26

Re: Men's Elite World Championship OD

Idd dat is het nu net op eigen kracht over de meet komen. Hulp aanvaarden in een triatlon leid normaal gezien zowiezo naar een DSQ. Maar ik denk niet dat er nog op de uitslag teruggekomen zal worden dus tja...

27

Re: Men's Elite World Championship OD

Voor degene die het filmpje van Julie Moss nog niet kennen? https://www.youtube.com/watch?v=nVKqFAPdjIA Dit heeft van triatlon eigenlijk een gekke sport gemaakt

28

Re: Men's Elite World Championship OD

En het betreft dan ook vaak geen OD wink

Ironman mag zelfs de EHBO geen helpende hand toesteken zoals nu gebeurde?

29

Re: Men's Elite World Championship OD

Ik denk eigenlijk dat hij niet zo goed wist/nadacht over wat hij deed. Zag zijn broer stilstaan en wilde hem helpen. Achteraf is hij erover na gaan denken en met redenen gaan komen, maar zoiets gebeurd op t heetst van de strijd, zonder na te denken. Goed voor de uitstraling van de sport naar buiten toe, goed voor status van triathlon als superzware sport. Maar net als anderen hier blijf ik er wel een beetje een dubbel gevoel over hebben.

30

Re: Men's Elite World Championship OD

In de transition staat hier een stukje over geschreven. Als atleet mag je hulp aanvaarden, mits deze en degene uit de wedstrijd(atleet) die deze hulp verleend maar beide verder kunnen en de wedstrijd kunnen eindigen. De hulp die de brownlees elkaar gaven is dus gewoon reglementair toegestaan. Hulp van buitenstaanders mag niet, van wedstrijd officials en atleten is toegestaan.