1

Onderwerp: Fiets mee naar vliegtuig / CO2 patronen

Hallo!

Vraagje : Er zijn vast triathlonners die hun fiets meenemen in het vliegtuig.
Maar CO2 partronen meenemen bij Transavia mag niet las ik net op de site.

Hoe doen jullie dat? toch gewoon in je fietskoffer?

Koop je die ter plekke bij de expo oid? een lokale fietsenhandel?

Ben erg benieuwd naar de ervaringsdeskundigen

Dank je wel alvast

2

Re: Fiets mee naar vliegtuig / CO2 patronen

Inderdaad, mag niet. Niet doen dus. Op een ironman of challenge expo zijn deze ruim voorradig.

3

Re: Fiets mee naar vliegtuig / CO2 patronen

Ik laat ze altijd thuis en koop ter plekke 2 patronen (die ik nog nooit nodig heb gehad en daar dus ook weer achterlaat). De kans is heel groot dat je de patronen zonder problemen in je fietskoffer kan laten en ik ken genoeg mensen die dat risico nemen. Zelf moet ik er niet aan denken dat mijn fietskoffer net gecontroleerd wordt en niet meekan, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het meenemen van CO2 patronen veel kwaad kan (althans, ik heb nog nooit over een dankzij CO2 patronen neergestort vliegtuig gehoord) en ik denk ook niet dat die patronen op te sporen zijn zonder uitgebreide controle van je fietskoffer.

Als er iemand is die weet of CO2 patronen wel degelijk gevaarlijk zijn dan hoor ik dat ook graag.

4

Re: Fiets mee naar vliegtuig / CO2 patronen

Ik heb er wel eens mee gevlogen in fietskoffers. Vloog met KLM geloof ik, niet echt specifiek naar de voorwaarden gekeken. Die CO2 dingen worden in tal van andere apparaten gebruikt. Maargoed, Maarten heeft wel een punt, als je koffer eruit wordt gehaald voor controle worden je spulletjes natuurlijk nooit weer net zo zorgvuldig teruggelegd, dus als je het zekere voor het onzekere wilt nemen dan laat je ze thuis.

5

Re: Fiets mee naar vliegtuig / CO2 patronen

Ik neem ze ook niet mee. Ze zijn overal te koop en de grote kost is het ook niet. Als je bagage te laat aankomt of je kunt achteraf nog eens naar het vliegveld ben je meer kwijt.

6

Re: Fiets mee naar vliegtuig / CO2 patronen

Thanx guys voor jullie duidelijke antowoorden.

Gewoon even kopen op de Challenge Expo op Mallorca dus ....

Op naar de 1e 1/2 Tri ...!!! #spannend