1

Onderwerp: Voorstellen

Hallo even voorstellen.
Ik ben Jimmy de Lijser 30 jaar en woon in Zeeuws-Vlaanderen.
Ik ben 4 jaar geleden begonnen met trainen om eens een triathlon mee te doen.
Op een dag scheurde ik mijn meniscus waardoor ik het hardlopen aan de kant heb geschoven.
Ik fietste veel en ben toen verder gegaan met fietsen en wedstrijden bij de amateurs.
Doordat de orthopeed zei dat hij alleen meer kapot zou maken dan goed zou maken tijdens de operatie, durfde ik mezelf niet echt te laten opereren. Ik was bang dat ik ook niet meer zou kunnen fietsen.

Ik ben zelfstandig ondernemer en werk op zee. Hierdoor werk ik veel in de zomer maanden en zit ik veel thuis in de winter.
Ik heb dus altijd veel tijd om te trainen vanaf november t/m maart.
Om te koersen is dit ideaal om goed aan de eerste wedstrijden van het jaar te staan maar daarna kon ik al snel niet meer mee met de jongens die elke week wedstrijden reden.
Daarom dat ik toch heb besloten te laten opereren en over te stappen naar de traithlon. Aangezien ik dit meer voor mezelf kan doen   om een mooie tijd neer te zetten.
In december 2016 ben ik geopereerd en ondertussen ben ik het lopen weer aan het opbouwen.
Fietsen deed ik al snel weer en gelukkig nergens last van.
Zwemmen is mijn zwakste onderdeel dus ben ik lid geworden van de triathlon vereniging hier in de buurt.
Waar ik nu 5 keer geweest ben en na wat tips al snel mee kon met de groep in baan 2, 1 baan onder de snelste zwemmers.
Dit gaat dus ook al aardig goed.
Voor alsnog heb ik mij alleen ingeschreven voor een kwart triathlon hier in de buurt.
Mijn doel is max 20 min over het zwemmen te doen. Ik zal wel zien hoe het loopt aangezien ik nu weer veel aan het trainen ben maar mijn werk begint half maart weer drukker te worden en zal de hele zomer doorgaan.
Hopelijk kan ik alles een beetje op peil houden aan boord, op de loopband, hometrainer en fitness.

2

Re: Voorstellen

Welkom! Fijn dat het lopen weer mogelijk is.

3

Re: Voorstellen

Zeeuws Vlaanderen is mijn training omgeving. In welke vereniging ben je dan en welke triatlon wil je doen? In Juli is er trouwens in Terneuzen een 1/8e triatlon. Veel succes alvast.

4

Re: Voorstellen

Jimmy welkom! Hopelijk gaat het lopen voorspoedig en lukt je eerste triathlon. Wel apart dat zwemmen je zwakste onderdeel is, als zeeman wink Maar goed, daarmee verkeer je in goed gezelschap.

Succes in elk geval!

5

Re: Voorstellen

HAZEN schreef:

Welkom! Fijn dat het lopen weer mogelijk is.

Bedankt!
Inderdaad heel fijn, weer net terug binnen. Lekker op het gemak 6,5 km gelopen.

6

Re: Voorstellen

ronnyke schreef:

Zeeuws Vlaanderen is mijn training omgeving. In welke vereniging ben je dan en welke triatlon wil je doen? In Juli is er trouwens in Terneuzen een 1/8e triatlon. Veel succes alvast.

Triathlon de Zwinstreek in Oostburg.
West Zeeuws Vlaanderen.
Terneuzen zag ik van de week inderdaad voorbij komen.
Lijkt mij een mooie om te beginnen en in Sept. wil ik de Zwin-triathlon doen.

Bedankt

7

Re: Voorstellen

Maca944 schreef:

Jimmy welkom! Hopelijk gaat het lopen voorspoedig en lukt je eerste triathlon. Wel apart dat zwemmen je zwakste onderdeel is, als zeeman wink Maar goed, daarmee verkeer je in goed gezelschap.

