151

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Wat heb ik een gruwelijke saaie wedstrijd gedraaid zondag zeg als ik dat zo lees, ik heb blijkbaar echt vuile mazzel gehad niets, maar dan ook niets tegen te komen onderweg behalve de man met de hamer vanaf het punt van de halve marathon:) ja, vooruit, een voetblessure die lopen heel moeilijk maakte op de kasseien, maar dat wist ik en was nou niet echt spannend of vermeldenswaardig.

Ik kan jullie dus ook niet verblijden met een mooi epistel, mijn bijdrage blijft zoals ik hem kort neergezet heb al maandag. Gek genoeg was ik er zeker van nooit meer een Ironman te doen, maar heb er nu 3 dagen later al weer 3 in mijn hoofd die ik nu ook nog wil gaan doen. Time heals all....

152

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

pannenkoek schreef:

Wat heb ik een gruwelijke saaie wedstrijd gedraaid zondag zeg als ik dat zo lees, ik heb blijkbaar echt vuile mazzel gehad niets, maar dan ook niets tegen te komen onderweg behalve de man met de hamer vanaf het punt van de halve marathon:) ja, vooruit, een voetblessure die lopen heel moeilijk maakte op de kasseien, maar dat wist ik en was nou niet echt spannend of vermeldenswaardig.

Ik kan jullie dus ook niet verblijden met een mooi epistel, mijn bijdrage blijft zoals ik hem kort neergezet heb al maandag. Gek genoeg was ik er zeker van nooit meer een Ironman te doen, maar heb er nu 3 dagen later al weer 3 in mijn hoofd die ik nu ook nog wil gaan doen. Time heals all....

Hahaha exact! Ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat ik geen blessure oid heb overgehouden aan Maastricht, de spierpijn loopt al flink terug en zit er op dit moment sterk over te denken om mijn goede conditie om te proberen te buigen naar een goede tijd bij Challenge Almere over zes weken.. 

En over je voetblessure en kasseien? Lijkt me inderdaad pijnlijk! Mijn voeten deden al behoorlijk zeer maandag en gisteren en die waren in "topconditie" voor de race... Dus met een pijntje vooraf al lijkt me dat helemaal geen prettige ervaring...

153

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Louise schreef:

Sohee, ik had gehoord over 'regen', maar dit klinkt heftiger! Kennelijk heb je net pech gehad met waar je zat inderdaad. En voldaan mag je best zijn, toch?!

Louise

Moet er wel bijvertellen dat ik ook om 2 waarschijnlijke buien ben heengereden. Dat is ook een voordeel van het draai- en keerwerk. Ik zag ergens een opmerking van de CEO Ironman Europe dat er volgend jaar bredere en betere wegen "wenselijk" zijn.
Maar dan nog: met regen in Limburg is het nooit erg prettig. Dat weet je van te voren.
Waarschijnlijk toch volgend jaar weer. Zou dan 3 keer op een rij worden. De sfeer trekt me erg aan. En dan nog een paar kilo lichter. Ben ik misschien net op tijd de regen voor....

Saai was het in ieder geval niet dit jaar!

154

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Ruim een jaar geleden heb ik in de zinderende hitte van Frankfurt mijn eerste Ironman gedaan. Wat een fantastische ervaring was dat! De weg ernaartoe was solide en trainingen werden goed afgewerkt met als resultaat een eindtijd 11.08.12. Dit jaar was de voorbereiding anders. In december heb ik mijn schat ten huwelijk gevraagd en hebben we besloten in augustus te trouwen. Dat zou natuurlijk wel een impact hebben op de trainingen, maar na Frankfurt was het vertrouwen er wel dat dat goed moest komen.

Het jaar begon goed met een strak trainingsschema richting de marathon van Rotterdam met als doel voor het eerst onder de 3 uur te duiken. Dankzij dat schema is dat ruimschoots gelukt en zo haalde ik meer dan 20 minuten van mijn PR af. Dit bleek een uitstekende basis voor de start van het triathlonseizoen. Met mijn vereniging TTL Leidschendam doen we ook mee in de 3e divisie zuid en ondanks dat we geen specifiek trainingsprogramma volgen kunnen we toch lekker meedraaien. Mede door mijn nieuwe Felt B14, maar ook door de marathontrainingen lijken alle wedstrijden dit jaar sneller te gaan dan vorig jaar. Na een snelle halve triathlon in Duitsland nestelt zich langzaam een kleine gedachte in mijn achterhoofd die af en toe “sub-10?” naar me fluistert. Maar die druk ik steeds maar weg want daarvoor wordt er toch echt te weinig getraind. 10:30 is realistischer.

