1 Laatst bewerkt door mflhellegers (11-12-16 21:23:10)

Onderwerp: Sportlifecrisis

Hoi ik ben Michiel, een dertiger waarbij zijn midlifecrisis niet tot uitdrukking komt in een carrière switch of jongere vrouw maar door het omgooien van mijn sportleven.

Na twee decennia fanatiek tennissen, lijd ik nu aan een inspanningsverslaving die gevoed wordt door afstand zucht en kilometerobesitas. Sinds 2010 beweeg ik niet meer zijwaarts op de tennisbaan maar heb ik de stoute hardloopschoenen aangetrokken en zet ik stappen vooruit en mag ik mijzelf fanatiek hardloper en triatleet noemen. Van alle verslavingen zoals heroïne en roken is een sportverslaving misschien nog wel de meest gunstige. Als endorfine verslaafde merk ik het gelijk als ik een paar dagen niet sport dan word ik onrustig en chagrijnig (net zoals van te weinig eten overigens).

In plaats van mezelf te corrigeren (als ik dat al zou willen) met zelfhulphandboeken die je bij dozijnen in boekhandels ziet liggen zie ik meer heil in de sportieve uitdaging van het inspireren van anderen. Lees verder op mijn blog http://www.sportlifecrisis.com als je geïnteresseerd bent in hardlopen en triatlon en houdt van humoristische wedstrijd verhalen met diepere ondertoon. Daarnaast heb ik de twijfelachtige gave om futiliteiten en onzinnigheden vrij lang te onthouden. Verhalen over de meest onwaarschijnlijke sport gerelateerde onderwerpen wil ik jullie dan ook niet onthouden.

CU at start

2

Re: Sportlifecrisis

Michiel, ook welkom hier!

3

Re: Sportlifecrisis

Dankje Maarten!

4

Re: Sportlifecrisis

Welkom Michiel!

Uhh...midlifecrisis in je dertigerstijd? Die komt toch pas veel later? (Spreek ik hoopvol wink )

5

Re: Sportlifecrisis

Psychologisch gezien gaat het bij een midlifecrisis om een periode maar letterlijk hoop ik ook dat dit nog niet de helft van m'n leven is!

Waar het iig om gaat is dat mijn sportleven omgegooit is en 'I love it'

6

Re: Sportlifecrisis

Hedcandy bij mij begon die ook vooraan in de 30 hoor :-) en nu dik 10 jaar later is het nog steeds niet voorbij :-)

7

Re: Sportlifecrisis

Leuke blog!

8

Re: Sportlifecrisis

Grappig, je wordt hier lid op de dag dat ik je blog noem in een ander onderwerp hier op het forum. Of is dat geen toeval? Nouja, we kennen elkaar al (virtueel) van Twitter en onze blogs, maar ook welkom hier dan!

Louise

9

Re: Sportlifecrisis

@Louise, idd geen toeval. Ik zag ineens veel mensen mijn blog bekijken dus ben ik onderzoek uitgegaan en hier uitgekomen:-) zelf ben ik slechts ervaringsdeskundige zonder specifieke trainerscursus of fietstechniek kennis dus ik ga mij hier denk ik beperken tot het delen van (wedstrijd) ervaringen en opsnuiven van triathlongevoel

10

Re: Sportlifecrisis

@Louise, idd geen toeval. Ik zag ineens veel mensen mijn blog bekijken dus ben ik onderzoek uitgegaan en hier uitgekomen:-) zelf ben ik slechts ervaringsdeskundige zonder specifieke trainerscursus of fietstechniek kennis dus ik ga mij hier denk ik beperken tot het delen van (wedstrijd) ervaringen en opsnuiven van triathlongevoel ;-)

@montana bedankt!

Allemaal een 'Sportific day'

11

Re: Sportlifecrisis

Welkom! Wat schrijf je leuk. Ik ga je blog straks eens even bekijken.

12

Re: Sportlifecrisis

Dankje TriVonne :-) veel leesplezier en mocht je tips/suggesties hebben hoor ik het graag. Sportieve groet, Michiel