1

Onderwerp: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

Ha mede zwem, fiets en lopers..

Ik ga een een nieuwe TT fiets kopen. Budget plan is max 4.000 euro.. Heb ook een voorlopige short list gemaakt.. Nu vind ik het wel leuk om daar jullie input over te krijgen. Waarom de een en niet de ander en mis ik nog modellen? Qua geometrie zijn ze weliswaar een beetje verschillend, maar allemaal op maat te krijgen, in lijn met de fietsmeting die ik voor mijn huidige TT had laten doen.

voorlopig op pole positie:
https://www.canyon.com/en/triathlon/spe … -0-sl.html
Geen poespas, hele goede wielset, net gewicht, en helemaal af voor 3600 euro (3400+verzend, pedalen en bidonhouders)

de mooiste:
http://www.isaac-cycle.com/en/models/muon-2017

mooooiiii! En qua uitrusting dik in orde, al weet ik niet hoe de remmen werken in nat weer in het heuvelland en 3699 voor het basis model, dus nog 1000 euro voor een wielen upgrade en 200 voor pedalen enzo.. Als iemand een adres weet waar je Isaac voor minder dan de adviesprijs krijgt laat maar weten.. Dan wordt het misschien een serieuze optie.

De klassieker
http://shop.edelrad.de/en/cervelo/1986- … -2x11.html
Dura ace schakelen, Magura remmen, heel mooi, maar wel een beetje een outdated frame. Dit is eigenlijk het frame van 2010 in 2014 kleuren, 3200 euro is een mooie prijs, wielset upgrade en pedalen brengen hem naar +/- 4200.

Nog uit te zoeken of het iets is:
http://shop.edelrad.de/en/argon-18/2026 … -2016.html
Is een mooi frame in elk geval, ik ken Argon alleen qua reputatie (en MACA944 is blij met zijn E118). Ik moet er eens aan gaan rekenen wat het kost om deze mooi op te bouwen en uitzoeken of dit wel iets is voor mijn geometrie.


De afvallers tot nu toe..
Felt,
Het B model vind ik niet zo interessant, als ik hem op dezelfde manier aankleed als de P3 hierboven is hij net zo duur. Voor dat geld heb ik liever de Cervelo.
Het IA model is wel heel lomp en zwaar.. Is bijna niet onder de 9kg te krijgen en dan kom je niet ander de 5000 euro uit.

BMC, gewoon op gevoel, ik heb geen positieve associatie hiermee. Kleurstelling vorm van het frame, ik weet het niet echt. Is niet rationeel.

Planet X, APEX en andere "huismerken" planet X is onderhand duurder dan Canyon en dan rijd ik liever naar Koblenz voor een merk waar ik goede ervaringen mee heb dan een gokje op een fiets die ik niet ken.

Wat mis ik nog, en laat eens weten wat jullie ervan vinden alsjeblieft..

2

Re: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

Van deze lijst zou ik voor de Canyon gaan omdat ik deze de mooiste vind, de meeste value for money is en erg tevreden ben over mijn Canyon racefiets. De Cervelo is te verouderd. Ik ben zeker tevreden met mijn Argon18, maar heb ook wel wat problemen gehad met de voorkant (en heb onder garantie een nieuw stuur en voorvork gekregen). Over de Isaac kan ik niet zoveel zeggen, maar ik vind hem er niet zo bijzonder uit zien.

3

Re: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

Ik ben ook zeer tevreden over mijn E118 maar moest ik uit deze fietsen moeten kiezen zou ik zowiezo voor de canyon gaan.

4

Re: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

Op Edelrad vind je ook een P5-3 frame voor 2700. Dat kun je makkelijk onder de 4k afmonteren met Ultegra en een mooie aerobar (remmen zitten bij de frameset). Is ook al een wat ouder frame maar toch wel een van de snelste (ok, de P5-6 is sneller wink Met nette wielen wordt de puzzel wat moeilijker natuurlijk...

P3 is nog steeds een goede keuze maar ik snap wel dat die niet zo heel interessant meer is, je wilt toch het nieuwste vaak. Maar als je puur naar snelheid gaat kijken blijft dit een goede "veilige" keuze. Toch even een kleine correctie, dit is weldegelijk het frame uit 2014. Google maar even foto's van de P3 van de jaren ervoor. Dus zo heel oud is het nu ook weer niet.

