1 Laatst bewerkt door elderenbosch (30-01-17 18:33:21)

Onderwerp: Wedstrijdplanning 2017

Vorig jaar werd het topic al in juli geopend, dus hoog tijd!

Mijn planning:
08-01 Egmond Halve Marathon
15-04 (team) Tijdrit Almere
13-05 Ironman 70.3 Mallorca
05-06 Kwart triathlon Woerden
06-08 Ironman Maastricht
09-09 Half Challenge Almere

Daarnaast nog competitiewedstrijden

2

Re: Wedstrijdplanning 2017

Ik wil volgend seizoen de Germany Tour gaan doen

11-06 - IRONMAN 70.3 Kraichgau
09-07 - IRONMAN Frankfurt
10-09 - IRONMAN 70.3 Ruegen

Voor de rest nog niks gepland, maar zal wat OD/kwart zijn, Misschien Breukelen en Noordoostpolder

3

Re: Wedstrijdplanning 2017

09-07 Challenge Roth staat vast. Zal eerste LD worden na 3 jaar van verschillende OD en halve tri's.

4 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (06-10-16 21:32:27)

Re: Wedstrijdplanning 2017

Lekker vroeg. Maar ik heb al wel een idee wink
Vooral hardlopen staat al veel vast en ik heb als belangrijkste doel het ITU WC voor agegroupers in Rotterdam. Vakantie (Japan) is pas in September/Oktober, dus wil in het voorjaar wel meer op de fiets de Ardennen in en naar een mediterraan eiland.


05-02 Asselronde
12-03 CPC
02-04 Ronde van Zestienhoven
09-04 Rotterdam Marathon
??-05 RunBikeRunBikeRun Dordrecht
15-05 Bilzen 111
15-07 Triathlon010
17-09 WK Rotterdam OD

+ competitiewedstrijden 2e Divisie; max. 5 stuks, sprint en OD, dit jaar waren ze vooral in juni

5

Re: Wedstrijdplanning 2017

Het idee voor volgend jaar staat sinds vorige week eigenlijk.. Maatje van de MTB groep heeft me uitgedaagd op Bilzen, Nisraman en La Roche en Ardenne. Verder is het plan een voorjaars halve marathon, wat zwemloopjes en dan kijken of ik zelf los wat sprintjes/kwarts zoek of ik me aanmeld voor het competitieteam (3e divisie).

Dus datums zouden zijn:
Januari t/m April: 4x zwemloop 1-10km (Vlissingen/Bergen op Zoom/Breda/Roosendaal)
26-03: Drunense Duinenloop 21km
14-05: Bilzen 111
eind juli: Nisraman 1-42-18-10
begin sept: La Roche 1.6/85/16
begin oktober: Bredase Singelloop 21km

6

Re: Wedstrijdplanning 2017

Youri welke zwemlopen zijn dat aan het begin vh jaar?

7

Re: Wedstrijdplanning 2017

Voor volgend jaar pas 1 in planning.

11-06 - IRONMAN 70.3 Kraichgau

en voor 2018 staat IRONMAN Klagenfurt op het programma.

8

Re: Wedstrijdplanning 2017

Hedcandy schreef:

Youri welke zwemlopen zijn dat aan het begin vh jaar?

Ze zijn te vinden via zwemloopcircuit.nl
Momenteel staan de 2016 data er nog op, maar de richting van wanneer de wedstrijden zijn blijven hetzelfde smile
Iedere wedstrijd heeft twee opties: 500m-5km en 1km-10km en je kan tot de woensdag van tevoren inschrijven.
Alle wedstrijden zijn binnen zwemmen, buiten lopen op Rucphen na, dat is in een buitenbad (al ging dit jaar het zwemmen niet door omdat het water nog steeds maar 14 graden ofzo was..)

