1

Onderwerp: Voorbereiding Luxeburg 70.3

Hallo triathleten,
Na al enkele jaren OD en 1/4 triathlons te hebben gedaan, ga ik in 2017 voor het eerst een 70.3 doen in Luxemburg. Nou blijken alle hotels in de buurt van Remich al vol en moet er dus verder weg overnacht worden. Mijn vraag is of dat een probleem is op race-day? Kun je dan wel goed bij de startlocatie komen? En klopt het dat je de dag van te voren je transitiezone klaarmaakt? Alvast dank voor de antwoorden

2

Re: Voorbereiding Luxeburg 70.3

Jep dag ervoor de fiets inleveren. Tja Luxemburg is een populaire wedstrijd dus de hotels zijn vroeger volzet dan de wedstrijd zelf. Naar Remich rijden zal op zich geen probleem zijn normaal gezien maar het parkeren...?

3

Re: Voorbereiding Luxeburg 70.3

Wij zaten dit jaar in een Landal park beetje verder (15km dacht ik)
Geen probleem gehad met parking te vinden op de dag van de wedstrijd

4

Re: Voorbereiding Luxeburg 70.3

Wij zaten afgelopen jaar hier: https://www.booking.com/hotel/de/ferien … el.nl.html Leuk huisje, prima prijs-kwaliteitverhouding. Ik vind het zelf ook juist wel prettig om niet midden in de drukte te zitten. Ook aardig restaurant in de buurt.

Van daar naar de start komen is geen enkel probleem: er rijden ook vanaf die Duitse kant shuttle-busjes, maar wij zijn gewoon zelf doorgereden en konden op ongeveer 10 minuten lopen van de start parkeren, nog net in Duitsland. Dus dan loop je de brug over en ben je zo bij de start.

Louise

5

Re: Voorbereiding Luxeburg 70.3

Oké; dank jullie voor de reacties
Ik had het Landal park inderdaad ook gezien...mogelijk dat ik dat ga doen..
groet

6

Re: Voorbereiding Luxeburg 70.3

Ik heb afgelopen jaar de shuttle bus dienst gebruikt en die werkt ook prima! De dag vantevoren kun je makkelijk in Remich zelf parkeren op de weg parallel aan de Moezel. Die is een dag later wel afgesloten voor het fietsparcours.

7

Re: Voorbereiding Luxeburg 70.3

Hallo; een tijd geleden begonnen al de vragen bij mij over Luxemburg Ironman 70.3. Inmiddels komt het erg dichtbij. Wat ik mij nu afvraag is hoe het gaat met de drinkpost langs het fietsparcours. Op de site staat dat er High5 gebruikt wordt....maar krijg je dan complete bidons aangereikt? Kun je dan op je fiets blijven en gooi je dan je lege bidons weg...?
Hoor graag van triatleten die al wat meer ervaring hebben hoe dat gaat. Bij voorbaat dank

8

Re: Voorbereiding Luxeburg 70.3

dennisT schreef:

Hallo; een tijd geleden begonnen al de vragen bij mij over Luxemburg Ironman 70.3. Inmiddels komt het erg dichtbij. Wat ik mij nu afvraag is hoe het gaat met de drinkpost langs het fietsparcours. Op de site staat dat er High5 gebruikt wordt....maar krijg je dan complete bidons aangereikt? Kun je dan op je fiets blijven en gooi je dan je lege bidons weg...?
Hoor graag van triatleten die al wat meer ervaring hebben hoe dat gaat. Bij voorbaat dank


Je krijgt het inclusief bidons, dat is een mooi souveniertje. Dus gebruik oude bidons van jezelf, die gooi je voor de drinkpost weg in een aparte zone, en pak een bidon die wordt aangereikt door vrijwilligers langs de kant. Klaar is kees, dit wordt natuurlijk allemaal nog uitgelegd tijdens de briefing de dag ervoor.

Veel plezier, het is een hele mooie 70.3

-- M

9

Re: Voorbereiding Luxeburg 70.3

Ja, je krijgt inderdaad volle bidons aangereikt, ze staan te roepen met wat het is en je pakt het al fietsend aan. En ervoor en erna zijn 'wegwerpzones' voor je oude bidons en afval.

Ik hoop dat de Moezel zich rustig houdt dit jaar wink

Louise

10

Re: Voorbereiding Luxeburg 70.3

Kijk anders eens vooreen airbnb, ik heb meerdere keren gebruik gemaakt van een airbnb bij triatlons in het buitenland en het bevalt mij altijd goed.