1

Onderwerp: TriAmsterdam

17 juni 2017, een halve (ook voor trio's) en OD (ook trio's). Parcours ziet er goed uit, organisatie ook, dito voor datum. Ik ben erbij op de halve. Wie volgt?

http://www.amsterdamsetriathlons.nl/triamsterdam/

(the triathlon formerly known as ICAN)

2

Re: TriAmsterdam

Ik dus :-) schrijf me dit weekend nog in.

3

Re: TriAmsterdam

Net even gekeken op de website, en daar zie ik iets staan wat ik niet begrijp.
Kan iemand mij zeggen wat ze bedoelen met rolling start? Uit de racerij ken ik dat begrip wel, maar voor iets als een zwemstart niet.

4

Re: TriAmsterdam

Daarmee bedoelen ze dat ze elke paar seconden een aantal mensen wegstarten zodat de paniek van een massastart wordt vermeden. Zie je veelal in Ironman wedstrijden de laatste jaren.

5

Re: TriAmsterdam

O wat fijn dat ze daarmee gaan werken! Hmmm tempting... ik neem hem mee in de planning!

6

Re: TriAmsterdam

Ik heb zelf nog geen rolling start gedaan maar lijkt me iets ideaal en kan je eindtijd enkel maar ten goede komen dus kijk er al naar uit :-) Ben je ook van die massastart vanaf waar je soms de eerste 100meter niet aan zwemmen toekomt. Hedcandy dit lijkt me toch wel iets voor jou?

7

Re: TriAmsterdam

Duidelijk. Met veel deelnemers lijkt mij dat ook wel lekker.
Ik ga alleen niet meedoen daar, ik heb dat weekend de cross triathlon in akersloot op de agenda staan.

8 Laatst bewerkt door thomass (01-12-16 10:52:39)

Re: TriAmsterdam

Ik had vorig jaar in Zurich zo'n rolling start. Dat ging op zich prima. Enige is dat je jezelf moet "seeden", dat wil zeggen, het is de bedoeling dat de snelste zwemmers als eerste vertrekken. En dan blijkt dat iedereen opeens heel optimistisch is over zijn/haar eigen zwemcapaciteiten wink Dus de kans bestaat dat je toch nog veel mensen tegen komt in het water (hetzij inhalend, hetzij ingehaald wordend), alleen wat meer uitgeknepen ipv iedereen tegelijk in je nek.

Het andere nadeel, vooral voor mensen die vooraan de tabellen meedoen, is dat je niet precies weet of degene tegen wie je aan het "racen" bent, op hetzelfde moment is begonnen. Met andere woorden, je kunt wel lekker sprinten voor de finish met iemand, maar als jij een minuut eerder begon te zwemmen, eindigt hij alsnog voor je. Ik vind dat zelf wat minder belangrijk, maar wil je echt voor een topklassering gaan dan is dat wel een puntje om aan te denken.

9

Re: TriAmsterdam

Ingeschreven :-)

10

Re: TriAmsterdam

Lijkt me wel een leuke, maar 17 juni zit ik al in Luxemburg.

11

Re: TriAmsterdam

Mja heb aangezien ik niet met VISA kon betalen voor overschrijving gekozen maar bij de bevestigingsmail waren de bankgegevens niet vermeld dus al 2 mails verstuurd zonder antwoord. Ik heb toch nog wat twijfels over de organisatie. Denk niet met deze mensen verder te gaan tot mijn grote spijt.

12

Re: TriAmsterdam

Wellicht Lars zelf even via facebook contacten Ronny?

13

Re: TriAmsterdam

Naar welk e-mail adres heb je gemaild? Het lijkt me dat de organisatie juist na de ICAN ellende snel moet reageren op vragen en dergelijke. Ik ben benieuwd waar in het traject dit niet goed gaat.

14

Re: TriAmsterdam

Wel ik heb gewoon de bevestigingsmail beantwoord. In deze stond ook in moest er iets niet kloppen dat je dit zo kon doen voor eventuele wijzigingen. Op de site zelf vind ik geen contactgegevens. Ook dit vind ik al raar achteraf gezien.

15

Re: TriAmsterdam

Probleem opgelost. Bleek een probleempje in de server te zijn maar zou opgelost zijn nu dus kan ik beginnen trainen :-) al is het mijn 2e halve van 2017 normaal gezien.

16

Re: TriAmsterdam

Ik heb me ook ingeschreven, voor de OD, ging probleemloos.

17

Re: TriAmsterdam

De inschrijvingen voor de halve komen maar traag opgang. Hoop dat het doorgaat daar want heb al hotel geboekt.

18

Re: TriAmsterdam

Overweeg om in te schrijven als laatste HIM voor Roth. Maar beetje huiverig na de berichten van de afgelopen 2 jaren. Alternatief is 24 juni OD Zeewolde.

19

Re: TriAmsterdam

Ik denk dat je het niet met de vorige edities mag vergelijken aangezien het een volledig andere organisatie is nu.

20

Re: TriAmsterdam

Vraag is zijn er voldoende verkeersregelaars op het fiets parkoers. Het is maar 1 ronde. Maakt het niet makkelijker.

21

Re: TriAmsterdam

We zien wel, ik ben ingeschreven en hoop op een mooie dag.

22

Re: TriAmsterdam

Ik ben van plan hier mijn eerste triathlon te gaan doen, olympische afstand.

Ik ben benieuwd hoe het gaat en hoelang ik zal doen over mijn eerste triathlon.
De route is mijn in ieder geval bekend, ik fiets er regelmatig.

23

Re: TriAmsterdam

Hij lijkt me leuk! Ik heb de site van het weekend ook al uitgebreid bekeken, maar ik ben er nog niet uit. Ik ga dan voor de OD.

24

Re: TriAmsterdam

Kijk dus uit waar je je inschrijft: http://www.parool.nl/sport/sportbond-wa … ~a4459052/

Ik vnid het een raar verhaal, waarom zou ICAN dit doen? Hiermee verliezen ze toch alle geloofwaardigheid en sympathie (voor zover nog aanwezig)?

25

Re: TriAmsterdam

Waarom zou je risico nemen om je daar in te schrijven?
Schrijf je lekker in op een wedstrijd die goed bekend staat.