9

Re: Wedstrijdplanning 2017

Waar vinden jullie al die evenementen? yikes Ben zelf hard op zoek naar 1/8 tri en duathlons (eventueel ook zwemlopen) bij mij in de omgeving

10

Re: Wedstrijdplanning 2017

Voor mij zal het hoofddoel de volledige in Almere zijn al vind ik het eigenlijk nogal vrij laat vallen. De Frysman speelt ook door mijn hoofd eigenlijk. Dus ofwel de Frysman en in Almere de halve ofwel een mooie halve ergens in het voorjaar en de volledige in Almere. Heb nog even om eruit te komen :-) En natuurlijk ook een paar kwartjes en halve marathons.

11

Re: Wedstrijdplanning 2017

Ha Mimi91 voor jullie zal dit de NTB kalender zijn en http://transition.nl/  heeft ook wel een kalender dacht ik.

12

Re: Wedstrijdplanning 2017

ronnyke schreef:

Ha Mimi91 voor jullie zal dit de NTB kalender zijn en http://transition.nl/  heeft ook wel een kalender dacht ik.

Dank! Ik houd die wel in de gaten en als er suggesties zijn voor tri's en du's in Friesland/Groningen/Drenthe/Overijssel, dan hoor ik het graag natuurlijk wink (Heerenveen weet ik toevallig van)

13

Re: Wedstrijdplanning 2017

Mimi91 schreef:
ronnyke schreef:

Ha Mimi91 voor jullie zal dit de NTB kalender zijn en http://transition.nl/  heeft ook wel een kalender dacht ik.

Dank! Ik houd die wel in de gaten en als er suggesties zijn voor tri's en du's in Friesland/Groningen/Drenthe/Overijssel, dan hoor ik het graag natuurlijk wink (Heerenveen weet ik toevallig van)

21 augustus triathlon Workum
28 augustus triathlon Emmeloord
28 augustus triathlon Witmarsum
10 september triathlon Wommels

14

Re: Wedstrijdplanning 2017

Mimi91 schreef:

Waar vinden jullie al die evenementen? yikes Ben zelf hard op zoek naar 1/8 tri en duathlons (eventueel ook zwemlopen) bij mij in de omgeving

ntbinschrijvingen.nl

Meestal zijn wedstrijden ook elk jaar rond dezelfde tijd of kan je op de website vinden wanneer een volgende editie gepland is.

15

Re: Wedstrijdplanning 2017

Ik denk mijn 2 hoofddoelen voor 2017 gevonden te hebben. De half Challenge van Lissabon en de volledige in Almere.

16 Laatst bewerkt door Hedcandy (23-08-16 20:16:33)

Re: Wedstrijdplanning 2017

Ik ga het gewoon maar aan denk ik... mn eerste halve: Challenge Almere.
Nu maar hopen dat ik heel blijf op weg er naar toe.

17

Re: Wedstrijdplanning 2017

Ik heb nog geen planning aangezien ik nog geen idee heb waar ik volgend jaar woon. Dat kan zomaar een ander continent zijn. Een doel heb ik wel: Een halve triathlon. Maar wie weet gaat een eventuele verhuizing zoveel tijd kosten dat het trainen er erg onder gaat lijden. We'll see.

18 Laatst bewerkt door @Jeanette (24-09-16 07:50:42)

Re: Wedstrijdplanning 2017

Mijn wedstrijd planning zal in ieder geval uit minder loop evenementen
bestaan en meer triatlons .
We beginnen klein ..dus eerst 1/8 ..alles gaat en staat met het zwemmen .

