik sta 2 plekken achter je en zit volgend jaar in de 30-34 age group.

Ik ben (helaas voor jou) nog maar een broekie van 31..

Hoezo helaas voor mij? Als het klopt dat je 13e bent dan ben ik 15e toch? Of komen er nog andere 29 jarigen tussen? In dat geval zijn er ook weer mensen van 34 die uit die uitslag zullen vallen toch?

Ja, dat is zo, maar misschien zijn er inderdaad meer 29 jarigen en als ik nou 34 was, had je in ieder geval meer kans om bij de beste 15 te zitten. Maar goed, er zitten veel mitsen en maren aan de kwalificatieprocedure. We moeten gaan duimen en hopen dat we snel positief bericht krijgen ;-)

57

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Louise schreef:
MartijnT schreef:

Het begon helaas niet zo goed, omdat ik, Ajacied, het in mijn hoofd had gehaald om bij de Kuip te parkeren..
Gelukkig werd ik hierna weinig meer met Feye uh noord geconfronteerd.

Hahaha! Wij vonden het juist jammer dat ze van al die landmarks waar je langs fietste nou net de Kuip uit zicht hadden weten te houden! Terwijl je er toch vlak in de buurt langsreed en het bepaald geen klein gebouw is.

Over het zwemmen: als ik afga op het verschil in zwemtijd tussen mij en mijn man was ik 2-3 minuten langzamer dan in wetsuit: hij zwemt altijd zonder, tenzij het verplicht is, en ik ben normaliter 3-4 minuten/kilometer sneller dan hij, nu maar 1. Maar dat is dan maar zo, hoor - ik vind het veel lekkerder zwemmen zonder, sowieso, maar ook omdat het betekent dat het water eindelijk lekker is.

Ik had ook wel de indruk dat het zwemparcours iets langer was dan 1500 meter. GPS zegt 1438, maar die heeft aan het begin 1,5 minuut gemist en geeft meestal iets te weinig aan. Ik had fietsen 37,24 en lopen 9,74, maar met zulk extreem keren en draaien tussen bomen geeft elke GPS een onderschatting, lijkt me.

Ik vond het verder ook goed georganiseerd, knap gedaan - ik had me van tevoren afgevraagd waar ze de ruimte voor de wisselzones enzo hadden gevonden in de stad, zo ontdek je nog eens wat. Alleen dat met de zakjes achteraf was idd een beetje gehannes. Ik had ze meteen, maar manlief moest er lang op wachten. Ik hoorde van meer mensen dat ze dingen kwijt waren.

Ik heb vandaag spierpijn onder mijn voeten, dat heb ik anders nooit, da's vast van dat stuk hollen op blote voeten van de zwemfinish naar T1. Dat vond ik ook al best pittig voelen.

Louise

Haha mooi :-)
Thanks voor jouw reactie!

58

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

MartijnT schreef:
roojoo schreef:
MartijnT schreef:

Ik ben (helaas voor jou) nog maar een broekie van 31..

Hoezo helaas voor mij? Als het klopt dat je 13e bent dan ben ik 15e toch? Of komen er nog andere 29 jarigen tussen? In dat geval zijn er ook weer mensen van 34 die uit die uitslag zullen vallen toch?

Ja, dat is zo, maar misschien zijn er inderdaad meer 29 jarigen en als ik nou 34 was, had je in ieder geval meer kans om bij de beste 15 te zitten. Maar goed, er zitten veel mitsen en maren aan de kwalificatieprocedure. We moeten gaan duimen en hopen dat we snel positief bericht krijgen ;-)

Met deze lijst moet het voor iedereen duidelijk zijn of ze zich gekwalificeerd hebben: http://nl.mylaps.com/evenementen/uitsla … enCat.html

Dus Martijn, dan ben jij 10e en ik 11e. Het verbaast me hoe weinig mensen zich hebben opgegeven voor kwalificatie. Zo lijkt het net of je iets gewonnen hebt, maar feitelijk mogen we nu mee doen aan een wedstrijd die ons 500 euro gaat kosten...

59

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

roojoo schreef:
MartijnT schreef:
roojoo schreef:

Hoezo helaas voor mij? Als het klopt dat je 13e bent dan ben ik 15e toch? Of komen er nog andere 29 jarigen tussen? In dat geval zijn er ook weer mensen van 34 die uit die uitslag zullen vallen toch?

