101

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

olivier schreef:

Hello, ik ben Olivier, ik woon in Brussel, ik ben pas verleden week ingeschreven voor IM Maastricht. Ik heb nog steeds geen athlete guide ontvangen, is het normaal aub? Alvast bedankt. Gr. O.

Die krijg je ook niet thuis, maar moet je downloaden:
http://eu.ironman.com/nl-nl/triathlon/e … z4Fd5OL8u4

102

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Super Rene, dank u, ik dacht dat ik dat gewoon via mail kreeg.
Groetjes

103

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Zijn er nog mensen die morgen de verkenningsronde van het fietsparcours gaan meepakken? Ik zat te denken om de eerste helft mee te pakken, ik vind de hele 90 km misschien iets te veel van het goede.

104

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Heel veel succes en plezier gewenst allemaal, zondag!

105

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Veel succes gewenst aan een ieder die meedoet!!

106

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Ik ben gisteren toch maar bij de "verplichte" briefing geweest, maar die bleek minder verplicht te zijn dan verwacht. Er was geen tekenlijst en bij navraag bij de organisatie zeiden ze me dat die wel verplicht was, maar dat er geen straf stond op het missen ervan. Maar goed, op zich wel weer wat interessante dingen gehoord en wat sfeer geproefd. Jammer dat ik vandaag dan weer naar Maastricht moet voor de fiets in te checken.

Mijn voorspellingen:
zwemmen 1.40
wissel 10 min
fietsen 6.40
wissel 5 min
lopen 4.25
Totaal 13.00

Doodgaan tijdens lopen is ingecalculeerd in de eindtijd.

Niels (startnr 1018, rabobank wielertenue). Verder ook succes iedereen!

107

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Wat waren de interessante dingen bij de briefing dan? Dat maakt benieuwd:)

108

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

nhou schreef:

Ik ben gisteren toch maar bij de "verplichte" briefing geweest, maar die bleek minder verplicht te zijn dan verwacht. Er was geen tekenlijst en bij navraag bij de organisatie zeiden ze me dat die wel verplicht was, maar dat er geen straf stond op het missen ervan. Maar goed, op zich wel weer wat interessante dingen gehoord en wat sfeer geproefd. Jammer dat ik vandaag dan weer naar Maastricht moet voor de fiets in te checken.

Mijn voorspellingen:
zwemmen 1.40
wissel 10 min
fietsen 6.40
wissel 5 min
lopen 4.25
Totaal 13.00

Doodgaan tijdens lopen is ingecalculeerd in de eindtijd.

Niels (startnr 1018, rabobank wielertenue). Verder ook succes iedereen!

Voor een dooie ga je nog best een aardig tempo lopen wink

In manibus vestris victoria est

109 Laatst bewerkt door @Jeanette (30-07-16 16:55:00)

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Iedereen heel veel succes morgen !!
Mijn trainer start daar trouwens ook.

110

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

De voor mij interessante dingen die werden vermeld:
- De doorkomst bij het zwemmen bij het gouvernementsgebouw is na 1,6 km
- Er zijn 2 "gevaarlijke" punten (een met een stoplicht in de bocht voordat je in Belgie de Maas overgaat, een waar een provisorisch aangelegde brug over een grote we gaat) waar ook plaatjes van werden getoond
- Mocht je tussen 2 drinkposten hoge nood krijgen, dan is het toegestaan, uit het zicht van publiek, achter een boom te urineren
- De volgorde van drank/eten in de posten is een vaste volgorde zoals op de plaatjes staat (dat wist ik nog niet)
- en ik vond het een duidelijke uitleg over het hoe en wat (alsof de hele dag al wordt geoefend).

Ook had de spreekstalmeester van dienst best wat humor, dus zo vervelend was die briefing nog niet.

111

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Iedereen heel veel SUC6 morgen in Maastricht!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

112

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Succes iedereen!!!

113

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Succes allen!

114

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Het zit erop en ik heb het gehaald! Dag begon al goed. Kreeg een flinke bloedneus net voordat ik naar de wisselzone wilde vertrekken. Beetje gestresst hierdoor mijn timing chip vergeten. Gelukkig kreeg ik een nieuwe in de wissel. Daarna pak aan en richting de start. Echt opstellen naar tijd was er niet bij was 1 grote file al toen ik aankwam. Zag alleen een bordje 1u10 en kon verder geen kant op. Nadat de eerste age-group'ers gestart waren duurde het nog best lang. Dat geschuifel vind ik dan niks dan wil ik ook beginnen. Maar dat zal iedereen wel hebben. Eenmaal in het water blik op oneindig en malen. Omdat ik bij 1u10 startte wordt ik vooral ingehaald en dit gaat redelijk goed allemaal. Tot bij de versmalling richting de landgang. Opeens lijkt een complete golf van deelnemers zich te verzamelen en links en rechts wordt flink gestoeid. Ik schrik wel als ik 45m op mijn klokje zie staan als ik uit het water kom. Gelukkig gaat het stroom mee bijna vanzelf. Laatste 2100m gaan sneller dan het hele eerste stuk en na 1u24 sta ik langs de kant. Laatste 200m wel erg pittig nog stroom tegen.