Race week! Donderdagmiddag alles ingepakt en vrijdag aan het einde van de ochtend vertrokken naar Maastricht. Melissa en ik hebben het plan om meteen te gaan registreren om daarna eventueel nog de briefing mee te pakken. De andere jongens komen pas aan het einde van de middag richting Limburg. Op het evenemententerrein lijkt het rustig maar dat blijkt te komen omdat de Engelstalige briefing aan de gang is. Komt dat even mooi uit want daardoor was het lekker rustig bij de registratie. Bij het aanmelden hoor ik een bekende naam naast me en dat blijkt Jeroen (Vanzella) te zijn. Leuk je toe ontmoeten en wat een race heb jij gehad man. Ik zou zo sjagrijnig zijn van die lekke banden!

Na de registratie hebben we het laatste kwartier van de Engelse briefing aangehoord  en besloten dat we niet nog een uur zouden wachten totdat de Nederlandse briefing zou beginnen. Dus zijn we naar de auto gelopen (heerlijk dat we die gewoon onder de wisselzone konden parkeren) en naar Landal Kasteeldomein in Valkenburg gereden. Daar kwamen al vrij snel na ons Carst en Aukje aan gevolgd door Jeroen zonder Nienke (die was ziek) en Bas en Naomi. Dave, Annemiek en Maaike hadden een huisje bij ons om de hoek en zaten dus ook lekker dichtbij. Met mijn familie in het huisje tegenover ons was de club compleet. ‘s Avonds een lekker biertje gedaan in Valkenburg en redelijk op tijd naar bed.

De volgende dag naar Maastricht zodat de rest zich kon registreren en daarna de fietsen inleveren. Heerlijk weertje en een vrij relaxte dag met weinig bijzonderheden. In de middag nog de kolenmijnen van Valkenburg bezocht met de familie, daarna de laatste pasta weggewerkt en op tijd naar bed. Slapen ging prima en een goede nacht gemaakt van toch wel 7 uur toen om 5:10 de wekker ging. Ik had al mijn spullen de dag ervoor al klaargezet dus ik hoefde alleen maar te ontbijten. 5:45 zijn we naar Maastricht gereden en om 6:05 stond ik al naast mijn fiets. Tijd genoeg om alles te checken, repen vast te plakken en me met Bas naar de start te begeven. Natuurlijk hoefde ik op dat moment nog niet naar de WC maar ik was er al niet zeker op. We stonden rond 7 uur bij het bordje van 1:10 te wachten toen ik natuurlijk toch nog naar de WC moest. Dikke pech dacht ik tot ik 5 minuten later opeens een grote witte toiletwagen zag op 20 meter van waar we stonden. Snel dat wet- en tri-suit open geritst en naar de WC. De eerste 7 hokjes hadden geen wc papier maar nummer 8 gelukkig wel. Zo kon ik met een dikke smile terug het startvak in. 5 minuten later worden we weggeschoten. Wist ik veel dat de hele steiger nog vol stond met mensen? Jeroen stond aardig vooraan en zal binnen een minuut of 5 in het water hebben gelegen. Bas en ik gingen rond 7:30 te water en Carst en Dave nog zeker 10 minuten later denk ik.

Zwemmen blijft mijn minst favoriete onderdeel. Op de een of andere manier voelt het toch altijd zwaarder dan het fietsen en lopen. De heenweg gaat toch wel lekker en het voelt niet echt als stroom tegen. Wel lag ik redelijk dicht bij de kant en heb ik ook meerdere malen de bodem geraakt. Een klein beetje de koers aanpassen en ik zat weer goed. Een landgang vind ik wel lekker. Even orienteren en weer verder. Stroomafwaards terug ging lekker en toen ik het water uit werd gehesen had ik voor mijn gevoel goed gezwommen. Ik had echter nog niet door dat mijn zwemtijd 1.03 was, 7 minuten sneller dan ik op had ingezet.