Ja, dat is zo, maar misschien zijn er inderdaad meer 29 jarigen en als ik nou 34 was, had je in ieder geval meer kans om bij de beste 15 te zitten. Maar goed, er zitten veel mitsen en maren aan de kwalificatieprocedure. We moeten gaan duimen en hopen dat we snel positief bericht krijgen ;-)

Met deze lijst moet het voor iedereen duidelijk zijn of ze zich gekwalificeerd hebben: http://nl.mylaps.com/evenementen/uitsla … enCat.html

Dus Martijn, dan ben jij 10e en ik 11e. Het verbaast me hoe weinig mensen zich hebben opgegeven voor kwalificatie. Zo lijkt het net of je iets gewonnen hebt, maar feitelijk mogen we nu mee doen aan een wedstrijd die ons 500 euro gaat kosten...

Ik wacht nog even met juichen met betrekking tot kwalificeren voor het WK, want in het reglement / de procedure staat dat er ook nog een limiet tijd wordt vastgesteld. En ik wacht sowieso eerst een eventueel berichtje van de NTB af...

Ik snap ook niet waarom er zich zo weinig mensen hebben opgegeven voor kwalificatie.

En wat ik helemaal raar vind is de hoogte van het bedrag... Daar had ik ook zeker niet op gerekend..

60 Laatst bewerkt door HermanB (26-07-16 12:07:55)

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

[deleted]

61

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Is bij een Kona kwalificatie hetzelfde eigenlijk dan he? Mag je ook binnen de 3 weken 800 dollar op hun rekening storten en dan moeten de kosten nog beginnen want zo een tripje naar Hawai met fiets en heel de inboedel + verblijf daar pff.

62

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

ronnyke schreef:

Is bij een Kona kwalificatie hetzelfde eigenlijk dan he? Mag je ook binnen de 3 weken 800 dollar op hun rekening storten en dan moeten de kosten nog beginnen want zo een tripje naar Hawai met fiets en heel de inboedel + verblijf daar pff.

Nee, bij KQ (Kona Qualification wink ) mag je meteen aftikken bij de slot allocation de dag na de wedstrijd (niet dat ik daar ervaring mee heb, helaas). En dan begint het inderdaad. Maar goed, tegen die tijd neem ik wel een extra hypotheek op mijn huis.

63

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Ik zwem tegenwoordig vaak met iemand die al 5x in Kona geweest is dus weet enkel wat die me verteld heeft. Vroeger was het direcht te betalen nu krijg je even bedenktijd :-)

64 Laatst bewerkt door Cootje (26-07-16 19:49:34)

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Nee hoor, absoluut niet. De maandag na de wedstrijd moet je bij de prijsuitreiking aanwezig zijn, en dan direct een paar honder euries betalen. Kan alleen met een credit card. Ben je er niet of heb je bijvoorbeeld balansproblemen dan gaat het slot naar de volgende in de rij. Staat ook zo in de wedstrijdbriefing voor Maastricht. Het is dus meer prijs voor de organisatie dan voor de atleet wink

Heb m er nog even bijgezocht:

IRONMAN Maastricht -Limburg kent 40 slots voor het IRONMAN WK 2016 in Kailua -Kona ,  Hawaii .  Als u in de 2016 editie van IRONMAN Maastricht - Limburg kwalificeert, komt u in aanmerking om deel te nemen in de Ironman Hawaï 2016. Alle deelnemers die gebruik willen maken van hun kwalificatie slots moeten aanwezig zijn bij de toewijzing van de slots die plaatsvindt op 1 augustus na de prijsuitreiking op de Party Area . Omdat niet elke deelnemer gebruik zal maken van zijn slot ,  zullen de andere atleten opschuiven door middel van een speciaal WTC toerekeningssysteem totdat alle slots toegewezen zijn.

65

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Maar daar staat niks over betalen, je moet aanwezig zijn, maar niet dat je gelijk ook moet betalen. Het wordt wel lastig als iemand wel aanwezig is, zijn slot claimt en vervolgens niet betaald. Wat doen ze dan? Dan kun je niet meer echt opschuiven, dus ik kan me voorstellen dat je inderdaad wel moet betalen ter plekke, maar zo staat het niet in dit stuk van het regelement.

66

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Hmm, inderdaad smile Het staat wel in de volgende alinea:

De organisator benadrukt in het bijzonder dat zij de laatste beslissing over deze toewijzing van slots hebben. De kwalificatievergoeding moet  ter  plaatse in EURO’s worden  (Final assesment voor Euro zal in de wedstrijdweek worden gepubliceerd).  Alleen creditcards worden geaccepteerd.

Beetje rot vertaald maar alla.

67

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Ik zal het zaterdag nog eens vragen aan iemand van de club die heeft zich dit jaar in Lanzarote gekwalificeerd hoe het daar was. Denk dat hij vorige week in Zurich nog een slot had :-) maar je komt met eentje toe.