Maar ik zou ook voor de Canyon gaan eerlijk gezegd. Wat raar is omdat we eigenlijk niets weten van windtunnel cijfers etc. Maar de value for money is er gewoon.

Felt IA reservaties kan ik wel begrijpen, maar gewicht bij een tijdritfiets... Tsja die snap ik niet helemaal wink Vooral als het aerovoordeel er is. Het is sowieso niet heel duidelijk hoeveel TT fietsen wegen, Canyon zet het er bij maar veel anderen niet.

5

Re: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

Die Isaac Muon is er mooi zeg! Lijkt een beetje op mijn Kuota Kaliber.

Verder vind ik de Felt IA modellen juist erg fraai.
Bij Edelrad wel goede prijzen:
http://shop.edelrad.de/de/ia-serie/1872 … -ia10.html
http://shop.edelrad.de/de/ia-serie/1873 … -ia14.html

6

Re: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

voor prijs kwaliteit canyon, om de mooiigheid Storck

7

Re: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

Storck had ik nog niet aangedacht, ik ken ze vooral van ATB's maar zal eens kijken!

En Thomasss gewicht is een klein beetje belangrijk. Ik woon in het land van Herve tussen het Heuvelland en de Ardennen in, dus wil ook graag een fiets die soepel de berg/heuvel opgaat. Als fiets A dan een dikke kilo lichter is dan fiets B is het in het voordeel van A.  Mijn favoriete parkoersen zijn sowieso ook heuvelachtig.

DE Felt IA14 is 9,66kg! De P3 in 58cm uit 2012 met Zipp 808 en Dura Ace weegt 8,2kg (ik heb een bezitter daarvan hem laten wegen smile) en de Canyon ook (opgave). Mijn speedmax CF uit 2010 met mavic cosmic carbon ultimates is zelfs 8,0, dus dat is een beetje de standaard.

De P5 zal ik eens aan gaan rekenen dan smile Had ik me nog niet gerealiseerd dat die (bijna) binnen budget valt..

8 Laatst bewerkt door VDH (15-12-16 11:22:30)

Re: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

Voordat je volledig voor de Canyon valt zou ik goed uitzoeken in hoeverre canyon nog alle speedmax modellen kan leveren. Vorig jaar zijn er voor de speedmax fietsen zolang ze beschikbaar waren (en dat was niet lang) ook nog eens lange (en oplopende) levertijden geweest. Daarmee kom ik ook gelijk op de service. Het concept van Canyon is bekend en voor velen van ons geen probleem, een fiets uit een doos heeft zo zn voordelen. Al zal het kleinste verzoek mbt een afwijking van de opbouw/ afmontage direct afgewezen worden. Ze blinken niet uit in communicatie, dus ook als je de fiets besteld en de levertijd loopt op, kan het maar zo zijn dat je hier weinig over zal horen en later blijkt dat je beter voor een andere fiets had kunnen gaan.
Overigens zou ik, als blijkt dat de fiets beschikbaar is en op tijd geleverd wordt ook voor de canyon gaan, het blijft een schitterende fiets.

De optie argon frame en opbouwen vind ik misschien wel de beste keuze..

9

Re: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

Vanzella,
Als iemand een adres weet waar je Isaac voor minder dan de adviesprijs krijgt laat maar weten.. Dan wordt het misschien een serieuze optie
Roompot fietst op de Isaac Muon. Ik heb in 2015 de stoute schoenen aan getrokken en contact gezocht met het management. Via hun ben ik in contact gekomen met de hoofd mechanieker van Roompot. Bij hem heb ik destijds een "tweedehands" Muon gekocht incl. FFWD carbon wielen (tubes) voor E2500,-. Fiets was zo goed als nieuw (nog geen 1000km op gereden).
Ik ben sinds de aanschaf verschrikkelijk druk geweest met werk en heb dus nog nauwelijks op mijn Muon gefietst. Maar eerste ervaringen waren veelbelovend. Ik kwam van een alu canondale van het begin van deze eeuw dus misschien niet echt een eerlijke vergelijking. Dit voorjaar hoop ik hem eindelijk serieus te gaan gebruiken.

