1 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (15-08-16 12:34:32)

Onderwerp: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

Om Yoeri maar even na te doen: Ik heb nog spierpijn van Leiderdorp, maar alvast zin in de kwart van Binnenmaas.
Deed diezelfde twee jaar geleden als eerste triathlon, en vind het een geweldig event.

Finishte toen net binnen de 3 uur, dus wil nu wel een slag verbeteren. Tussen haakjes de tijden uit 2014. Zwemmen lijkt per event langzamer te gaan, dus daar ga ik eens echt m'n best op doen.

Zwemmen 1000 m: 22 min (0:24:39)
T1: 3 min (00:02:49)
Fietsen 40 km: 1h18 (01:31:33)
T2: 2 min (00:01:34)
Lopen 10 km: 52 min (00:58:22)
Totaal: 2h38 (02:58:46)

2

Re: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

Hoi !

Ik ga deze ook doen, wordt mijn 2e kwart triathlon (na Woerden dit jaar).

In Woerden was het allemaal nieuw en spannend en mijn wissels (en zwemmen) waren langzaam, dus ik hoop dat
deze wat beter / sneller gaat.

Zwemmen 1000 m: 26 min
T1: 4 min
Fietsen 40 km: 1h20
T2: 3 min 
Lopen 10 km: 52
Totaal: 2h45

Veel zin in en hoop op lekker weer en leuke sfeer.

3

Re: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

Ik mag deze ook doen, ik heb m al een paar keer gedaan... vorig jaar heb ik hier mijn eerste podiumplek gehaald. Dat was echt tof. Btw toen waren de omstandigheden erg zwaar. Wind en regen (hoos) buien. Daarom hoop ik op mooi rustig weer, en kan ik in ieder geval mijn tijd verbeteren (tussen haakjes zijn de tijden van 2015):

Zwemmen (17:36)     16:50
T1             (01:00)      01:00
Fietsen    (1:03:30)  1:01:00  (41.2km)
T2             (00:55)      00:55
Lopen        (41:08)      40:00  (9.8km)
---------------------------------
Totaal      (2:04:08)   1:59:45

Hiermee zal ik de 2 uur barrière doorbreken. Magisch!! Dus hopelijk lukt het.

-- M

4

Re: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

mstyz schreef:

Hiermee zal ik de 2 uur barrière doorbreken. Magisch!! Dus hopelijk lukt het.

Strijd met Vanzanella?! big_smile Die zag ik net dezelfde plannen maken.

Snelle wissels. Ik kan me niet meer heel goed herinneren hoever je door de wisselzone moest.

5 Laatst bewerkt door Louise (18-08-16 13:54:09)

Re: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

Voor mij is Binnenmaas ook de 'moeder aller triathlons': mijn kennismaking met de sport via manlief die uit de Hoeksche Waard komt en er al vanaf het begin bijna elk jaar mee heeft gedaan. Het werd zodoende ook mijn eigen eerste, in 2011. Maar één week na de Ironman is voor mij dit jaar te krap om zelf mee te doen. Dus heb ik me aangemeld als vrijwilliger en wordt mijn voorspelde prestatie dus als vrijwilliger goed m'n best doen. Inderdaad hopen op beter weer dan vorig jaar!

Volgens mij zijn de wisselzones wel vrij snel allebei. Nouja, niet als je tot je enkels in de blubber zakt, zoals vorig jaar, maar normaal wel.

Louise

6

Re: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

LindaRotterdam schreef:
mstyz schreef:

Hiermee zal ik de 2 uur barrière doorbreken. Magisch!! Dus hopelijk lukt het.

Strijd met Vanzanella?! big_smile Die zag ik net dezelfde plannen maken.

Snelle wissels. Ik kan me niet meer heel goed herinneren hoever je door de wisselzone moest.

Ik heb dat plan niet gezien, neem aan bij een andere wedstrijd?

Dit zijn de wisseltijden van vorig jaar. Toen was het parcours aangepast, en was een grasveldje een grote modderpoel geworden. Dat was echt niet normaal. De wisselzone lag aan het water waar je uit kwam, was voor mij zelfs te kort om mijn rits van mijn pak naar beneden te trekken voordat ik bij mijn fiets was. Hoe dan ook, allemaal kort en overzichtelijk.

Hopelijk is het dit keer droog, dat scheelt een hoop ellende bij het lopen. Ik had modder aan mijn voeten toen ik mijn loopschoenen stapte. Tja.... dat heeft meer dan een week geduurd voordat dat was hersteld.

-- M

7

Re: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

Louise schreef:

Voor mij is Binnenmaas ook de 'moeder aller triathlons': mijn kennismaking met de sport via manlief die uit de Hoeksche Waard komt en er al vanaf het begin bijna elk jaar mee heeft gedaan. Het werd zodoende ook mijn eigen eerste, in 2011. Maar één week na de Ironman is voor mij dit jaar te krap om zelf mee te doen. Dus heb ik me aangemeld als vrijwilliger en wordt mijn voorspelde prestatie dus als vrijwilliger goed m'n best doen. Inderdaad hopen op beter weer dan vorig jaar!

