1

Onderwerp: Evergreen Endurance 2016

Hoi iedereen,

Dankzij jullie heb ik maanden geleden deze wedstrijd kunnen ontdekken en heb ik me ingeschreven.
Afgelopen weekend was het dan zover :-)

Om 02:15u opgestaan, om 03:00u de bus op richting Montriond voor de zwemstart.
Met 176 stonden we om 06:30u aan de rand van het meer.
Aangezien ik echt geen zin had in gewring pas als één van de laatste in het water "gesprongen". Het zwemmen ging vlot, maar had eigenlijk geen idee op welke plaats ik na 4,3km uit het water kwam. Mijn vriendin zei wel dat ik goed bezig was, maar ja, wat kan ze anders zeggen :-)
Uiteindelijk bleek dat ik als 29ste uit het water gekomen was. Voor mij echt een goede zwembeurt !

Heel rustig gewisseld ( helemaal afgedroogd, droge en goede fietskledij aangetrokken) en als 54ste weg voor het fietsen.

Het fietsen was 183km en uiteindelijk een 4400HM ( o.a.met de Joux-Plane en Col de la Colombiére). Tot halfweg ging het goed, heel goed zelfs, maar de combinatie Col de Romme en Colombiére was met veel krachten gaan lopen.
Uiteindelijk als 45ste en na een uur of 9u fietsen de wisselzone binnengekomen en zo mottig als een krab :-)
Ik kon al een hele tijd niets meer eten door maagproblemen. Mijn motivatie zat op dat moment vrij laag....
Opnieuw zei mijn vriendin dat ik héél goed bezig was, weer dacht ik van " ja ja, dat zal wel".... ;-)

Tijdens het lopen werd mijn maag snel beter, raar genoeg, en kon ik terug eten en drinken.
We moesten twee bergen oplopen ( combinatie wandelen-lopen eigenlijk) met een totaal van 2500HM.
De eerste berg was bergop nog in daglicht, de afdaling al met de lichtjes op. Deze berg ging goed ook al verloor ik zeker bergaf enkele plaatsjes ten voordele van enkele Franse halve berggeiten :-)

Na een uur of 5 stond ik opnieuw beneden en was ik klaar voor berg nr.2.
Ook deze ging bergop nog vrij vlot en na 3-4u was ik klaar voor een vrij korte ( 4km) maar steile afdaling.
Intussen stond mijn krachtentank zwaar in reserve en deze afdaling bleef maar duren. Je kon van tussen de bomen mooi de lichtjes van het dal zien, en deze kwamen precies maar niet dicherbij, en dat mijn grote ergernis :-)
Ik kreeg ook de indruk dat ik begon te strompelen over elke steen en boomwortel die er maar lag. Verscheidene malen mijn voeten omgeslagen, uitgeschoven en 1 stevige valpartij waren mijn deel.

Achteraf bleek iedereen het daar moeilijk gehad te hebben en mocht ik niet klagen met slechts 1 val...

Na een afdaling van een uur of twee geraakte ik eindelijk beneden en kon ik na een 300m asfalt over de finish lopen.

Dit om 04:20u en na 21u40' plezier ;-)
Mijn einduitslag was 53ste, héél tevreden mee, maar eigenlijk was dit bijzaak, finishen was het doel !


Heel tevreden over deze wedstrijd en het concept van een extreme. Het is eigenlijk meer relax dan een "gewone" volledige. Daar is het zaak van niet te wandelen en zo weinig mogelijk tijd te verspelen aan de bevoorradingszones. Bij deze triathlon neemt iedereen, ongeacht zijn plaats op dat moment, zijn tijd tijdens een wissel of bevoorrading.
Akkoord, op mijn positie meer dan zij die voor winst gaan, maar toch.

Leuke boel en zeker voor herhaling vatbaar. Al zal het wel op een andere plaats, om ook daar eens te kunnen gaan proeven van die omgeving.

Grtz Bart

2

Re: Evergreen Endurance 2016

wow een zeer serieuze uitdaging moet dat geweest zijn.. Gefeliciteerd met je finish en een leuk verslag is het geworden!

3

Re: Evergreen Endurance 2016

Niet normaal!
Wat een doorzettingsvermogen moet hier voor nodig zijn.

Petje af!

4

Re: Evergreen Endurance 2016

Mooi verhaal Bart, gefeliciteerd met je prestatie! Dit moet behoorlijk afzien zijn geweest. En wat had je vriendin dan moeten zeggen inderdaad? Dat je er waardeloos uitzag en beter kon stoppen?

5

Re: Evergreen Endurance 2016

Thx @Arnoutdv en Vanzella !

Thx @Maca944 : ik was dolblij dat zij er was om me te steunen en idd ze kon niets anders zeggen :-)
Ik zou helemaal niet willen dat ze medelijden heeft ! Ik heb dat ook gezegd op voorhand, vandaar ik niet wist of ze het meende :-)
We kunnen er nu allebei om lachen hoor. En eigenlijk ben ik nooit boos of slechtgezind op mijn omgeving.


Maca944 schreef:

Mooi verhaal Bart, gefeliciteerd met je prestatie! Dit moet behoorlijk afzien zijn geweest. En wat had je vriendin dan moeten zeggen inderdaad? Dat je er waardeloos uitzag en beter kon stoppen?