26

Re: Wedstrijdplanning 2017

Ik heb een paar triathlons opgezocht die me leuk lijken en voor mij niet al te ver weg zijn. Ik weet alleen nog niet welke te doen, allemaal is misschien wat heftig voor een eerste seizoen:

27/28 mei - Heerenveen
juni? - Nijeveen
17/18 juni - Groningen
1 juli - Stiens
15/16 juli - Klazienaveen
19/20 augustus - Workum
26/27 augustus - Ten Boer
september? - Vries
9 september - Ameland (estafette met mijn vereniging) OF Almere
23/24 september - Zwolle

27

Re: Wedstrijdplanning 2017

Eerste data zijn bekend vanwege NKs. Zie website NTB.

Zo is triathlon 010 op 15 juli!

28

Re: Wedstrijdplanning 2017

superhans schreef:

@HansH

De Eislek triathlon (toevallig ook een halve triathlon in Luxemburg) zou in een stuwmeer starten, maar werd dit jaar ook een run bike run, vanwege de blauw alg.

http://eislektriathlon.lu/

sad ga toch maar een beetje zwemmen van de winter:)

triathlon is 3x leuker!

29

Re: Wedstrijdplanning 2017

Ik ga voor de Swissman dit jaar, maar da's loten, dus moet een beetje mazzel hebben. Als het lukt, rest van het seizoen eromheen bouwen.

30

Re: Wedstrijdplanning 2017

Ik denk dat ik buiten de halve in Mei en de volledige in September volgend jaar niet veel van wedstrijden ga doen eigenlijk. De kortere afstanden interesseren mij niet meer zo en dan kan ik me beter voorbereiden op de lange. We zien wel...

31

Re: Wedstrijdplanning 2017

Ik ben in dubio over de volgende triathlons:

Ten Boer & Zwolle op 2 september 2017
Almere & Ameland op 9 september 2017

Welke van de 4 raden jullie aan voor een beginner? Of welke 2 van de 4? Ik wil eerst kijken hoe ik herstel van wedstrijden voordat ik besluit of het er 1 of 2 gaan worden. De afstand wordt sowieso 1/8 en als ik besluit voor Ameland wordt het met een estafette team. Ik heb eerder in het jaar al een paar andere op de planning staan

32

Re: Wedstrijdplanning 2017

16/04 1/2 Cannes
02/07 1/2 Challenge Geraardsbergen
23/07 IM Nice

Mss nog ergens een kwartje tussensteken

33 Laatst bewerkt door thomass (24-11-16 12:03:34)

Re: Wedstrijdplanning 2017

He Mireille,

Ten Boer is van wat ik me heb laten vertellen een beetje een saai en vervelend fietsparcours, en zwemmen in het zwembad. Dat laatste kan een voordeel of een nadeel zijn! Zwolle is volgens mij een leuke en redelijk populair, snel vol ook dacht ik. Ten Boer is echt heel lokaal. Ameland is volgens mij een offroad tri? Wel gaaf maar totaal anders, en heb je ook een ander soort fiets voor nodig wink Afhankelijk van welk onderdeel je van de estafette wil doen uiteraard. Maar een estafette is natuurlijk geen alternatief voor alles zelf doen wink Almere is wel gaaf om te zijn en ook te racen, ik denk dat dit je toekomstige triathlon carriere wel kan stimuleren als je die deelnemers ziet die de half/full distance doen. Maar ik wist niet dat ze ook een 1/8e hadden. 

Om je keuze nog wat moeilijker te maken, je hebt in september ook de triathlon van Onderdendam, toch nog redelijk "lokaal" voor je. Was dit jaar op 3 september. Is leuk georganiseerd en hebben een 1/8e en 1/4e, een beperkt maar groeiend deelnemersveld, en een overzichtelijk zwemparcours. Ook een gezonde mix wat betreft deelnemers.

34

Re: Wedstrijdplanning 2017

Is Ameland ook niet in de zee zwemmen ? Verder idd offroad , met MTB over strand en duinen .

