1

Onderwerp: Ervaringen Nieuwkoop

Iemand ervaring met triatlon in Nieuwkoop,is dit een beetje laagdrempelig wedstrijd of ligt de lat hoog daar?
Ik wil de halve van Almere doen,maar mijn trainer wil deze mee pakken als training omdat het beetje zelfde omstandigheden zijn als Almere.
Ik vind het persoonlijk wat snel en doe liever wat meer kleine wedstrijdjes om ervaring op te doen.

2

Re: Ervaringen Nieuwkoop

Hi Charles,

Het niveau is in mijn ogen best hoog en de omstandigheden (ik heb nu 2x meegedaan) zijn niet makkelijk. In deze periode van het jaar, kan het daar hard waaien en ook koud zijn. Dus het zwemonderdeel is met golfslag en met veel modder extra lastig. Net zoals bij het fietsen kan het flink doorharken worden; de wind heeft vrij spel bij de openstaande stukken....

Oftewel het is geen makkelijke. Dit jaar sla ik 'm over. Vooral door het zwemonderdeel.

De organisatie is verder meer dan prima, dus dat is het probleem echt niet.

--M

3

Ok klinkt inderdaad niet goed om mee te beginnen.
Zijn er nog wel leuke halve ergens in de aanloop naar almere??

4

charles345 schreef:

Ok klinkt inderdaad niet goed om mee te beginnen.
Zijn er nog wel leuke halve ergens in de aanloop naar almere??

Ik heb vorig jaar Klazienaveen gedaan. Zwemmen in een recht kanaal, wel wat blubbering. Fietsen is vrij rechtoe-rechtaan, waarschijnlijk vergelijkbaar met Almere als het een beetje waait. Lopen een paar rondjes door een woonwijk. Allemaal niet heel spannend, maar wel strak georganiseerd en goede training.

Dit jaar ben ik voor Leiderdorp gegaan. Hele rechte wegen, nog veel meer rondjes, maar ook wel een fijne wedstrijd. Wel 2.5 km zwemmen...

Beide zijn begin augutus volgensmij, precies op tijd om te herstellen en op kritieke punten te verbeteren voor Almere.

5

Leiderdorp heb ik nu 2x de OD gedaan, is qua fietsen heerlijk op een afgezette rijksweg. Lopen is ook een leuk stuk. Dit is voor mij nog steeds een favoriet. Ik weet niet of het voor een halve ook een fijne is, vaak hetzelfde rondje rijden.... 6x ofzo?

-- M

6

Triamsterdam in Juni? Maar hoe het parcours en niveau daar gaat zijn weet ik niet natuurlijk.

7

http://www.ntbinschrijvingen.nl/?period … Deelname=0

Zijn alle die bij NTB al op de kalender staan. Zou je binnenkort nog eens kunnen checken.

8

dank voor jullie reacties,ik neem alles even mee en ga de lijst nog even goed bestuderen.
linda die lijst kon ik wel al,maar evengoed bedankt!

9

Nieuwkoop heb ik 2x gedaan en is één van mijn favorieten ondanks dat ik twee keer een slechte race heb gehad. Prima organisatie, mooi parcours door de polder. Ondanks dat het midden in de Randstad is, is het fietsparcours echt lekker. Ik kan me niet voorstellen dat als je Almere leuk vindt, dat je aan Nieuwkoop een hekel hebt. Nieuwkoop is niet makkelijk als het waait maar dat is Almere ook niet. Het water in Nieuwkoop kan wat klotsen maar het is vrij makkelijk rechtuit zwemmen. Almere is het water wat kalmer maar is de oriëntatie weer veel moeilijker. Als de zon door de wolken prikt is het soort van spoorzoeken. Het zijn qua moeilijkheid redelijk vergelijkbare races.

10

Bedankt voor je reactie.
Ben nog even in overleg.Heb er gewoon zelf wat twijfels bij om denk dat het eerste word gelijk zo een grote te doen.
Puur ook al omdat er van alles op je afkomt en nieuwe ervaringen,voor een goede tijd gingen we zo en zo niet dan was het als training.
Maar heb toch aan gegeven dat ik dan liever met wat meer kleine wedstrijdjes doe,ook om wat meer ervaring op te doen.
En een lijstje gemaakt wat ik eventueel wel wil doen tot aanloop sept.
Maar ook geen idee heb hoe dat in de training past.
Dus voor nou even een afwachtende houding.
Wat ik in ieder geval ga doen
zondag kwart van egmond
eind maart halve op zandvoort circuit
2 april rbr hoorn
en later in april tocht van 110 km

11

Mooi, dan zie ik je in Zandvoort! Ook ik vind Nieuwkoop een mooie en erg goed georganiseerde triathlon, maar ik kan me voorstellen dat je liever eerst wat kleiners doet.