Volgens mij zijn de wisselzones wel vrij snel allebei. Nouja, niet als je tot je enkels in de blubber zakt, zoals vorig jaar, maar normaal wel.

Louise

Leuk ! Help je dan met opbouwen? Of uitdelen / aangeven voeding ?

Heb even de fotos van vorig jaar teruggekeken, dat is me daar inderdaad een blubberbende zeg.

8

Re: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

davidr schreef:

Leuk ! Help je dan met opbouwen? Of uitdelen / aangeven voeding ?

Dat weet ik nog niet, dat ga ik nog wel horen, neem ik aan, ik denk dat ze wel een taakverdeling gaan maken. Ik hoop niet opbouwen, want dat is wel heel erg vroeg! Een drankpost zou ik wel leuk vinden.

Louise

9

Re: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

Leuk Louise! Ik wil dat ook wat vaker doen als ik zelf niet mee kan doen.

mstyz, andere triathlon inderdaad. Veenendaal?

10

Re: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

Ik kan t niet op hun website vinden....  Maar met pak zwemmen lijkt mij utopie? 

Weet iemand meer?

-- M

11

Re: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

LindaRotterdam schreef:

Leuk Louise! Ik wil dat ook wat vaker doen als ik zelf niet mee kan doen.

mstyz, andere triathlon inderdaad. Veenendaal?

Fietsen is daar wel meer dan 2km korter... 

12

Re: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

mstyz schreef:

Ik kan t niet op hun website vinden....  Maar met pak zwemmen lijkt mij utopie? 

Weet iemand meer?

-- M

Ik kon het ook niet vinden. Heb de organisatie een berichtje gestuurd met de vraag wanneer wel en niet met pak.

13

Re: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

davidr schreef:
mstyz schreef:

Ik kan t niet op hun website vinden....  Maar met pak zwemmen lijkt mij utopie? 

Weet iemand meer?

-- M

Ik kon het ook niet vinden. Heb de organisatie een berichtje gestuurd met de vraag wanneer wel en niet met pak.

Heb bericht terug ontvangen. Wordt op de dag zelf pas definitief bekend gemaakt na meting NTB.
Bij een watertemperatuur boven de 22 graden, geen pak.

14

Re: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

Ik ken de regels, maar ze kunnen nu toch wel alvast een thermometer erin stoppen? Ik heb een sterk vermoeden dat die een stuk meer aangeeft dan 22 graden. Het helpt (voor de meeste) om je mentaal voor te bereiden.

Hoe dan ook, ik heb voor mijzelf al bepaald: Geen pak. ;-)

-- M

15

Re: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

mstyz schreef:

Ik ken de regels, maar ze kunnen nu toch wel alvast een thermometer erin stoppen? Ik heb een sterk vermoeden dat die een stuk meer aangeeft dan 22 graden. Het helpt (voor de meeste) om je mentaal voor te bereiden.

Hoe dan ook, ik heb voor mijzelf al bepaald: Geen pak. ;-)

-- M

Lijkt mij ook, geen idee waarom dat niet gebeurt...

Is zoals gezegd pas mijn 2e triathlon, maar in Woerden gaven ze elke zoveel dagen een update (toen schommelde het rond de 14 graden), was wel prettig om te weten waar je aan toe bent.

Mag je als het onder de 22 graden is wel zelf kiezen wel of geen pak ?

16

Re: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

davidr schreef:
mstyz schreef:

Ik ken de regels, maar ze kunnen nu toch wel alvast een thermometer erin stoppen? Ik heb een sterk vermoeden dat die een stuk meer aangeeft dan 22 graden. Het helpt (voor de meeste) om je mentaal voor te bereiden.

Hoe dan ook, ik heb voor mijzelf al bepaald: Geen pak. ;-)

-- M

Lijkt mij ook, geen idee waarom dat niet gebeurt...

Is zoals gezegd pas mijn 2e triathlon, maar in Woerden gaven ze elke zoveel dagen een update (toen schommelde het rond de 14 graden), was wel prettig om te weten waar je aan toe bent.

Mag je als het onder de 22 graden is wel zelf kiezen wel of geen pak ?

Yes, tussen 16 en 22 graden mag je het zelf weten, tenzij er bijzondere omstandigheden zijn, zoals stroming of grote diepte in een stuwmeer ofzo. Maar dan geven ze dat wel duidelijk aan.

17

Re: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

Heb het net ook even op de FB page gevraagd. Ze zullen vast wel n idee hebben ondertussen.