T1 ging voorspoedig en dan begint het gedeelte waar ik meestal het meeste moeite mee heb, rustig aan beginnen met fietsen. Ik heb er weer zo’n 30 kilometer over gedaan om mijn hartslag van 170 naar 150 te krijgen. Voor de race had ik bedacht dat 145 wel een goede hartslag zou zijn, maar ik reed met 2 andere atleten een lekker tempo wel wilde ze eigenlijk niet laten gaan. Dat ging lange tijd goed en we haalden continu andere fietsers in. Net voorbij de Hallembaye begon de verwachte regen en merkte ik ook dat zowaar allebei de armsteuntjes van mijn ligstuur waren losgestrild. Ik kon mezelf wel schieten dat ik die niet met Loctite had vastgemaakt. Ik had het nota bene bij me in het huisje. Na het lange vlakke stuk langs het water heb ik mijn mederijders dus moeten laten gaan om mijn armsteunen weer vast te draaien. Vrij frustrerend maar gelukkig is dat een sneller klusje dan een lekke band verwisselen.

Daarna zeiknat Maastricht weer binnen gestuiterd alwaar een aantal mensen stond te waarschuwen om tempo te minderen. Ik gok dat ik met een kilometer of 15 per uur door de bocht ging, maar desondanks voelde ik mijn fiets onder me wegschuiven en ik ging op mijn snufferd. Door de geringe snelheid viel het gelukkig mee en ik was blij dat ik niet op mijn gezicht was gevallen want dan had ik het gehoord van mijn aanstaande! Ik ben benieuwd hoeveel fietsers er zijn gevallen in die bocht want het was echt spekglad!
Het tempo in de 2e ronde lag wat lager, vooral in de afdalingen en bochten, maar al met al een gemiddelde van ruim 34 per uur gereden, gemiddelde hartslag 151. Aan het einde van de 2e ronde was mijn armsteun trouwens weer los getrild en met een hand dat ding vasthoudend de wisselzone in gegaan, blij dat dat erop zat.

T2 ging ook voortvarend en binnen 4 minuten kon ik aan de marathon beginnen. Dat begon lekker, misschien een beetje te lekker, met km 1 in 4.15 en km2 in 4.18, hartslag 156. Even dimmen, terug naar 4.30 – 4.40. Gels gingen er goed in en naar mijn idee dronk ik genoeg. Dat ging goed tot kilometer 18. Daarna gingen te km tijden een beetje achteruit en de hartslag omlaag. Ik keek eens op mijn horloge naar mijn totaaltijd en was zeer verbaasd met de tijd die ik onderweg was. Ik wist dat ik vergeten was de auto-pause bij het fietsen uit te zetten dus wist niet hoe lang ik had stilgestaan onderweg, maar het kon toch niet zo zijn dat ik nog zo veel tijd over had. Niet kijken, doorlopen!
De 3e ronde was erg pittig en heb ik even 20 stappen gewandeld bij een post omdat ik Dave tegen kwam die met zijn 1e ronde bezig was. Dat gaf weer wat power en bij het ingaan van de 4e ronde wist ik dat ik het fatsoenlijk uit moest kunnen lopen. Maar man, wat kostte het een wilskracht om mijn tempo vast te houden. Zo’n 6km voor de finish haalde ik Jeroen bij en liep ik een klein stukje met hem mee. De laatste 4 kilometers waren gruwelijk zwaar. Ik had de sub-10 nog wel in mijn hoofd en als mijn horloge klopte moest het lukken. Maar eigenlijk interesseerde het me op dat moment niet echt. Ik wilde gewoon klaar zijn! De finish was echt een verlossing! Jan, you are an Ironman! Een vriendelijke vrijwilliger leidde me naar de zijkant waarbij de kramp er meteen in schoot. Kort daarna kwam Jeroen ook over de finish en gingen we eens naar de tijden kijken: 10:05 voor Jeroen (die 8 minuten had gedaan over het verwisselen van zijn lekke band) en verdomd, 9:52:58 voor mij. Ongelofelijk gezien de voorbereiding, maar het stemmetje in mijn achterhoofd zei “zie je wel smile”. Ontzettend gaaf, maar het drong op dat moment nog niet echt door. Ik was echt gesloopt. Heel voorzichtig wat gegeten en gedronken en een kwartier onder de douche gestaan. Daarna konden we Bas verwelkomen die in zijn eerste Ironman een toptijd van 10:28 neerzet. Carst en Dave hebben zichzelf uitstekend gepaced en finishen in 12:58 en 13:08 respectievelijk. Voor Carst een ruim uur van zijn PR af en voor Dave een super debuut. Clubgenote Remke heeft het erg zwaar gehad en finished uiteindelijk in 15:29.