Op de fiets probeer ik mijn hartslag te laten zakken zoals gepland maar het wil niet echt lukken. Ik kan niet helemaal stil gaan staan en probeer maar niet te gek te doen. Merk weer hoe belangrijk parcours kennis is op de heuvelgedeelte na Bemelen als ik constant jojo met deelnemers die stukken compleet verkeerd inschatten. Als ik de Halembaye voor het eerst passeer begint het te regenen. Hier baal ik ontzettend van en na paar stroken door de velden in Belgie zit alles onder de modder. Iedereen om me heen ziet er ook zo uit. Paar keer ambulance gezien en zeker 5 mensen die langs de kant zaten te wachten m blijet dekens om na valpartij. In maastricht ook gevaarlijke doorkomst op de natte kasseitjes. Vanaf Eijsden is het weer droog en dat scheelt op het Belgisch gedeelte. Helaas gaan vanaf Bilzen de sluizen helemaal open en zie links en rechts mensen lek staan. Lijkt me ergste om nu na 160km nog lek te rijden. Gelukkig gebeurd dit niet en na 6u45 op de fiets kom ik bij de wissel.

Vanaf het begin voel ik me ontzettend lekker met lopen. Had in mijn hoofd om zo lang mogelijk 6:00/km te lopen maar zit er constant onder zonder daar moeite voor te doen. Expres langzamer lopen heeft ook geen zin kapot ga ik toch. Ik eet om de 4km een gel en neem om de 2 loopposten de tijd om te wandelen en water/cola te drinken. Spons in de nek en dan weer rennen. Vanaf de 3e ronde begint het tempo tussen de posten te kelderen en ren ik echt van post tot post om dan even te wandelen. Laatste ronde is het licht echt uit gegaan. Eten gaat niet meer. Laatste gel (van de 31 vandaag!) gooi ik weg en ook drinken lukt niet meer. Laatste 5km wordt het vooral wandelen. Aanzetten gaat bijna niet meer maar ik weet nu dat de finish kortbij is. Laatste 400m toch nog even naar de steep rennen. Mijn coach, ouders en vrienden staan allemaal op dit stuk en zo mag ik de steep passeren na 13u32.

115

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Super hoor , gefeliciteerd .
Heb het gisteren via lifestream gevolgd . Echt respect voor iedereen die daar aan mee doet .

116

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Wow wat een knappe prestatie!!
Goed dat je het hebt volgehouden ondanks het zware einde... mooi om op terug te kijken lijkt me!!

Voor mij een boost om dit te lezen, kwa tijden zal ik ook zoiets fietsen/lopen als jij denk ik.
Je leest hier zo vaak verhalen van die snelle gasten... diep respect voor jou hoor!!

117

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Idd mooi verslag en het waren geen ideale omstandigheden maar mischien toch beter dan dat het 30 graden of meer zou geweest zijn. Je maagproblemen bij het lopen zijn mischien wel te wijten aan teveel eten. Een gel om de 4km als je maar aan 6min/km loopt is wel veel is al ong 75gr Kh per uur en als je dan nog cola erbij drinkt zit je vlug aan 100gr en dat is gewoon teveel. Maar alvast proficiat en op naar de volgende.

118

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Gefeliciteerd met je prestatie, mooi verslag!

Ik heb her en der wat mensen kunnen aanmoedigen, leuk om als toeschouwer mee te maken. Bij de bocht van het fietsparcours bij de finish heb ik zeker vier man onderuit zien gaan, ging nergens over daar in de regen. Ik kan me voorstellen dat de rest van het rondje ook niet geweldig was. Benieuwd naar de andere verslagen.

119

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Mooi verhaal, bros, en gefeliciteerd. 31 gels, pfoe, dan zou ik er toch ook geen meer wegkrijgen! Jullie hadden wel pech met de regen; hier was het de hele dag droog!

Louise

120

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Van harte ! wat een knappe prestatie !

Leuk om je verslag te lezen.

121 Laatst bewerkt door elderenbosch (01-08-16 15:29:44)

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Gelukt, 11:06:50! Ontzettend blij mee. Mijn debuut op de hele.
Mijn 'verslagje' is hier te vinden: http://elderenbosch.com/blog/?page_id=62

122

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Mooi verslag Bart, klasse gedaan hoor! Gefeliciteerd.

123

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Maca944 schreef:

Gefeliciteerd met je prestatie, mooi verslag!

Ik heb her en der wat mensen kunnen aanmoedigen, leuk om als toeschouwer mee te maken. Bij de bocht van het fietsparcours bij de finish heb ik zeker vier man onderuit zien gaan, ging nergens over daar in de regen. Ik kan me voorstellen dat de rest van het rondje ook niet geweldig was. Benieuwd naar de andere verslagen.

Daar was ik er een van denk ik. Mijn verslag volgt later als ik weer een beetje bijgekomen ben smile

124

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Ff kort, gauw de auto in op vakantie smile

Wat ongelooflijk zwaar was het, bizar!
Zwemmen, 1:08.22beter dan de 1:10 die ik hoopte

Fietsen, mijn ding, ging lekker. Rond 6u gehoopt, was 5:14:32 zonder moeite

Lopen, ongelooflijk zwaar.... Gehoopt op 4u, iets vlotter net 3:53:18.

Kortom, superzwaar, maar ruim onder de gehoopte 11u met 10u24

125

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

elderenbosch schreef:

Gelukt, 11:06:50! Ontzettend blij mee. Mijn debuut op de hele.
Mijn 'verslagje' is hier te vinden: http://elderenbosch.com/blog/?page_id=62

Heel mooi verslag , gefeliciteerd .
Mijn trainer schreef vandaag in de mail ... Dat gevoel als je over die rode loper op de finish afloopt ... onbeschrijflijk  gaaf .