Succes in elk geval!

Bedankt!

8

Re: Voorstellen

De zwin triatlon heb ik ook al een paar keer gedaan maar doe ik dit jaar niet mee aangezien het op een woensdag is is het niet altijd handig en ik doe de zaterdag erop de volledige in Almere mee.

9 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (20-02-17 19:38:04)

Re: Voorstellen

Welkom en gelukkig nog weer eens een ZEEUWS VLAMING erbij.
Bij welke triathlon verenging ben je lid geworden, Zwinstreek? of in Belgie.

delijserservices schreef:

Hallo even voorstellen.
Ik ben Jimmy de Lijser 30 jaar en woon in Zeeuws-Vlaanderen.
Ik ben 4 jaar geleden begonnen met trainen om eens een triathlon mee te doen.
Op een dag scheurde ik mijn meniscus waardoor ik het hardlopen aan de kant heb geschoven.
Ik fietste veel en ben toen verder gegaan met fietsen en wedstrijden bij de amateurs.
Doordat de orthopeed zei dat hij alleen meer kapot zou maken dan goed zou maken tijdens de operatie, durfde ik mezelf niet echt te laten opereren. Ik was bang dat ik ook niet meer zou kunnen fietsen.

Ik ben zelfstandig ondernemer en werk op zee. Hierdoor werk ik veel in de zomer maanden en zit ik veel thuis in de winter.
Ik heb dus altijd veel tijd om te trainen vanaf november t/m maart.
Om te koersen is dit ideaal om goed aan de eerste wedstrijden van het jaar te staan maar daarna kon ik al snel niet meer mee met de jongens die elke week wedstrijden reden.
Daarom dat ik toch heb besloten te laten opereren en over te stappen naar de traithlon. Aangezien ik dit meer voor mezelf kan doen   om een mooie tijd neer te zetten.
In december 2016 ben ik geopereerd en ondertussen ben ik het lopen weer aan het opbouwen.
Fietsen deed ik al snel weer en gelukkig nergens last van.
Zwemmen is mijn zwakste onderdeel dus ben ik lid geworden van de triathlon vereniging hier in de buurt.
Waar ik nu 5 keer geweest ben en na wat tips al snel mee kon met de groep in baan 2, 1 baan onder de snelste zwemmers.
Dit gaat dus ook al aardig goed.
Voor alsnog heb ik mij alleen ingeschreven voor een kwart triathlon hier in de buurt.
Mijn doel is max 20 min over het zwemmen te doen. Ik zal wel zien hoe het loopt aangezien ik nu weer veel aan het trainen ben maar mijn werk begint half maart weer drukker te worden en zal de hele zomer doorgaan.
Hopelijk kan ik alles een beetje op peil houden aan boord, op de loopband, hometrainer en fitness.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

10

Re: Voorstellen

ronnyke schreef:

De zwin triatlon heb ik ook al een paar keer gedaan maar doe ik dit jaar niet mee aangezien het op een woensdag is is het niet altijd handig en ik doe de zaterdag erop de volledige in Almere mee.

(Y)

11

Re: Voorstellen

Idd Zwinstreek.
Ik hou het in de gaten voor terneuzen!!

Dennis Florussen schreef:

Welkom en gelukkig nog weer eens een ZEEUWS VLAMING erbij.
Bij welke triathlon verenging ben je lid geworden, Zwinstreek? of in Belgie.

delijserservices schreef:

Hallo even voorstellen.
Ik ben Jimmy de Lijser 30 jaar en woon in Zeeuws-Vlaanderen.
Ik ben 4 jaar geleden begonnen met trainen om eens een triathlon mee te doen.
Op een dag scheurde ik mijn meniscus waardoor ik het hardlopen aan de kant heb geschoven.
Ik fietste veel en ben toen verder gegaan met fietsen en wedstrijden bij de amateurs.
Doordat de orthopeed zei dat hij alleen meer kapot zou maken dan goed zou maken tijdens de operatie, durfde ik mezelf niet echt te laten opereren. Ik was bang dat ik ook niet meer zou kunnen fietsen.