Al met al een top weekend. Mooie tijden, goed georganiseerd, goed bereikbaar en een uitstekende sfeer!

155

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Echt een toptijd Jan (en een mooi verhaal)!

Ik neem altijd papieren zakdoekjes mee voor het geval het wc-papier op is, just in case. En ik heb je dus waarschijnlijk zien vallen, ik verbaasde me erover dat er niet veel meer mensen onderuit gingen, het was een loterij op die kasseienbocht op de markt. Sommigen gingen er ongelofelijk snel zonder problemen doorheen, anderen gleden voor of achter weg maar bleven rechtop en anderen maakten een schuiver. Maar ik heb geen hele ernstige valpartijen gezien daar. Wel hadden de vrijwilligers iets beter gevallen triatleten naar een andere plek kunnen sturen om hun fiets weer op orde te krijgen (ketting eraf etc), nu stonden ze vaak midden in de ideale lijn.

156

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

mooi verslag Jan!! En nogmaals wat een tijd!!! Ondanks de regen, valpartij en rammelend stuur... 9.52 pffff.

157

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Poeh mijn hemel wat een mentale test heb jij gehad onderweg met al die lekke banden! Knap gedaan hoor, echt respect...

158

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Mooie verslagen! Regen, hagel, lekke banden en toch allemaal gefinished.

Leuke grafiekjes in de link van Maca, volgens mij zijn die wel te reproduceren met R, zal er eens induiken als ik tijd heb.

159

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

MontanaMan schreef:

Leuke grafiekjes in de link van Maca, volgens mij zijn die wel te reproduceren met R, zal er eens induiken als ik tijd heb.

Dat moet niet al te ingewikkeld zijn denk ik. Het probleem is schone data, ik weet niet hoe die Coach Cox dat produceert (wellicht krijgt hij de raw data van Ironman, anders zal het screen scrapen zijn ben ik bang) maar zijn Excelbestanden hebben wel alle benodigde data.

Op zich wel leuk om mee te spelen ter lering en vermaak. Als je ooit iets in R hebt kan je dan de scripts ergens neerzetten?

160

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Met een package als rvest is de data volgens mij wel uit te lezen van de website. De links naar de uitslagen zijn logisch opgebouwd dus ook wel te genereren met een loop.
Eerste 20: http://www.ironman.com/triathlon/events … aspx?ps=20
Tweede 20: http://www.ironman.com/triathlon/events … &ps=20
enz.

Er zullen altijd wel wat opschoon dingetjes inzitten. Misschien heb ik van het weekend wat tijd ervoor.

161

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Het is gelukt, als je naar de uitslagen zoekt krijg je 89 paginas, maar in die lijsten staat de positie in de agegroup, maar niet welke agegroup. Deze data was makkelijk bij elkaar te krijgen, heel schoon, maar miste dus iets.
Uiteindelijk per agegroup de data bij elkaar gehaald, iets meer werk (je moet precies weten hoeveel paginas er per welke agegroup zijn, dat kan ik mogelijk nog automatiseren in de code) maar daar kun je wel meer mee.

Hier een plaatje van de percentage finishers per land waarbij alleen landen meegenomen zijn waarvan meer dan 10 atleten zijn gestart. Opvallend lage finish percentages voor Taiwanezen en Japanners.

https://c6.staticflickr.com/9/8600/28754649781_ffcde52604.jpg

Coach Cox laat de percentages zien van uitvallers per onderdeel, alleen rekent hij DNS en DNF als uitvallers. Dat lijkt me geen goede weergave van de zwaarte van het parkoers. Immers atleten die niet gestart zijn worden hier ook bij meegenomen. Ik heb gekeken naar uitval percentages van elk onderdeel op basis van hoeveel er begonnen zijn aan dat onderdeel.

Zwemmen: 0.43%
Fietsen: 5%
Lopen: 8.7%

162

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

MontanaMan schreef:

Het is gelukt, als je naar de uitslagen zoekt krijg je 89 paginas, maar in die lijsten staat de positie in de agegroup, maar niet welke agegroup. Deze data was makkelijk bij elkaar te krijgen, heel schoon, maar miste dus iets.
Uiteindelijk per agegroup de data bij elkaar gehaald, iets meer werk (je moet precies weten hoeveel paginas er per welke agegroup zijn, dat kan ik mogelijk nog automatiseren in de code) maar daar kun je wel meer mee.