68

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

roojoo schreef:
MartijnT schreef:
roojoo schreef:

Hoezo helaas voor mij? Als het klopt dat je 13e bent dan ben ik 15e toch? Of komen er nog andere 29 jarigen tussen? In dat geval zijn er ook weer mensen van 34 die uit die uitslag zullen vallen toch?

Ja, dat is zo, maar misschien zijn er inderdaad meer 29 jarigen en als ik nou 34 was, had je in ieder geval meer kans om bij de beste 15 te zitten. Maar goed, er zitten veel mitsen en maren aan de kwalificatieprocedure. We moeten gaan duimen en hopen dat we snel positief bericht krijgen ;-)

Met deze lijst moet het voor iedereen duidelijk zijn of ze zich gekwalificeerd hebben: http://nl.mylaps.com/evenementen/uitsla … enCat.html

Dus Martijn, dan ben jij 10e en ik 11e. Het verbaast me hoe weinig mensen zich hebben opgegeven voor kwalificatie. Zo lijkt het net of je iets gewonnen hebt, maar feitelijk mogen we nu mee doen aan een wedstrijd die ons 500 euro gaat kosten...

Je verbaast je dat niet meer mensen een OD voor 500 euro willen doen?

69

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

"In de week na Rotterdam worden alle gekwalificeerde atleten persoonlijk benaderd en publiceert de NTB ook de lijst van gekwalificeerden op www.triathlonbond.nl "

Moet een dezer dagen dus wel bekend worden. De betreffende lijst vind je via: http://www.triathlonbond.nl/Portals/0/D … terdam.pdf

70

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

thomass schreef:
roojoo schreef:
MartijnT schreef:

Ja, dat is zo, maar misschien zijn er inderdaad meer 29 jarigen en als ik nou 34 was, had je in ieder geval meer kans om bij de beste 15 te zitten. Maar goed, er zitten veel mitsen en maren aan de kwalificatieprocedure. We moeten gaan duimen en hopen dat we snel positief bericht krijgen ;-)

Met deze lijst moet het voor iedereen duidelijk zijn of ze zich gekwalificeerd hebben: http://nl.mylaps.com/evenementen/uitsla … enCat.html

Dus Martijn, dan ben jij 10e en ik 11e. Het verbaast me hoe weinig mensen zich hebben opgegeven voor kwalificatie. Zo lijkt het net of je iets gewonnen hebt, maar feitelijk mogen we nu mee doen aan een wedstrijd die ons 500 euro gaat kosten...

Je verbaast je dat niet meer mensen een OD voor 500 euro willen doen?

Op het moment van opgeven (en op het moment dat ik dat schreef) waren deze kosten mij nog onbekend. Maar nee, dat verbaast me niet.

71

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Zojuist een mail gehad van NTB met bevestiging van kwalificatie. Had ik niet verwacht maar hartstikke leuk natuurlijk.

Nu maar snel een sponsor vinden voor prijzige ticket en een oranje kledingpakket ;-) En natuurlijk hard gaan trainen om goed voor de dag te komen.

Is wel mijn lucky week, maandag ook al een ticket voor Roth gescoord :-)

72

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Ook ik heb een mailtje gehad dat ik ben gekwalificeerd. Joepie! :-)

73 Laatst bewerkt door mstyz (27-07-16 18:27:28)

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Handig twee onderwerpen...  Maar zoals ik had geschreven: gekwalificeerd!

74

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

LindaRotterdam schreef:

Bevestiging en info zijn inmiddels binnen,  dus het begint te kriebelen. Een triathlon in mn hometown!

Ik ga start zondag (vroeg!) op de OD en richt me op:
Zwemmen 1500 m 35 min
T1 3 min
Fietsen 40 km 80 min
T2 2 min
Lopen 10 km 52 min
Totaal ruim binnen de 3 uur, hopelijk 2h50.

Een jaar verder, hard voor getraind en wat meer kennis van het parcours:

Zwemmen 1500 m 31 min
T1 (ver lopen) 4 min
Fietsen (<40 km) 68 min
T2 2 min
Lopen 10 km 45-55 min, geen idee, ben allang blij als ik 10 km kan lopen.
Totaal 2:30-2:40

75 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (21-09-17 23:44:30)

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Dat viel dan tegen. Maar geen moment van gebaald big_smile

Zwemmen 35'
T1 7'
Fietsen 1h16'
T2 2'
Lopen 58'

Het is zoals het is. Ben echt wel hard vooruit gegaan dit seizoen qua zwemmen en fietsen, maar dat kwam er nu niet uit. Eindtijd had ik al helemaal niets meer van verwacht, blij dat ik kon lopen zonder pijn. Dagen erna wel wat last gehad. Nu echt rust geven.