1

Onderwerp: Loopband

Hallo allemaal,

Ik denk dat ik in de markt ben voor een loopband (nogal vaag ik weet het) ?
Het was hier deze ochtend weer zeer regenachtig en grijs... mij stoort dat wat minder, maar de vriendin loopt niet graag dan en aangezien binnenkort de dagen toch ook weer korter worden en het 's ochtends (wanneer we beiden trainen) dan weer donkerder wordt lijkt het ons mss iets om te overwegen.

Ik loop 2 à 3 keer per week een 10 tal km en de vriendin heeft het lopen nu ook terug opgenomen en zit in een "van 5 naar 10 km" schema (ook een 3-tal keer per week)

Ik heb eens rondgezocht op dit forum (nog geen echt andere bronnen geraadpleegd maar wil dit even als startpunt aanhouden) maar niet echt een recente thread gevonden die mijn vragen beantwoorden.

Ik lees wel hier en daar wat ervaringen dus misschien kunnen jullie mij wel verder helpen.

Waar op letten bij een eventuele aankoop?
Zijn er specificaties die ik zeker in acht zou moeten nemen?

Ik wil sowieso wel een toestel die opklapbaar is, ik heb in mijn garage een ruimte voorzien voor de fietstrainer en daar zou de loopband ook (afwisselend of eventeel samen) gebruikt worden.
Deze ruimte is +/- 150cm breed en een meter of 2-3 lang, dus vermoedelijk kan ik ze niet altijd naast elkaar laten staan.

Andere mogelijke kenmerken die ik denk in overweging te nemen:

* Loopoppervlak (afmetingen)
* Motor (Vermogen en piekvermogen zie ik soms passeren)
* Inclinatie en snelheid mogelijkheden
* Andere trainingsmogelijkheden?
* HR enzo doe ik meestam met het uurwerk dus dat lijkt minder relevant

Zijn er merken/fabrikanten die te mijden, of juist aan te raden zijn?
Koop je nieuw (ifv garantie) of 2de hands (prijs)?
Wat voor een budget zou ik hiervoor moeten uittrekken?

Alvast bedankt voor raadgevingen en opmerkingen,

Mvg,

Tim