1

Onderwerp: LCMT etappetriathlon

Hallo,

Zouden jullie hieraan deelnemen of dit interessant vinden?

http://www.tri-portaal.be/phpbb/phpBB3/ … p=692#p692

Mvg,

Niki

2

Re: LCMT etappetriathlon

In eerste instantie dacht ik dat het niets zou zijn, een triathlon is één wedstrijd zonder onderbrekingen, maar als training zou dit wel geweldig kunnen zijn. Wanneer zou dit evenement plaatsvinden? En als ik het goed begrijp zou dit over drie dagen gaan waarbij op elke dag één discipline dient te worden afgelegd?

3

Re: LCMT etappetriathlon

Interessant, zolang het maar geen MTB-rit is wink

4

Re: LCMT etappetriathlon

Wedstrijd zou over 4 dagen gehouden worden van 26 tem 29 mei. Dit is een verlengd weekend.
Over de formule wordt nog nagedacht.

Maar deze zou vooral rond het reeds bestaande programma gebouwd worden.

Bv met een zwemproloog. Of een bepaalde rit nog afsluiten met een trailrun.
Of eventueel op zondag een lange trailrun organiseren.

Vorig jaar was een prachtige rit naar Echternach in Luxemburg van 195km.
Idee is om misschien een soort van tijdrit te organiseren voor de triatleten.

Alles zit nog in de idee fase en alle input is voor die mensen welkom.
Ik vind het alleszins een mooi initiatief.
Ik deed vorig jaar de combi wedstrijd en dat is echt een mooie wedstrijd en/of trainingsweekend om met een groep vrienden te doen. Als zelf triatleet zijnde was het gewoon een beetje vervelend dat ik die 4 dagen niet aan zwemmen of lopen toe kwam.

En er waren nog redelijk wat triatleten, vandaar dat het idee kwam.
Er was ook het idee van die Toro Extreme triathlon vorig weekend in Andalucië. Dus waarom niet zoiets in eigen contreien?

Gr,

Niki

5

Re: LCMT etappetriathlon

Lijkt me interessant, maar het is in 2017 helaas voor mij te hoog gegrepen als ik de tijd die ik kan trainen bekijk. Lijkt me wel een mooi doel voor 2018.

6

Re: LCMT etappetriathlon

Ik vind het wel leuk klinken, maar ik doe zelf ook niet aan MTB'en, dus als dat erbij komt, zouden we minstens met een team van twee moeten kunnen meedoen.

Louise

7

Re: LCMT etappetriathlon

Ik dacht ooit een LMTC gereden te hebben was in Houfalize een 3 daagse MTB gebeuren. Maar dat kan ook iets anders zijn :-)

8

Re: LCMT etappetriathlon

Ronnyke, de organisatie bestaat blijkbaar al zo'n 18 jaar.
De kans is dus groot dat het deze was :-)

9

Re: LCMT etappetriathlon

Ja heb intussen ook al eens gekeken en is idd hetzelfde. Maar die 3 daagse marathons bestaan niet meer dacht ik was de laatste jaren maar 1 rit meer. Het mountainbiken is ook al sterk vermindert de laatste jaren hoorde ik overlaatst. Heb dit jaar zelf de GRG nog gedaan en ook daar was het maar flauwtjes qua deelnemers terwijl deze 8 jaar terug een massa evenement was.

10

Re: LCMT etappetriathlon

ronnyke schreef:

Ja heb intussen ook al eens gekeken en is idd hetzelfde. Maar die 3 daagse marathons bestaan niet meer dacht ik was de laatste jaren maar 1 rit meer. Het mountainbiken is ook al sterk vermindert de laatste jaren hoorde ik overlaatst. Heb dit jaar zelf de GRG nog gedaan en ook daar was het maar flauwtjes qua deelnemers terwijl deze 8 jaar terug een massa evenement was.

Ik heb vorig jaar de combi gereden.

Er was een 3 daagse cyclo van donderdag tot en met zaterdag
Een 3 daagse MTB wedstrijd van vrijdag tem zondag.
De combi was 4 dagen afwisselend een etappe met de koersfiets en een etappe MTB.

Ik zie dat er op bv de MTB 3-daagse 79 geklasseerd zijn.
Hier vind je de uitslagen van vorig jaar: http://www.ris-timing.be/v2/lmct-5-6-7-8-mai-2016/#
Je zal zien dat er heel wat opgaves zijn. De afstanden waren heel lang en de temperaturen heet.
Op de weg was het allemaal tussen 170 en 195km, denk ik en op de MTB ook allemaal tegen de 100km.
Veel deelnemers zien deze wedstrijd vooral als een training en kiezen dan wel eens voor een kortere afstand, waardoor je niet meer in aanmerking kwam voor de eindranking.

