1

Onderwerp: Sven de Triatleet :)

Hi, Mijn naam is Sven en ik ben zeer geïnteresseerd in Triathlons. Ik fiets al jaren en loop regelmatig (mag wat meer....), maar met zwemmen heb ik nog geen ervaring. Wie kan mij een beetje op de rit helpen? Ik wil graag een wetsuit aanschaffen, maar heb geen idee waar op te letten.

thanks!!

2

Re: Sven de Triatleet :)

Welkom Sven ...

Is er geen wetsuit test zwemmen bij jou in de buurt ?
Het is een behoorlijke aanschaffing , dus is testen in het water wel zinvol .
Ik ga 31-3 naar een test avond ...

3

Re: Sven de Triatleet :)

Is idd een goed idee. Er is er toevallig 1 in de buurt dit weekend (Amsterdam), dus ik ga daar heen!!
Weet jij misschien hoe lang je met een wetsuit doet??

4

Re: Sven de Triatleet :)

Minimaal 3-5 jaar (als het pak goed bevalt).
Kleine scheurtjes ontstaan door aan- en uittrekken, vooral in wedstrijdomstandigheden (onvoorzichtig door haast)
Deze zijn meestal goed te repareren met neopreen lijm.

5

Re: Sven de Triatleet :)

Ik zag dat er tijdens de triathlonbeurs 18-19/3 ook mogelijkheden zijn om pakken te testen. Dan heb je gelijk wat verschillende aanbieders te pakken.

6

Re: Sven de Triatleet :)

Dank jullie wel Arnoutdv en LindaRotterdam voor jullie info!! TOP!

7

Re: Sven de Triatleet :)

Ik heb de mijne (een Sailfish...) inmiddels 9 jaar. Paar scheurtjes gelijmd met Black Witch lijm. Dus ze gaan wel even mee....

triathlon is 3x leuker!

8

Re: Sven de Triatleet :)

Sven de Triatleet schreef:

met zwemmen heb ik nog geen ervaring. Wie kan mij een beetje op de rit helpen?

Hoi Sven!
Ik zou zeggen, koop maar een goede zwembril en ga eerst naar het zwembad!

9

Re: Sven de Triatleet :)

flashboarder schreef:
Sven de Triatleet schreef:

met zwemmen heb ik nog geen ervaring. Wie kan mij een beetje op de rit helpen?

Hoi Sven!
Ik zou zeggen, koop maar een goede zwembril en ga eerst naar het zwembad!


ik zou ook een zwembroek doen, wordt over het algemeen ook door anderen wel gewaardeerd.
Liggen meestal in het schap naast de brilletjes

D.

10

Re: Sven de Triatleet :)

Tss die triathleten met hun gadgets ook....

11

Re: Sven de Triatleet :)

Welkom Sven

Youtube is your friend al het op zwemmen aankomt. Zwemmen is nogal technisch en op YT staan heel veel filmpjes met waardevolle tips. Vervolgens het bad in en oefenen. Meestal ga je met zwemmen heel snel heel hard vooruit (als je van ver komt).

Succes

12

Re: Sven de Triatleet :)

Welkom Sven!

Ik kom zelf van ver met zwemmen en ben daarom maar begonnen met het nemen van privélessen om borstcrawl te leren en van zwemangsten af te komen. Tijdens mijn eerste les moest ik nog leren uitademen onder water. Deze week heb ik les nummer 18 gehad en heb ik in mijn eigen training vandaag 1000m achtereen kunnen zwemmen in borstcrawl. Ook train ik met mijn triathlonvereniging, de schema's daarvan helpen mij ook erg goed in het verbeteren van conditie en techniek. Oftewel, hop naar het zwembad en oefenen, eventueel onder begeleiding van een trainer/leraar smile En natuurlijk veel plezier gewenst!