35

Re: Wedstrijdplanning 2017

Ja in de wadden zee. Start is in de veerhaven dacht ik.

36

Re: Wedstrijdplanning 2017

thomass schreef:

He Mireille,

Ten Boer is van wat ik me heb laten vertellen een beetje een saai en vervelend fietsparcours, en zwemmen in het zwembad. Dat laatste kan een voordeel of een nadeel zijn! Zwolle is volgens mij een leuke en redelijk populair, snel vol ook dacht ik. Ten Boer is echt heel lokaal. Ameland is volgens mij een offroad tri? Wel gaaf maar totaal anders, en heb je ook een ander soort fiets voor nodig wink Afhankelijk van welk onderdeel je van de estafette wil doen uiteraard. Maar een estafette is natuurlijk geen alternatief voor alles zelf doen wink Almere is wel gaaf om te zijn en ook te racen, ik denk dat dit je toekomstige triathlon carriere wel kan stimuleren als je die deelnemers ziet die de half/full distance doen. Maar ik wist niet dat ze ook een 1/8e hadden. 

Om je keuze nog wat moeilijker te maken, je hebt in september ook de triathlon van Onderdendam, toch nog redelijk "lokaal" voor je. Was dit jaar op 3 september. Is leuk georganiseerd en hebben een 1/8e en 1/4e, een beperkt maar groeiend deelnemersveld, en een overzichtelijk zwemparcours. Ook een gezonde mix wat betreft deelnemers.

Ik kan nog niks zeggen over of ik zwemmen in een zwembad een voordeel of nadeel vind tov open water, heb alleen nog maar ervaring met een buitenzwembad (dat beviel wel goed, maar uit het bad klauteren was erg lastig met de hoge rand). Onderdendam is óók op 9 september, jeetje wat een keuzes! Almere kwamen een paar van mijn vereniging mee aanzetten, maar nu ik nog een keer gecheckt heb kan ik inderdaad alleen halve of hele doen (die leden deden aan de scholenversie wat ongeveer 1/8 is). Die moet dus nog even een jaar of 2 wachten, zo ver ben ik echt nog niet.

Ameland is inderdaad in zee en inderdaad met de mtb en lopen in de duinen. Met de estafette wil ik het looponderdeel op me nemen, heb wel een mtb maar ik ben geen fan van offroad rijden. Ameland is aantrekkelijk omdat ik 1) nog nooit op een van de eilanden geweest ben en dit een heel goed excuus is om er eens heen te gaan en 2) omdat deze triathlon als een soort verenigingsuitje wordt gebruikt (we overnachten daar als vereniging en maken er een leuk weekend van). Maar nu Onderdendam ook wel mooi eruitziet qua ligging... smile Ik denk dat ik voor Zwolle en Onderdendam ga, maar 100% zeker weet ik nu nog niet. Ik heb tot nu toe nog geen wedstrijden in augustus dus wellicht dat ik er dan 2 kan doen in september.

37

Re: Wedstrijdplanning 2017

Voorlopige planning voor 2017....

05/Mar wintertriathlon
17/Apr 60 van Texel
11/Jun Halve triathlon terheijden
24/06 1/3 triathlon Oud Gastel
25/06 Halve marathon Roosendaal
08/07 Frysman
02/09 Icon xtreme triathlon Livigno (ingeschreven)
Oct  Indian Summer Ultra
Dec Hel van Kasterlee

Ben nog aan het overwegen welke fietstourtochten ik ga doen. Misschien weer de RVV en/of LBL

38

Re: Wedstrijdplanning 2017

Je wilt de 125km doen bij de Indian Summer trail neem ik aan Hans? Lijkt me ook wel eens mooi, meer dan 100km hardlopen, als het uitkomt ben ik erbij. Ik begin in januari in een nieuwe werkomgeving dus dan moet ik even aankijken hoe het gaat met trainen. Wel heb ik me alvast ingeschreven voor de marathon van Rotterdam, om in elk geval een concreet en niet al te ver weg doel te hebben.

