76 Laatst bewerkt door TumTumTum (15-08-16 17:12:20)

Re: De hele dag 'honger'!

ronnyke schreef:

Wij in de bakkerij gebruiken speciaal met jodium verrijkt zout omdat de meeste mensen en vooral vrouwen er te weinig van binnenkrijgen.

En waarom is dat dan? Waarom krijgen vrouwen te weinig jodium binnen? (ik eet overigens veel brood)

77

Re: De hele dag 'honger'!

Ik zou het niet weten eigenlijk. Zal aan het eetpatroon van de meeste vrouwen liggen waarschijnlijk ofwel is Jodium in andere voedingsstoffen niet of onvoldoende te vinden. In veel voeding word zout geweerd ook in brood eigenlijk dus als je dan niet echt dat extra erin gaat steken schiet er niks meer over.

78

Re: De hele dag 'honger'!

Heeft volgens mij meer met hormoonhuishouding en eventuele zwangerschap te maken. De risicogroepen zijn vrouwen en oudere kinderen (schildklierhormonen zijn belangrijk voor de groei).

Wat ik apart vond om te lezen is dat het natuurlijke jodium gehalte jodium-gehalte in groentes gedaald is, mogelijk door het uitputten van de bodem.

Meer hier: http://jessevandervelde.com/noodzaak-va … an-tekort/

79

Re: De hele dag 'honger'!

Dat is ook al zo met de vitamines in de groenten. door al het gekweek op rechte bananen, paprika's zonder vlekje en courgettes van orecies het juiste formaat hebben we heel wat aan inhoudelijke kwaliteit ingeleverd..

80

Re: De hele dag 'honger'!

Hedcandy schreef:

Dat is ook al zo met de vitamines in de groenten. door al het gekweek op rechte bananen, paprika's zonder vlekje en courgettes van orecies het juiste formaat hebben we heel wat aan inhoudelijke kwaliteit ingeleverd..

Check. IJzergehalte is ook drastisch gedaald. Vroeger moest je daarvoor bij groenten van de 'volle grond' zijn. Dat heft door uitputting van die grond weinig zin meer.

81

Re: De hele dag 'honger'!

Nee en daar is waarschijnlijk geen terugweg meer aan. Deze week op het werk wat problemen met de bloem dus naar de bloemmolens gebeld en die zijden dat er een gebrek aan vitamine C in de bloem is en hij daarom niet is zoals hij zou moeten zijn. Raar verhaal vond ikzelf.

82

Re: De hele dag 'honger'!

Hedcandy schreef:

Dat is ook al zo met de vitamines in de groenten. door al het gekweek op rechte bananen, paprika's zonder vlekje en courgettes van orecies het juiste formaat hebben we heel wat aan inhoudelijke kwaliteit ingeleverd..

Ik vind 'afwijkende' groente en fruit juist leuk! Zolang het maar gezond blijft. Uiteindelijk wordt alles toch vermaald in je mond, dus waarom zoveel moeite om die 'perfecte' vorm of kleur te krijgen? Je darmen reageren niet anders omdat een paprika een afwijkende kleur heeft, wel als je de voedingsstoffen van de paprika verandert. Ik heb al dat gekweek op uiterlijk nooit gesnapt (ook niet bij dieren)

83

Re: De hele dag 'honger'!

Ik begrijp dat ook niet hoor.
Koop zelf ook altijd de scheefste kerstboom. Hou wel van dwarsliggers

84

Re: De hele dag 'honger'!

Ikzelf ben blijkbaar ook niet gekweekt op uiterlijk ;-) Ik dacht dat AH zulke groenten apart verkoopt althans sommige vestigingen.

85

Re: De hele dag 'honger'!

Ik snap dat ook niet, en bij een heleboel groentes is dat 'perfecte' uiterlijk ook nog eens ten koste gegaan van de smaak. Tomaten en bramen bijvoorbeeld: het zijn een soort glanzende waterballonnen: mooi velletje maar niks aan.

Louise