1

Onderwerp: Fietsschoen

Mijn vraag:
Is een triathlonfietsschoenen comfortabel genoeg om het hele jaar te gebruiken. Ik heb binnenkort mijn eerste Duathlon. Heel erg zin in. Nu is mijn race schoen versleten dus moet iets nieuws. Of is er ook een soort all-round schoen. Ik hoef er niet perse met blote voeten in.
Ik hoor graag van jullie

2

Re: Fietsschoen

Ik heb er ook al eens over gedacht, maar volgensmij zijn de meeste triathlonschoenen erg goed geventileerd. Niet echt waar je op zit te wachten als je in de winter een lange rit maakt.

3

Re: Fietsschoen

Ik vind triatlonschoenen ook niet ideaal om bv te klimmen. Meestal kun je ze niet strak genoeg aandoen. Ik althans toch niet. Dan ben je beter af met een gewone schoen met velcro sluiting daar kun je ook vrij snel mee wisselen en dan heb je toch een steviger bovenwerk.

4

Re: Fietsschoen

Inderdaad met mijn racefietsschoenen met alleen maar 3 velcro sluitingen ben ik niet heel veel langzamer tijdens de wissel ten opzichte van mijn triathlon schoenen. Maar ze zitten wel veel comfortabeler en strakker.
Mijn advies zou dus ook zijn gewoon nieuwe racefiets schoenen te kopen, die paar secondes dat dat extra kost tijdens de wissel mis je de eerste wedstrijden echt niet.

Let dan wel op dat je schoenen uitkiest met velcro (of gewoon gezegd klittenband), aangezien je met die moderne sluitmethodes wel loop te k***en tijdens een wissel. Zelf laat ik dan ook tijdens een cross triathlon de buckle van mijn mtb schoenen los, en maak ik alleen de 2 velcro sluitingen vast.