Hier een plaatje van de percentage finishers per land waarbij alleen landen meegenomen zijn waarvan meer dan 10 atleten zijn gestart. Opvallend lage finish percentages voor Taiwanezen en Japanners.

https://c6.staticflickr.com/9/8600/28754649781_ffcde52604.jpg

Coach Cox laat de percentages zien van uitvallers per onderdeel, alleen rekent hij DNS en DNF als uitvallers. Dat lijkt me geen goede weergave van de zwaarte van het parkoers. Immers atleten die niet gestart zijn worden hier ook bij meegenomen. Ik heb gekeken naar uitval percentages van elk onderdeel op basis van hoeveel er begonnen zijn aan dat onderdeel.

Zwemmen: 0.43%
Fietsen: 5%
Lopen: 8.7%

Hoeveel uitvallers heb je geteld bij het zwemmen? Dat waren er maar 5...

163

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

mielclaessens schreef:
MontanaMan schreef:

Het is gelukt, als je naar de uitslagen zoekt krijg je 89 paginas, maar in die lijsten staat de positie in de agegroup, maar niet welke agegroup. Deze data was makkelijk bij elkaar te krijgen, heel schoon, maar miste dus iets.
Uiteindelijk per agegroup de data bij elkaar gehaald, iets meer werk (je moet precies weten hoeveel paginas er per welke agegroup zijn, dat kan ik mogelijk nog automatiseren in de code) maar daar kun je wel meer mee.

Hier een plaatje van de percentage finishers per land waarbij alleen landen meegenomen zijn waarvan meer dan 10 atleten zijn gestart. Opvallend lage finish percentages voor Taiwanezen en Japanners.

https://c6.staticflickr.com/9/8600/28754649781_ffcde52604.jpg

Coach Cox laat de percentages zien van uitvallers per onderdeel, alleen rekent hij DNS en DNF als uitvallers. Dat lijkt me geen goede weergave van de zwaarte van het parkoers. Immers atleten die niet gestart zijn worden hier ook bij meegenomen. Ik heb gekeken naar uitval percentages van elk onderdeel op basis van hoeveel er begonnen zijn aan dat onderdeel.

Zwemmen: 0.43%
Fietsen: 5%
Lopen: 8.7%

Hoeveel uitvallers heb je geteld bij het zwemmen? Dat waren er maar 5...

7. Ik heb even gekeken en eentje daarvan heeft geen zwemtijd, wel een fietstijd maar geen eindtijd. De andere heeft geen zwemtijd, geen fietstijd maar wel een loop en eindtijd. Waarschijnlijk chips die het niet goed deden. Had dat eigenlijk op moeten vangen door te checken voor EN geen zwemtijd EN geen eindtijd. Dan kom ik op 6 deelnemers, waarvan er 5 een DQ hebben en 1 een DNF. Er zijn er wel een aantal die wel een zwemtijd hebben, maar geen fietstijd en die ook niet gefinished zijn. Ofewel die hebben opgegeven na het zwemmen en zijn niet meer aan het fietsen begonnen.
Je hebt dus eigenlijk:
1: Uitgevallen tijdens het zwemmen (gestart maar geen zwem, fiets, loop of finishtijd, 0 in dit geval)
2: Uitgevallen tijdens T1 (kan ik niet onderscheiden)
3: Uitgevallen tijdens het fietsen (gestart, een zwemtijd, maar geen fiets, loop of finishtijd,
4: Uitgevallen tijdens T2
5: Uitgevallen tijdens het lopen

2 en 4 kan ik niet onderscheiden aangezien ik de transitie tijden niet heb (zie hieronder), dus ik moet 2 en 3, en 4 en 5 samenvoegen. Dit is een beetje jammer, want iemand die in T1 opgeeft doet dat waarschijnlijk omdat het zwemmen zo zwaar was en is dus geen reflectie van de zwaarte van het fiets parkoers.

