26 Laatst bewerkt door FrankGNL (02-12-15 08:54:27)

Re: Inspanningtest op de loopband of fiets

Hedcandy schreef:

Jouw Sportpolis, is dat een aanvullend pakket waar je voor moet betalen, of niet?
Want ik hoef geen aanvullende verzekering, enkel basis...

Is iets extra's je moet 1 aanvullende verzekering nemen (dan krijg je hem er "gratis" bij), de goedkoopste is al voldoende. Je krijgt dan ook nog korting op je basisverzekering

Bij ohra krijg je maar 150 euro vergoedt en bij ZK alles (weet niet hoe dat in 2016 zit)

27

Re: Inspanningtest op de loopband of fiets

FrankGNL schreef:
Hedcandy schreef:

Jouw Sportpolis, is dat een aanvullend pakket waar je voor moet betalen, of niet?
Want ik hoef geen aanvullende verzekering, enkel basis...

Is iets extra's je moet 1 aanvullende verzekering nemen (dan krijg je hem er "gratis" bij), de goedkoopste is al voldoende. Je krijgt dan ook nog korting op je basisverzekering

Bij ohra krijg je maar 150 euro vergoedt en bij ZK alles (weet niet hoe dat in 2016 zit)


12x10 euro (even vanuit gaande dat een aanvullende verzekering dat ongeveer kost) is ook 120 euro. Dan betaal je hem in feite dus ook grotendeels zelf...
Mooi he, hoe die zorgverzekeringsmaatschappijen de boel altijd zo mooi laten lijken.
In beide gevallen betaal je dus zelf, zowel bij jou als bij mij.
Ik ga het dus pas doen als mijn eigen risico toch al bijna op is, maar meestal kom ik niet eens zover.

28

Re: Inspanningtest op de loopband of fiets

Zie net hier

https://twitter.com/Sportarts/status/671974089981075457

Dat inspanningstesten voor prestatieverbetering niet in het basispakket valt

29

Re: Inspanningtest op de loopband of fiets

ronnyke schreef:

Mja ik train niet met hartslagen dus ik weet het nietzo dan zou ik het eens moeten nakijken. Op de fiets train ik met powermeter en lopen met tempo's dus tja. Die testen gebeuren door mijn trainer zelf.

Je traint niet met hartslagen zeg je.
Zijn je zone's dan opgedeeld volgens tempo? Ik heb dit nog van sommige gehoord en ben beetje aan het zoeken wat de verschillen zijn en welke het me meeste zullen opleveren

30

Re: Inspanningtest op de loopband of fiets

Alleen verzekeren dat wat je niet kan betalen. Voor als je huis afbrand, of als je de auto in een dure Ferrari drukt. De rest lekker zelf betalen indien je het nodig hebt. dus ik zou geen dure aanvullende verzekering afsluiten om een sporttest vergoed te krijgen.

31

Re: Inspanningtest op de loopband of fiets

Tja ik krijg mijn schema's met vooropgestelde tempo's en wattages dus op mijn hartslag let ik eigenlijk nauwelijks, mischien houd mijn trainer die wel in het oog want als ik na een training mijn gegevens op TP zet staat daar wel alles op natuurlijk.

32

Re: Inspanningtest op de loopband of fiets

Ik ken nog atleten die trainen op tempo's en anderen die het doen op hartslag.
Beide met hun eigen verhalen en overtuigingspunten

33

Re: Inspanningtest op de loopband of fiets

trainen op tempo lijkt me prima als je een redelijk solide basis hebt op grond van een test of een recente race die een goede reflectie is van je hardloopconditie. als je je conditie weer stevig aan het opbouwen bent na een periode niet of weinig lopen dan moet je constant je tempo zones gaan aanpassen lijkt me, je gaat dan al veel progressie zien in een paar weken. vandaar dat ik in dat soort situaties eerder kijk naar hartslag. ook dat is niet een feilloze raadgever, ongetraind schiet je hartslag meestal redelijk snel de lucht in, ookal heb je het gevoel dat je rustig bezig bent.

kortom, zoals nico zegt, beiden hebben hun overtuigingspunten wink

34

Re: Inspanningtest op de loopband of fiets

Alles heeft zijn voor en nadelen, dat zal altijd zo zijn en blijven. Ik doe het omdat het de manier van werken van mijn coach is, bij de vorige was alles op hartslag en deed ik het zo. Maar een hartslag is nogal gevoelig op situaties dus tja dan krijg je ook weer veel veranderingen terwijl je bv 10km moet lopen op een tempo van 6min/km is dit altijd hetzelfde.

35

Re: Inspanningtest op de loopband of fiets

Redelijk wat ervaren atleten trainen dan weer op een perceived effort level, maar dat is dan meestal omdat zij hun hartslag en trainingszones heel goed kennen.
Of je nu op tempo of hartslag traint, ik zou me op beiden niet blindstaren. Als je hartslag omhoog gaat bij hetzelfde tempo van week tot week dan is er iets aan de hand en lijkt het me beter om het tempo aan te passen. Hetzelfde geld andersom, als je op hartslag traint, maar het tempo gaat omlaag, dan is dat ook reden om eens achter je oren te krabben. Progressie is het doel uiteindelijk.