1

Onderwerp: Omkleden

Beste atleten,

Van de zomer wil ik samen met mijn vriendin mijn eerste 1/4 triathlon gaan doen. We zijn bezig met zwem- en fiets training en lopen zowizo al veel. Ik lees hier allemaal leuke verhalen, maar ben heel benieuwd hoe jullie dat omkleden doen.
Ik heb ook begrepen dat er zo iets is als een triathlon pak? wat je geduerende alle onderdelen aan kunt houden, is dit aan te bevelen?

Groeten Tobias

2

Re: Omkleden

Ik dacht bij het lezen van de naam even dat je iemand anders was smile

Zoek even rond op het forum, dan vind je al een hoop antwoorden op je vragen.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

3

Re: Omkleden

Hoi

Meestal draag je onder je wetsuit een Tri-suit, zodal je na het zwemmen alleen de wetsuit uit hoeft te doen en je schoenen  aan. Hiermee kun je fietsen en hardlopen, en scheelt je dus omkleden. Ikzelf draag onder mijn wetsuit een tri-top en een tri-broek, dus eigenlijk een tweedelig tri-suit. Als ik aan het hardlopen begin kan ik dan alsnog besluiten om mijn tri-top voor een hardlooophemd te wisselen, soms bij warm weer confortabeler en minder knellend.

4

Re: Omkleden

Kijk bij een wedstrijd dan zie je hoe het omkleden/wisselen gaat

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

5

Re: Omkleden

Bedankt voor de info.

6

Re: Omkleden

Ik ben begonnen in een zwembroek en een katoenen shirtje na het zwemmen. Dat kan ook. Maar een trisuit is wel zo prettig en handig.
Wat misschien wel een handige tip is koop van die sluit klemmetjes die de touwtjes van rugzakken ed zit. doe die op je veters en je hoeft je veters niet te strikken. Makkelijk snel en ze kunnen ook niet los raken onderweg.
Nog sneller zijn elastische veters, maar daar moet je meestal aan wennen.

7

Re: Omkleden

Elastische veters zorgen idd voor snelle wissels, maar laat je niet verleiden tot een te strakke afstelling. Je voeten afbinden wil je echt niet, dat doet pijn. Liever iets te los voor je gevoel. En voordat je er een wedstrijd mee gaat doen, een paar keer lopen om te controleren of ze ècht niet te strak zitten.
Tijdens eeen cross zijn ze minder handig, vooral als het parcours nat is. Ik heb er tijdens een training wel eens modderige sokken aan overgehouden tongue