De organisatie zelf vond ik heel goed.
Een triatlonversie zou ik persoonlijk wel leuk vinden.

Gr,

Niki

11

Re: LCMT etappetriathlon

Hallo,

Graag jullie feedback op dit mogelijke programma, die de organisatie voorstelt.

http://tri-portaal.be/LCMT%20goes%20triatlon.docx

Mvg,

Niki

12

Re: LCMT etappetriathlon

Is dat voor individuen of (ook) voor teams, dus trio-triathlon-achtig? Als het individueel is, pas ik meteen vanwege het MTB'en.

En ik zou ook oppassen met eerst fietsen en dan zwemmen. Voor het zwemmen wil je namelijk juist géen warming-up, dat is gevaarlijk vanwege de plotselinge afkoeling in het water. Het is niet voor niks dat triathlons met zwemmen beginnen - ook om de zwemmers in de gaten te kunnen houden.

Louise

13

Re: LCMT etappetriathlon

Louise schreef:

Is dat voor individuen of (ook) voor teams, dus trio-triathlon-achtig? Als het individueel is, pas ik meteen vanwege het MTB'en.

En ik zou ook oppassen met eerst fietsen en dan zwemmen. Voor het zwemmen wil je namelijk juist géen warming-up, dat is gevaarlijk vanwege de plotselinge afkoeling in het water. Het is niet voor niks dat triathlons met zwemmen beginnen - ook om de zwemmers in de gaten te kunnen houden.

Louise

Louise het zal voor individuelen zijn.
Maar ik ben zeker dat je bv een etappe MTB kunt vervangen en meedoen aan de wegrit, maar dan zal je niet meer in aanmerking komen voor het klassement.
Veel cyclo en MTB deelnemers schakelen ook op een bepaalde dag een kleinere afstand in.
Dan kom je gewoon niet meer in aanmerking voor het klassement. Dat is al.

Wat betreft het zwemmen gaat het slechts om 15km in groep fietsen.
Ik zal voorstellen dat dit ook met eigen vervoer mag gebeuren.
Maar er zijn toch meerdere triathlons oa Knokke, waar deelnemers met de fiets naar de zwemstart moeten gaan?

Het is niet dat je na een zware inspanning het koude sop in moet hé.

14

Re: LCMT etappetriathlon

'Naar de zwemstart fietsen' is inderdaad wel iets anders dan het fietsen onderbreken om te zwemmen, of fietsen als warming-up voor het zwemmen.

Maar goed, het zal niks voor mij zijn dus.

Louise

15 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (26-10-16 11:30:28)

Re: LCMT etappetriathlon

Ik vind er net teveel onhandig aan en verwacht organisatorisch nogal wat problemen. Pas na 15 km zwemmen, hoe doe je dat dan met je spullen? Zwembad is aan de andere kant ook niet echt een publiektrekker

Een duathlon is misschien wat makkelijker te organiseren? Dan wel op vrijdag of zaterdag.

Ik zou voorstellen:
25 mei Wegproef
26 mei MTB-etappe
27 mei Lange tijdrit
28 mei Offroad duathlon: offroad 5 km lopen, MTB-etappe en 10 km lopen

Het is dat ik geen MTB rijd, anders zou ik meedoen wink

16

Re: LCMT etappetriathlon

De wedstrijd zal dus doorgaan.
Lijkt me een ideale stage voor wie later in juni of juli een volledige triathlon gepland heeft.

Zo zal ik het alleszins opvatten.

Ziehier voor meer info:
www.lcmt.be

Wie weet zie ik daar wat forumleden.

Gr,

Niki

17 Laatst bewerkt door nikd (12-01-17 09:10:35)

Re: LCMT etappetriathlon

Het programma ligt nu zo goed als vast.

Dag 1: 188km cyclo + 5km trailrun
Dag 2: 500m zwemmen in zwembad voor de massastart van de MTB marathon + 88km MTB + 5km trailrun
Dag 3: 2.5km zwemmen + 140 km cyclo + 5km run
Dag 4: 55km MTB + 25km trailrun.

Er zal een klassement op tijd én een klassement op punten zijn.
Dus die zwemetappe van 500m, die vooral promo is voor het hotel zal, zal ook evenwaardig meetellen in dat puntenklassement.
Dat puntenklassement dient ook om mensen die te kampen hebben met pech bv op de MTB niet ineens heel hun klassement verliezen.

Er zijn momenteel 15 aanmeldingen voor een max. van 30.

Als er vragen of opmerkingen zijn geef ze gerust door. Ik probeer te helpen of geef ze door aan de organisatie.