1

Onderwerp: (re) start als Triathleet

Mijn naam is Rob, en heb al diverse malen deze site bezocht. Nu toch maar eens ingelogd.

even een korte voorstelling.

ben inmiddels 50 jaar. Samenwonend, 2 kinderen van 7 en 9 jaar. Tot kort een zeer intensieve job als internationaal Sales Manager. >50% per jaar verblijvend in het buitenland. nu " between" jobs.

Ik ben geen nieuweling op triathlon gebied. Maar mijn ervaringen liggen al lang achter me. ongeveer 30 jaar terug een aantal jaren fanatiek triatleet geweest. Met redelijke resultaten.  Veel kwart triathlons (beste tijd toen 2 uur en 12 minuten) en ca. 5 halve triathlons, waaronder 2 maal Stein. Beste tijd op halve 4 uur en 35 minuten.

Altijd blijven lopen en fietsen, echter wel op een "laag" niveau. Maar vorig jaar weer serieuzer gaan trainen (overgewicht, haha) Lid geworden van een fietsclub en met een kennis  doel gesteld  om de marathon van Eindhoven te gaan lopen. Dit heb ik in oktober gedaan. Debuut op mijn 50ste. 3 uur en 20 minuten.

Weet dat ik dit sneller kan, maar marathon lopen alleen heeft niet mijn interesse.

Dus nu heb ik een nieuwe uitdaging, triathlon. In 2017 hoop ik weer "herintreder" te zijn in de Triathlon scene!

In mijn achterhoofd heb ik de IRONMAN van Zurich of Nice. Natuurlijk hoog gegrepen voor een 1ste jaar na 27 jaar zonder triathlon. Maar ben al weer aan het zwemmen. Zwem na 1 maand weer 12*100 meter, 1,34 gemiddeld per 100 meter. Marathon in de benen van ca. 3,20 uur. Fietsen doe ik ca. 1 jaar bij een Toer Club. Fietsen gaat ook redelijk goed af. Al heb ik wel een "oude" Ridley.

Wil dus in 2017 2 of 3 kwart triathlons en 1 halve gaan doen. En eind Juli misschien de Iron Man in in Nice of Zurich. Zoals gezegd, misschien te hoog gegrepen, maar wil me pas in maart of april in gaan schrijven, dus ik heb nog bedenktijd.

Ook heb ik momenteel even extra trainingstijd (between jobs!), dit zal echter geen maanden duren. Op dit moment hou ik dit schema aan. En dit lukt me zeer goed om te volgen.

http://opentri-training.com/free/ultra/index.htm


Tips over welke triathlons zijn welkom!

groetjes Rob