1

Onderwerp: Non-drafting wedstrijd met gewone race fiets en eventuele aanpassingen

Dit jaar overweeg ik om aan enkele langere non drafting-duathlons deel te nemen. Ik zou graag deelnemen aan een powerman en eventueel de "chtriman111" (10/90/10).
Zijn er een soort van basis regels qua aanpassingen aan een racefiets wanneer je een lig stuur monteert ? (Zadel naar voor ?,kantelen?,...) En is dit überhaupt comfortabel voor zo een wedstrijden.

Ben ook al wat aan het rondkijken op 2 de hands sites voor eventueel een TT fiets, maar daarvoor moet ik eerst wat zekerder zijn over de deelname aan dergelijke wedstrijden dit jaar en de komende jaren.

2

Re: Non-drafting wedstrijd met gewone race fiets en eventuele aanpassingen

Ik heb een twee halve en een hele ironman gedaan op mijn racefiets met ligstuur dus dat kan prima. Heel comfortabel, misschien nog wel meer dan op een TT fiets. Inderdaad zadel naar voren, heb het vervangen door een Triathlon zadel met lange punt zodat je meer zitpositie hebt.  Heb het iets naar voren gekanteld en mijn stuur iets lager gezet. (Niet in één keer, maar elke maand een dun spacertje eruit.). Succes.

triathlon is 3x leuker!