39

Re: Wedstrijdplanning 2017

Kogel is door de kerk, twee doelen dit jaar:

9 juli: Altriman
10 sept: La Roche Long

Verder paar loopwedstrijden in januari/februari (halve van egmond), fietswedstrijden maart/april/mei (Tielf-Bastogne-Tielf / Klimclassic/etc), Amsterdam-West triathlon in juni, wellicht nog eentje als voorbereiding. En Weesp in sept als ie niet in hetzelfde weekend valt als La Roche. Anders Veenendaal.

40

Re: Wedstrijdplanning 2017

Maca944 schreef:

Je wilt de 125km doen bij de Indian Summer trail neem ik aan Hans? Lijkt me ook wel eens mooi, meer dan 100km hardlopen, als het uitkomt ben ik erbij. Ik begin in januari in een nieuwe werkomgeving dus dan moet ik even aankijken hoe het gaat met trainen. Wel heb ik me alvast ingeschreven voor de marathon van Rotterdam, om in elk geval een concreet en niet al te ver weg doel te hebben.

Klopt. Dit jaar was ik ook gestart voor de 125K, want ik was ook nog nooit verder dan 100K geweest. Door een blessure op 43Km uitgestapt. Dat wisselpunt lag vlak bij de start). Is echt een hele mooie trail, en het was perfect geregeld!!
De start is vanaf een camping, en wij hadden met  3 man  een caravan gehuurd, dus een paar minuten voor de start het startvak in gelopen. En onderweg nog flink wat hunnebedden gespot ;-)

41

Re: Wedstrijdplanning 2017

Mimi91 schreef:

Ik ben in dubio over de volgende triathlons:

Ten Boer & Zwolle op 2 september 2017
Almere & Ameland op 9 september 2017
De afstand wordt sowieso 1/8

Tenzij je met de scholieren triathlon mee mag doen, Almere is alleen half en full distance...

42

Re: Wedstrijdplanning 2017

Ik hou het simpel dit jaar en ga vooral goed trainen zodat ik eens een mooi resultaat kan neerzetten.

6 Mei half Challenge Lissabon
18 Juni ICAN Amsterdam als deze doorgaat
9 September Challenge Almere de volledige.

Heel mischien nog een kwartje ofz maar ik betwijfel het.

43

Re: Wedstrijdplanning 2017

superhans schreef:

Voorlopige planning voor 2017....

05/Mar wintertriathlon
17/Apr 60 van Texel
11/Jun Halve triathlon terheijden
24/06 1/3 triathlon Oud Gastel
25/06 Halve marathon Roosendaal
08/07 Frysman
02/09 Icon xtreme triathlon Livigno (ingeschreven)
Oct  Indian Summer Ultra
Dec Hel van Kasterlee

Ben nog aan het overwegen welke fietstourtochten ik ga doen. Misschien weer de RVV en/of LBL

Tja....soms zit het mee :-)
Gisteren bericht gekregen dat er een slot vrij is gekomen voor de Swissman, en ondertussen ingechreven!

Congratulations!
You are in for the SWISSMAN Xtreme Triathlon 2017!!! We are very happy to welcome you in Ascona on June 23, 2017.

Dus de planning word weer aangepast:

05/Mar wintertriathlon
17/Apr 60 van Texel
24/06 Swissman Xtreme triathlon (ingeschreven)
02/09 Icon xtreme triathlon Livigno (ingeschreven)
Oct  Indian Summer Ultra
Dec Hel van Kasterlee

44

Re: Wedstrijdplanning 2017

Gefeliciteerd!

45

Re: Wedstrijdplanning 2017

Gefeliciteerd man! Volgend jaar niet meer meeloten hoor...;-)

46

Re: Wedstrijdplanning 2017

Ben nu met de planning bezig voor volgend seizoen en wil vooral 1/8 + 1/4 + OD wedstrijden doen en ben er nog niet helemaal over uit welke ik ga doen. Heb nu wel gekeken naar wedstrijden in de buurt, woon in pannerden vlakbij zevenaar.