18

Re: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

Ik heb inmiddels de vrijwilligersinfo, en ik sta bij een 'oversteek', maar ik heb geen idee welke. Wel vermoed ik dat het ergens in de centrale zone is, dus in de buurt van de wisselzone. Ik hoop herkenbaar te zijn aan mijn Ironman-Vichy-finishersshirt (als het weer goed genoeg is en ik geen hesje aan moet).

Louise

19

Re: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

mstyz schreef:

Zwemmen (17:36)     16:50                       --->    17:10
T1             (01:00)      01:00                     --->      2:09
Fietsen    (1:03:30)  1:01:00  (41.2km)      ---> 1:01:36 (41.7km)
T2             (00:55)      00:55                     --->      1:33
Lopen        (41:08)      40:00  (9.8km)       --->    41:36 (10km)
----------------------------------------------------------------------------
Totaal      (2:04:08)   1:59:45                   --->  2:04:01

De wissels waren nogal extreem lang, en omdat ik mijn tri schoenen kwijt ben, en ik mijn chip van mijn enkel trok bij het uittrekken van mijn pak.... ging daar een minuut de mist in. Maar voor veel andere was dat ook een lange transitie.

Verder was het fietsen super. En lopen ging ook prima. Maar omdat de afstanden langer waren, de transities aanzienlijk veel meer tijd kostten, heb ik de tijd bij lange na niet gehaald. Anders was het rond de 2:01 geworden. Maar met het gevoel van de laatste week ben ik zeer tevreden met dit resultaat.

--M

20 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (05-09-16 12:00:09)

Re: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

Lange wissels inderdaad. Ik heb t verder vooral laten liggen op t lopen. Merkte eerder deze week al dat ik erg traag word. Heb ik aug ook maar 35 km gelopen, zag ik. Zijn toch de eerste trainingen die je skipt met dat getob met mn longen. Wel erg fijn event verder en niet geheel ontevreden!


Zwemmen 1000 m:        22 min (0:24:39)     -> 00:23:26
T1:                               3 min (00:02:49)     ->  00:03:12
Fietsen 40 -> 41.7 km:  1h18 (01:31:33)      ->  01:19:15
T2:                               2 min (00:01:34)     ->  00:02:45
Lopen 10 km:                52 min (00:58:22)   ->  00:55:35
Totaal:                          2h38 (02:58:46)     ->  02:44:10

21

Re: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

Ja, was t 41.7 km? yikes
Heel gelukkig mee. Eindelijk een beetje tempo op dat onderdeel!

Me heel boos gemaakt op een groepje stayeraars, dat helpt ook blijkbaar big_smile

22

Re: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

Ik vond het leuk, maar parcoursvrijwilliger-zijn best wel pittig. Sowieso van 10 tot 4 bijna non-stop gestaan. Ik stond bij twee verschillende oversteekplaatsen voor het publiek en sommige mensen zijn echt ongelofelijk lomp. Je wordt niet vrolijk over de hedendaagse mede-burger van zo'n dagje, zal ik maar zeggen.

Maar het was leuk om zo mee te maken, leuk om Linda te spreken achteraf, mstyz heb ik ook gezien maar te laat om te kunnen roepen. Manlief ook tevreden over z'n kwart, al had die er bij het fietsen wel twee vlak voor hen zien vallen en daar was hij even bij gebleven om te zien hoe erg het was. Toen ze allebei stonden is hij ook weer verder gegaan, en hij had ook nog best een snelle fietstijd - het kan dus wel, een beetje gunstige wind in de Hoeksche Waard.

Het was sowieso mooi weer: ik heb een knalrooie kop, want ik ben verbrand, oeps!

Louise

23

Re: 31e Triathlon Binnenmaas 3-9-2016

davidr schreef:

Zwemmen 1000 m: 26 min           > 24.20
T1: 4 min                                   > 3.32
Fietsen 40 km: 1h20                    > 1.16.41
T2: 3 min                                   > 2.42
Lopen 10 km: 52                         > 57.17
Totaal: 2h45                               > 2.44.30

Om te beginnen, wat een leuke locatie is het! En wat een fantastisch weer. Iets minder wind had ik overigens niet erg gevonden. Bijna alles prima geregeld. Ik had gedacht dat er behalve water ook sportdrank etc bij lopen beschikbaar zou zijn. Helaas pindakaas.

Dan de tijd...

30 seconden sneller dan mn voorspelling. Maar gemengde gevoelens bij het eindresultaat. Na loopronde 2 heel erg kramp in mn benen en heb de laatste 5 km echt gehobbeld. Daar baal ik toch aardig van. Volgende keer maar wat beter op eten en drinken letten.

Ik ben ook verbrand, mn trisuit staat netjes op mn rug.

Begin nu ook wat meer van de verslaving en de zin om meer evenementen te doen te begrijpen, je wil toch elke keer je race een beetje finetunen voor een beter resultaat.

Afijn, wellicht volgende jaar een nieuwe poging!