Ik ben zelfstandig ondernemer en werk op zee. Hierdoor werk ik veel in de zomer maanden en zit ik veel thuis in de winter.
Ik heb dus altijd veel tijd om te trainen vanaf november t/m maart.
Om te koersen is dit ideaal om goed aan de eerste wedstrijden van het jaar te staan maar daarna kon ik al snel niet meer mee met de jongens die elke week wedstrijden reden.
Daarom dat ik toch heb besloten te laten opereren en over te stappen naar de traithlon. Aangezien ik dit meer voor mezelf kan doen   om een mooie tijd neer te zetten.
In december 2016 ben ik geopereerd en ondertussen ben ik het lopen weer aan het opbouwen.
Fietsen deed ik al snel weer en gelukkig nergens last van.
Zwemmen is mijn zwakste onderdeel dus ben ik lid geworden van de triathlon vereniging hier in de buurt.
Waar ik nu 5 keer geweest ben en na wat tips al snel mee kon met de groep in baan 2, 1 baan onder de snelste zwemmers.
Dit gaat dus ook al aardig goed.
Voor alsnog heb ik mij alleen ingeschreven voor een kwart triathlon hier in de buurt.
Mijn doel is max 20 min over het zwemmen te doen. Ik zal wel zien hoe het loopt aangezien ik nu weer veel aan het trainen ben maar mijn werk begint half maart weer drukker te worden en zal de hele zomer doorgaan.
Hopelijk kan ik alles een beetje op peil houden aan boord, op de loopband, hometrainer en fitness.

12 Laatst bewerkt door Louise (25-02-17 19:04:00)

Re: Voorstellen

Welkom! Ik ben van oorsprong van de overkant, vanuit Zeeuws-Vlaanderen gezien: Vlissingen (wij zien dat natuurlijk omgekeerd wink  ). Ik kom nog vaak en graag in Zeeland, ook voor triathlons, dus ik hoop in Terneuzen ook van de partij te zijn. Zwin triathlon lijkt me ook gaaf, maar is moeilijk tussen te komen.

Over Zeeuwse triathlons gesproken: vorig jaar was er ook een in Middelburg en in Goes (of omgeving), maar die heb ik voor 2017 nog niet aangekondigd zien staan, jullie?

Louise

13

Re: Voorstellen

Die inschrijving voor de zwintriatlon valt wel mee hoor is juist een wat ingewikkelde procedure. Je moet je eerst voorinschrijven en betalen en dan als de inschrijving opengaat moet je eigenlijk aan je pc zitten en direcht proberen in te schrijven. Mij is het 2x zonder problemen gelukt althans, maar voor dit jaar zul je al te laat zijn inmiddels. Maar als hij van Zeeuws Vlaanderen is zijn er nog net over de grens zoals de Boerekreek  triatlon van SMO en in Eeklo is er ook eentje en in Damme is een halve en er zullen er nog wel enkele zijn op het grensgebied.

14

Re: Voorstellen

ronnyke schreef:

Die inschrijving voor de zwintriatlon valt wel mee hoor is juist een wat ingewikkelde procedure. Je moet je eerst voorinschrijven en betalen en dan als de inschrijving opengaat moet je eigenlijk aan je pc zitten en direcht proberen in te schrijven. Mij is het 2x zonder problemen gelukt althans, maar voor dit jaar zul je al te laat zijn inmiddels.

Nee hoor, de inschrijving opent pas eind maart. Maar als je achter de pc klaar moet zitten, hoef je maar een hikje te hebben en het lukt niet, dus dat vind ik toch wel tricky.

Louise

15

Re: Voorstellen

De inschrijving is pas eind maart maar ik denk dat je nu wel al vooringeschreven en betaald moet hebben maar ik kan mis zijn ook. Ik ben er altijd vrij vroeg bij voor zulke dingen :-)

16

Re: Voorstellen

ronnyke schreef:

De inschrijving is pas eind maart maar ik denk dat je nu wel al vooringeschreven en betaald moet hebben maar ik kan mis zijn ook.