10

Re: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

ik heb mij vorig jaar een Isaac TT gekocht, na de Isaac Meson die ik al had.

Van alle 2 heel tevreden! topfiets...

11 Laatst bewerkt door kjgoutum (18-12-16 09:00:32)

Re: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

Swim, Canyon, Run. Alleen al om de slogan mijn voorkeur.

12

Re: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

thanks allemaal voor de input!

De komende week ga ik eens nadenken, alles in excel zetten, Roompot mailen (thanks voor de tip Punisher) en in het verlengde daarvan ook eens bij SEG racing navraag doen naar hun koga TT's (de Koga Kimera die ik daar heb overgenomen bevalt super).

13

Re: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

Ik ben zelf altijd erg gecharmeerd van Specialized. Heb je al gekeken naar de Shiv? Die is er in 2 uitvoeringen en vallen beide binnen je budget. Als je voor de Elite gaat dan heb je nog budget voor fatsoenlijke wielen.

Giant Trinity, maar die moet je mooi vinden. Ik mag hem wel. Ook binnen je budget en nog wat ruimte voor nog een fatsoenlijke wielset.

14

Re: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

Barthed schreef:

Ik ben zelf altijd erg gecharmeerd van Specialized. Heb je al gekeken naar de Shiv? Die is er in 2 uitvoeringen en vallen beide binnen je budget. Als je voor de Elite gaat dan heb je nog budget voor fatsoenlijke wielen.

Giant Trinity, maar die moet je mooi vinden. Ik mag hem wel. Ook binnen je budget en nog wat ruimte voor nog een fatsoenlijke wielset.

Hi Barthed

Ik deel je mening ten dele over specialized. Ja het zijn fantastische producten, maar de betaalbare varianten zijn eigenlijk zonder uitzondering afgewerkt met goedkope onderdelen. En full Ultegra is een minimum vereiste. Wil ik een Shiv daarmee uitrusten dan ga ik ver over budget. Plus de geometrie is wat kort, ik weet niet of ik daarmee uit de voeten kan.

De Giant geldt hetzelfde voor als de BMC. Het gevoel is er niet. Niets rationeels. Objectief gezien is niks mis met de Trinity en de remmen zijn ook nog mooier weggewerkt dan bijvoorbeeld bij de Canyon.

15

Re: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

Ik zou MP in de gaten houden, ik heb echt een knetterdikke P5-6 binnen gehaald nét boven jouw budget, met Zipp808's, Red11, RTT8 Magura's en wat X-lab spul.

16

Re: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

Ik heb net ook een nieuwe TT besteld ook, Felt ia1 met Dura Ace 9170.

Dus, mochten er liefhebbers zijn voor de Bmc TM01 met Dura Ace di2 9070 en eventueel een setje 3t Accellero 60 wielen erin, maat medium-short, laat maar horen;) anders gaat m'n trouwe metgezel op Marktplaats een dezer dagen

17

Re: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

Ik las nergens je eisen mbt onderdelen. Maar ik begrijp dat je voor dat geld geen genoegen met 105, zou ik ook niet doen.

18

Re: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

Trouwens ook de moeite waard, kijk eens bij Engelse retailers zoals Westbrook cycles. Door de gunstige Pond hebben ze daar ook veel mooie alternatieven, Scott Plasma bijvoorbeeld

19

Re: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

Zo gunstig is de pond al niet meer; net na de brexit - dat was HET moment.

20

Re: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

Goede selectie.

Wat is het uiteindelijk geworden?

21

Re: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

Een nieuwe mountainbike :-)

Na het samenstellen van mijn seizoen concludeerde ik dat een nieuwe ATB meer toegevoegde waarde had (en minstens 2000 euro goedkoper is) dan een nieuwe TT fiets.

DE "oude" Speedmax deed nog goed werk zondag in Bilzen en dat was de enige lange TT dit jaar...

22

Re: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

Ging jij niet in Maastricht meedoen Vanzella?

23

Re: Nieuwe tijdritfiets, wat vinden jullie van de voorselectie?

ronnyke schreef:

Ging jij niet in Maastricht meedoen Vanzella?

Vorig jaar heb ik meegedaan... Hele triathlons zijn voor mij iets dat je eens in de 3-4 jaar doet. Al was het vorig jaar wel twee keer in eens in de 3-4 jaar smile