In april wil ik iig de "kurz distanz " duatlon in Kalkar doen .
Dus 10/40 /5

19

Re: Wedstrijdplanning 2017

Voor mij volgend jaar als belangrijkste wedstrijden

13-05 70.3 Mallorca
09-07 Ironman Frankfurt

hier en daar nog wat od of sprints nader te bepalen nog

Waarschijnlijk ook de halve van almere

20

Re: Wedstrijdplanning 2017

Ik heb gister m'n eerste doel voor 2017 geconcretiseerd door me in te schrijven voor de marathon van Rotterdam. Ik wil nog één keer proberen of het lukt, een beetje fatsoenlijke marathon lopen, dus zonder 1/3 wandelen, en dan is het wel lekker als ik gewoon thuis kan slapen en op m'n fietsje naar de start kan gaan. Ik ga de komende maanden stevig aan de slag met m'n techniek en ik ga het aanpakken volgens de marathonrevolutiemethode. Als het dan weer niet goed gaat, dan moet ik toch echt de conclusie trekken dat het niet voor mij is weggelegd.

Ik weet nog niet zo goed wat ik wil met het triathlonseizoen. Enerzijds denk ik: lekker knallen op kortere afstanden (tot maximaal de OD), dat heb ik twee jaar niet gedaan, eerst door blessureleed en dit jaar vanwege de Ironman. Regionale wedstrijdjes enzo, en gezien het geringe aantal 50+-dames daarbij moet dan een podiumplaatsje meepakken ook mogelijk zijn. Maaar ik twijfel ook nog: is dat wel voldoende uitdagend? De langere afstanden trekken ook nog wel. Dus daar denk ik nog even verder over na.

Tweede helft van het triathlonseizoen ook stevig in fietsen opbouwen in elk geval, want we hebben het begin van plannen voor een mooie, lange fietsreis in de winter van 2017/2018 (Nieuw-Zeeland). Maar dat is nog heel ver vooruitkijken!

Louise

21

Re: Wedstrijdplanning 2017

Ik wil volgend jaar terug meedoen aan een buitenlandse wedstrijd.
Nu vroeg ik me af waar ik de verschillende kalenders kan vinden.
Heb reeds deze van IM, Challenge en Ocean Lava doorzocht, maar zijn nog zo'n organisaties van verschillende wedstrijden?

22

Re: Wedstrijdplanning 2017

Ik ga volgend jaar weer een halve doen, dit keer de 70.3 van Kraichgau. Bewust uitgezocht omdat het zwemmen in een meer is, en niet zoals mijn run bike run 70.3 van Luxemburg dit jaar in een rivier die dan te snel kan stromen, waardoor het zwemmen niet doorgaat. Dat risico wil ik niet nog een keer lopen. Dat zwemmen hoort er gewoon bij smile . De rest er een beetje omheen een 1/8ste en 1/4de om er in te komen. En wat tourtochtjes, misschien een halve marathon ergens. Zin in!

triathlon is 3x leuker!

23 Laatst bewerkt door superhans (05-10-16 12:24:08)

Re: Wedstrijdplanning 2017

@HansH

De Eislek triathlon (toevallig ook een halve triathlon in Luxemburg) zou in een stuwmeer starten, maar werd dit jaar ook een run bike run, vanwege de blauw alg.

http://eislektriathlon.lu/

24

Re: Wedstrijdplanning 2017

Hoi,

Hier kan je er wel enkele vinden:
http://www.tri-portaal.be/phpbb/phpBB3/ … 577425050a


Grtz


Nico0105 schreef:

Ik wil volgend jaar terug meedoen aan een buitenlandse wedstrijd.
Nu vroeg ik me af waar ik de verschillende kalenders kan vinden.
Heb reeds deze van IM, Challenge en Ocean Lava doorzocht, maar zijn nog zo'n organisaties van verschillende wedstrijden?

25

Re: Wedstrijdplanning 2017

Mijn planning begint ook een definitieve vorm te krijgen:

- 1/2 mei ofwel 111 Bilzen ofwel 1/2 te Compiégne
- 10 juni Alpsman Xtreme ( full distance)
- 31 juli Ironman Zürich
- In het najaar mogelijk de amphiman te Boom

Deze winter ook nog enkele stratenlopen en trailruns

Grtz Bart