Hieronder mijn lijst tot nu toe, weet niet of de data helemaal goed is en sommige zitten nog vlak achter elkaar.

22 April IJsselmuiden 1/8
21 Mei Gorssel 1/8
4 Juni Hengelo 1/4
18 Juni Aalten 1/8
25 Juni Gendt 1/4
01 Juli Didam OD
16 Juli Klazienaveen OD
13 Augustus Leiderdorp OD
20 Augustus Stroombroek 1/4
3 September Weesp 1/4
14 September Rotterdam OD

Laat even weten wat nog meer leuke wedstrijden zijn en wat de bevindingen zijn over de planning. Meer rust/meer 1/8 in plaats van/misschien toch een midden of halve. Alvast bedankt.

47

Re: Wedstrijdplanning 2017

Hoi Robert,

Je kan nog kijken naar Aasee Bocholtis op 11 juni, Inschrijven start zondag en je moet er snel bij zijn, minuten werk anders is het vol.
Verder een mooie lijst alles in de buurt staat er wel op

Gr Ramon, Duiven

48

Re: Wedstrijdplanning 2017

Hallo Ramon,

Die wedstrijd had ik ook gezien, maar weet al dat ik dan niet kan omdat ik een weekendje weg ben.

Heb je al een planning gemaakt voor volgend seizoen?


Weet iemand misschien een mooie wedstrijd begin Augustus, 13 en 20 augustus zit wel dicht op elkaar.

Gr Robert.

49 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (06-12-16 10:41:34)

Re: Wedstrijdplanning 2017

22-01 Pre-season triathlon (sprint)
28-01 Testevent VIB-loop Maarssen (5km)
05-02 Asselronde (25 km)
25-02 Powerman Mallorca (5-30-5)
12-03 CPC (21.1 km)
02-04 Ronde van Zestienhoven (10 km)
09-04 Rotterdam Marathon (42.2 km)
15-04 Tijdrit Almere
25-05 RunBikeRunBikeRun Dordrecht (sprint)
28-05 2e divisie Noord: Duin Triathlon  (sprint)
09-06 Midzomeravond triathlon Leidschendam (sprint)
24-06 2e divisie Noord: Zeewolde (OD)
15-07 2e divisie Noord: Triathlon010 (sprint)
09-09 2e divisie Noord: Vroomshoop (TTT)
17-09 WK Rotterdam (OD)

Wil graag in het voorseizoen nog een RBR inplannen (Hilversum, Nesselande?) en in de zomer wat meer korte hardloopwedstrijdjes en een OD. Tips zijn welkom! Liefst Zuid-Holland en omstreken wink

50

Re: Wedstrijdplanning 2017

Vlg mij is Rotterdam 010 divisie Zuid
Voor de rest een mooi programma!!!


LindaRotterdam schreef:

22-01 Pre-season triathlon (sprint)
28-01 Testevent VIB-loop Maarssen (5km)
05-02 Asselronde (25 km)
19-02 Powerman Mallorca (5-30-5)
12-03 CPC (21.1 km)
02-04 Ronde van Zestienhoven (10 km)
09-04 Rotterdam Marathon (42.2 km)
15-04 Tijdrit Almere
25-05 RunBikeRunBikeRun Dordrecht (sprint)
28-05 2e divisie Noord: Duin Triathlon  (sprint)
24-06 2e divisie Noord: Zeewolde (OD)
15-07 2e divisie Noord: Triathlon010 (sprint)
09-09 2e divisie Noord: Vroomshoop (TTT)
17-09 WK Rotterdam (OD)

Wil graag in het voorseizoen nog een RBR inplannen (Hilversum, Nesselande?) en in de zomer wat meer korte hardloopwedstrijdjes en een OD. Tips zijn welkom! Liefst Zuid-Holland en omstreken wink

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig