Onderwerp: Slecht herstel
Hoi,
Het is niet echt een blessure te noemen maar ik wist niet waar het anders te plaatsen. Ik vind dat ik maar heel matig en erg langzaam herstel van sporten, vooral van hardlopen. Het lijkt soms wel een beetje op overtraining maar daar kan bij mijn inspanningen volgens mij niet echt sprake van zijn. Ik sport op een niveau dat voor de meesten van jullie een beetje recreatief uitlopen is. Maar vooral na het hardlopen heb ik enorm veel tijd nodig om te herstellen. Ik slaap de laatste tijd vrij slecht, dat heeft waarschijnlijk met de leeftijd te maken. Ik ben een vrouw van 51 dus zal wel last hebben van overgangsverschijnselen.
Mijn vraag is dus; zijn er meer dames hier van ongeveer mijn leeftijd, hebben die hier ook last van en hoe gaan mensen in zijn algemeenheid hier mee om?
Ik snap dat je gezond moet eten en zorgen dat je alle voedingsstoffen binnen krijgt. Dat doe ik naar mijn idee ook. Goed slapen snap ik maar ik word bijna nooit lekker uitgerust wakker, zeker niet met die warmte en ik zie zelf niet echt wat ik daar aan kan doen. Ik leef gezond maar ik voel me niet fit. Ik voel dat het duidelijkste een dag na sporten, dat ik het gevoel heb gewoon niet echt uitgerust te zijn.
Ik zou graag ergens te rade gaan maar ik heb eerlijk gezegd geen idee bij wie of wat.