Categorie 1 zijn er bij mij nu 0 (oftewel er is niemand zonder zwemtijd, die wel gestart is, en geen DNF heeft.)
Categorie 2&3 zijn er 74
Categorie 4&5 zijn er 53


De DQ's hebben helemaal geen tijden en je weet niet tijdens welk onderdeel ze gediskwalificeerd zijn, en die zou je eigenlijk moeten negeren. Maar ik vermoed dat de alle DQ's uitgevallen zijn tijdens het zwemmen. Als je 'stopt' tijdens het zwemmen: Uit het water klimt, aan een kayak gaat hangen, krijg je dan 'gewoon' geen zwemtijd of een DQ?

Ik kan dus met deze data geen onderscheid maken tussen iemand die in T1 opgegeven heeft of tijdens het fietsen aangezien ik geen transitie tijden heb. De transition details worden alleen weergegeven op de individuele paginas van de atleten zelf. (Alhoewel...de adressen van de paginas van de individuele atleten worden gegenereerd adhv het bib nummer, dus als ik alle bib nummers heb zou ik die ook kunnen genereren. Probleem is dat de bib nummer alleen in de results pdf staan, en een tabel uit een pdf uitlezen met R is een missie).

164

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Je hebt ook nog atleten die de cutoff tijden niet gehaald hebben. Weet niet precies hoeveel. Na het zwemmen waren het trouwens vooral Taiwanezen en Japanners. Het lijkt wel een soort cultuurdingetje, die meedoen als toerist en alles op het dooie gemakje doen met het risico dat ze hun tijden niet halen.

De meeste DQs worden met het fietsen uitgedeeld. Vaak atleten die vergeten dat ze de penaltybox inmoeten, afval weggooien, wateren onderweg etc. Bij het zwemmen kan het voorkomen dat er atleten het laatste lusje 'vergeten' waren. Op zich mag je aan een kayak gaan hangen zolang die niet actief verder peddelt, maar als je dat doet en je stopt dan heb je ook geen eindtijd. Ook geen DQ, maar een DNF toch? Of word je bij een Ironman gediskwalificeerd wanneer je je wedstrijd niet afmaakt...

165

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

René S. schreef:

Ik zag ergens een opmerking van de CEO Ironman Europe dat er volgend jaar bredere en betere wegen "wenselijk" zijn.

Waar heb je dit gevonden?

166

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

el gordo schreef:
René S. schreef:

Ik zag ergens een opmerking van de CEO Ironman Europe dat er volgend jaar bredere en betere wegen "wenselijk" zijn.

Waar heb je dit gevonden?

Als ik het weer terug kan vinden dan.....

167

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

René S. schreef:
el gordo schreef:
René S. schreef:

Ik zag ergens een opmerking van de CEO Ironman Europe dat er volgend jaar bredere en betere wegen "wenselijk" zijn.

Waar heb je dit gevonden?

Als ik het weer terug kan vinden dan.....

Volgens mij zei hij dit op het awards banquet... en heb ik het teruggelezen op een van de websites die er veel aandacht aan besteedden zoals 1limburg of 3athlon.nl

168

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Ik zat nog eens naar de resultaten te kijken en ik mis een paar plaatsen in de overall ranking.
Plaats 6 en 9 zijn er niet? Iemand een idee hoe dat komt?
Als je gewoon naar de 'Results' gaat, dan is het: 1,2,3,4,5,7,8,10? En het zijn geen age groupers die zich er hebben tussen geworsteld, die tijdens zijn echt wel de snelste overall tijden.

http://www.ironman.com/triathlon/events … sults.aspx

169

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

estafettes die ertussen zitten?

170

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Inderdaad Vanzella, had ik helemaal niet aan gedacht. Maar als je die dan niet weergeeft in de uitslag, waarom tel je ze dan wel mee? Beetje apart. Zet of ertussen met 'Team ...' en tel ze mee, of zet ze er niet tussen en tel ze niet mee. Maar door ze er niet tussen te zetten maar wel mee te tellen hink je een beetje op twee gedachtes naar mijn mening.

171

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Heb je het nagevraagd bij de organisatie? Niet superbelangrijk natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd. Ik zie overigens geen uitslagen van estafettes (en die horen imho ook niet te worden meegenomen in de algemene uitslag).

172

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Niet nagevraagd. Zal ik misschien eens doen als ik het ook tegen kom bij andere IM uitslagen.
De estafette uitslagen zijn te vinden in de pdf met de relay results op de pagina met de uitslagen als pdf's.

http://www.ironman.com/triathlon/events … -2016.aspx

PS: check je fb message (misschien in de verborgen folder)