Nee, 20 maart pas (als ik zoiets wil, houd ik het echt wel in de gaten, hoor wink )

Louise

17

Re: Voorstellen

Louise schreef:

Welkom! Ik ben van oorsprong van de overkant, vanuit Zeeuws-Vlaanderen gezien: Vlissingen (wij zien dat natuurlijk omgekeerd wink  ). Ik kom nog vaak en graag in Zeeland, ook voor triathlons, dus ik hoop in Terneuzen ook van de partij te zijn. Zwin triathlon lijkt me ook gaaf, maar is moeilijk tussen te komen.

Over Zeeuwse triathlons gesproken: vorig jaar was er ook een in Middelburg en in Goes (of omgeving), maar die heb ik voor 2017 nog niet aangekondigd zien staan, jullie?

Louise


Hallo Louise,
Idd Vlissingen ligt aan de overkant wink
Zwin triathlon hebben mensen uit de gemeente Sluis voorrang op om in te schrijven, dat is wel weer een voordeel.
27 aug is die in Middelburg en bij Goes is ergens in Juli volgens mij maar idd nog geen datum van gezien.

18

Re: Voorstellen

Over Middelburg: 27 augustus is volgens mij de datum van vorig jaar. Of staat-ie ergens voor 2017 ook al op die datum aangekondigd? Niet op de ntb-kalender en ook niet op de site https://www.b4sport.nl/ - die lijkt niet bijgehouden te worden. Nouja, we merken het wel.

En ja, bij de Zwintriathlon hebben de lokale deelnemers en degenen die al eerder meegedaan hebben voordeel. Ik heb geen idee wat er nog overblijft voor de rest.

Louise

19

Re: Voorstellen

In afwachting van de inschrijving voor de Zwintriathlon die over een half uur open gaat, googlede ik nog wat en kwam ik dit tegen:
http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2017 … lburg-2017 Niet dat ik helemaal begrijp dat je niks kunt organiseren als je vader wordt, maar goed...

Duimen zo even, om half 8!

Louise

20

Re: Voorstellen

Helaas, ik heb voor de Zwintriathlon achter het net gevist. Ik heb me gister binnen een minuut na de opening aangemeld, maar dat was toch al te laat. Het lijkt me dat het echt bijna onmogelijk is om daar als 'los' iemand tussen te komen, dus als je niet in de buurt woont en 'm niet eerder hebt gedaan.

Louise

21

Re: Voorstellen

Louise schreef:

Helaas, ik heb voor de Zwintriathlon achter het net gevist. Ik heb me gister binnen een minuut na de opening aangemeld, maar dat was toch al te laat. Het lijkt me dat het echt bijna onmogelijk is om daar als 'los' iemand tussen te komen, dus als je niet in de buurt woont en 'm niet eerder hebt gedaan.

Louise

Dat is wel jammer!!
http://www.triathlonwilhelminadorp.nl Bij goes kan je je ook inschrijven nu, is 1/8e
https://inschrijven.nl/idealformulier?i … &tl=nl En 1/8e in Terneuzen

22

Re: Voorstellen

Ja, Terneuzen ga ik doen, Wilhelminadorp twijfel ik nog over, dat lijkt me wel leuk maar het komt niet zo goed uit: da's op een vrijdag en de woensdag ervoor ga ik al Kattendijke-Wemeldinge zwemmen, dan krijg ik wel een beetje het heen en weer en af en toe moet ik toch ook nog een beetje werken, soms wink

Louise

23

Re: Voorstellen

Me toch ingeschreven voor Wilhelminadorp. M'n Zeeuwse familie wil dan wel komen kijken, de vrijdag maakt het juist mogelijk om in het weekend nog een lange fietstraining te doen, en werken kan altijd nog wink

Ondertussen kaap ik wel je hele voorsteltopic met m'n triathlon-in-Zeeland-plannen, sorry hoor!

Louise