1

Onderwerp: Hulp bij aanschaf fietstrainer

Ik ben al enkele avonden het internet aan het afspeuren naar info over fietstrainers. Hebben jullie hier ervaring mee?

Vroeger heb ik al eens rollen van Tacx gehad dus automatisch daar beginnen kijken. Er zijn natuurlijk veel modellen en de extra features (de trainingsvideo's etc) zijn natuurlijk heel leuk.
Bv. Tacx Ironman (als triathleet rinkelt er dan toch een belletje...)

Ik herinner me nog wel van vroeger dat ik met mijn fiets eens uit de living ben gevlogen omdat mijn vriendin (ondertussen vrouw dus goed dat ik m'n fiets verplaatst heb) gek werd van het lawaai. Is dat bij Tacx nog steeds zo?
Ik lees echter veel negatieve reviews over Tacx (software die regelmatig blijft hangen, wielen die slippen, etc)
Zijn er andere modellen die ook goede software hebben? Ik lees ook Elite als merk?

Kortom, alle hulp is welkom.

Thanks!

2

Re: Hulp bij aanschaf fietstrainer

Begin op de site van DCRainMaker:
www.dcrainmaker.com/product-reviews/trainers

Vergelijking van meerdere trainers op deze pagina, kopje PRODUCT COMPARISONS:
www.dcrainmaker.com/2016/05/cycleops-hammer-smart-trainer.html

3

Re: Hulp bij aanschaf fietstrainer

Ik heb sinds vorig jaar de Tacx Vortex Smart, geweldig toestel, zeker in combinatie met Zwift. Heeft me vorige winter probleemloos door de koude/donkere maanden geloodst.
In principe geen tacx-software nodig dan.

Het geluid valt naar mijn mening wel mee, maar geen idee hoe jouw vrouw daar mee omgaat :-) ik heb me alleszins ook geïnstalleerd op een zolderkamertje

4

Re: Hulp bij aanschaf fietstrainer

Ik fiets al een tijdje op een tacx flow. Prima apparaat, geen deftige features helaas. Maar voor mij is rpm, hartslag en watt nu zeker voldoende. Icm een tacx band en een mat vind ik het geluid heel erg meevallen.

Die tacx ironman biedt wel veel mogelijkheden !

5

Re: Hulp bij aanschaf fietstrainer

Wij hebben een Elite Qubo Power. Die bevalt goed. Mijn partner fietst er veel op. Ik doe er soms intervallen op. Ik ben liever buiten.

6

Re: Hulp bij aanschaf fietstrainer

MichielC schreef:

Ik heb sinds vorig jaar de Tacx Vortex Smart, geweldig toestel, zeker in combinatie met Zwift. Heeft me vorige winter probleemloos door de koude/donkere maanden geloodst.
In principe geen tacx-software nodig dan.

Het geluid valt naar mijn mening wel mee, maar geen idee hoe jouw vrouw daar mee omgaat :-) ik heb me alleszins ook geïnstalleerd op een zolderkamertje

Zit er op die vortex nou ook CE-F, of dat gedoe waardoor je weerstand bergop vanzelf meer wordt? Of moet je daarvoor nog speciaal iets downloaden?

7

Re: Hulp bij aanschaf fietstrainer

Bedankt voor de feedback alleszins.

Klopt het dat het enige verschil tussen de Tacx Vortex Smart en pakweg de Ironman of de Genius de remweerstand is en dat je steilere helling kan simuleren? (behalve dat ene model dat eigen energie kan opwekken...)

Is het überhaupt een probleem dat die Vortex maar tot 7% helling kan gaan. (Ik denk dat een beklimming van pakweg 15% op de rollen toch nooit natuurlijk kan zijn? Of vergis ik me? Bij 15% zou ik bv al gaan lopen op de pedalen en de fiets links-rechts bewegen maar dat kan op rollen niet. Is bv 15% dan niet meer stoempen en stampen? Of is het dat net wat die hogere modellen automatisch aanpassen?

8

Re: Hulp bij aanschaf fietstrainer

Zit er op die vortex nou ook CE-F, of dat gedoe waardoor je weerstand bergop vanzelf meer wordt? Of moet je daarvoor nog speciaal iets downloaden?

ja, die werkt met CE-F. Ik heb daarvoor eerst een update moeten installeren, maar dit was niet zo heel moeilijk. Misschien dat dit tegenwoordig al standaard op die toestellen zit dat weet ik niet.